„Vilduja Racing“ komandos atstovas Tadas Vitkevičius, kuriam talkino šturmanas Linas Žvinakevičius, trečią kartą stojo prie Monako serpantinų iššūkio su 1978 metų „SAAB 96 V4“.
Įspūdingas progresas
T. Vitkevičiaus ir L. Žvinakevičiaus ekipažas pademonstravo didelį meistriškumo šuolį. Priešpaskutinė ir paskutinė ralio dienos buvo jiems sėkmingiausios – jie nuolat kopė į viršų bendroje įskaitoje. Galutinėje rikiuotėje su 6780 baudos taškų jie finišavo 51 vietoje, o savo klasėje – septyniolikti.
Šis rezultatas – milžiniškas progresas, turint omenyje, kad pernai tas pats ekipažas finišavo 121-oje bendrosios įskaitos ir 50-oje klasės pozicijoje.
Ar buvo galimybė finišuoti dar aukščiau?
„Be jokios abejonės“, – po finišo sakė T. Vitkevičius.
„Lenktynių pradžia mums buvo itin sunki – netikėtai iškritęs gausus sniegas privertė važiuoti atsargiai ir net nesvajoti apie aukštus rezultatus. Tiesiog norėjosi išgyventi tuos pirmuosius ruožus. Bet vos pasiekus sausą asfaltą, mes greitai pakilome – pasiekėme trečiąją, o vėliau ir antrąją vietą atskirose atkarpose. Tai suteikė didžiulį impulsą ir įkvėpimą tęsti kovą“, – pridūrė lenktynininkas.
Tačiau ne viskas ėjosi pagal planą – ketvirtajame greičio ruože ekipažas susidūrė su navigacijos problemomis.
„Navigacija tiesiog „užspringo“, ir praradome labai daug laiko. Kol išsiaiškinome situaciją, jau buvome smarkiai atsilikę. Po to Linas tik pasakė: „Pilnu gazu!“. Tad teko tikrai ekstremaliai paskraidyti – 10 kilometrų važiavome visiškoje prietemoje, per rūką ir ledą, bet tikro ralio dvasia buvo neįtikėtina“, – pasakojo T. Vitkevičius.
Komandos techninės problemos ir navigacijos klaida
Po incidento su navigacijos sistema L. Žvinakevičius nedelsdamas susisiekė su įrangos gamintoju „Chrisartech“ ir perdavė visus duomenis.
„Jų atsakymo ilgai laukti neteko – pripažinta programinė klaida. Tačiau mums ji kainavo 1500 baudos taškų, o tai turėjo didelę įtaką galutiniam rezultatui“, – pasakojo lenktynininkai.
Nepaisant visko, komandą maloniai nustebino gamintojo atstovas, kuris jau kitą dieną asmeniškai atvyko atsiprašyti ir pripažino sisteminę klaidą.
„Mums nėra svarbiausia galutinė pozicija – mes čia tam, kad garsintume Vytį ir Lietuvą. Ir manau, kad tai pavyko – mūsų automobilis, išmargintas lietuviška simbolika, sulaukė didelio dėmesio tiek iš organizatorių, tiek iš žiūrovų“, – pridūrė T. Vitkevičius.
Nugalėtojai nesikeičia, bet automobilis – taip
Šių metų ralis buvo dar konkurencingesnis nei ankstesnieji – kova dėl pergalių tęsėsi iki pat finišo. Tačiau nugalėtojai nesikeitė.
Kaip ir pernai, ralyje triumfavo belgo Michelio Decremerio ir Jennifer Hugo ekipažas. Skirtumas tik tas, kad šį kartą jie „Opel Ascona 400“ pakeitė į „Alfa Romeo Giulia TI“ ir vėl įrodė savo meistriškumą.