Palikę trasą, „Autoplius Fast Lap” lenktynininkai renkasi gerokai žemiškesnius, kaip toje reklamoje, „ir į darbą, ir į sodą” važiuoti tinkančius automobilius. Tiesa, nebūtinai „Škoda” markės. Bet dažniausiai – ekonomiškus dyzelinius, talpius šeimyninius ar net hibridinius automobilius. Bet važiuodami svajoja apie greitus „Lexus”, „Audi” ar „Porsche”, teigiama pranešime spaudai.
Meilė dyzelinui
2012-ųjų „Autoplius Fast Lap” sezono nugalėtojas Jonas Poškus kiekvieną dieną birbina nuosavą 3 serijos BMW universalą su 3 litrų turbodyzeliniu varikliu ir visų keturių varomų ratų sistema. Tokį jam rekomendavo šiuo metu „Volkswagen Castrol Cup” lenktynėse Lietuvą garsinantis Robertas Kupčikas. Kodėl?
„Todėl, kad universalas – praktiškas automobilis. Didelių automobilių nemėgstu, o kompaktiškai mašinai 250 AG ir 500 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis labai tinka. Ir kuro sąnaudos – daugiau nei simbolinės tokios galios automobiliui”, - pasakoja 656 AG galios „Mitsubishi Lancer Evo VIII” trasoje vairuojantis odontologas Jonas Poškus.
Kalbėdamas apie svajonių automobilius, Jonas išlieka paprastas – vieno automobilio jis nesapnuoja, sapnuoja 57 skirtingus. Pasak jo, nėra vieno automobilio, kuris viską darytų labai gerai. Yra dešimtys skirtingų, kurie vienur ar kitur yra nepakeičiami.
Tuo tarpu lenktynių trasoje beveik nepavejamas latvis Mareksas Matvejevs'as dienas leidžia prie, turbūt, pačio nuobodžiausio Baltijos šalyse automobilio vairo. Bet, įvertinus visus faktus ir atmetus estetinį vaizdą, jo pasirinkimas neatrodo labai keistas – „Škoda Felicia Pickup” yra pigus automobilis visomis prasmėmis: pigus nusipirkti, pigus išlaikyti.
„Jei aš važinėju „kabluku”, nereiškia, kad nesvajoju apie kitus automobilius. Tarkime, amerikietiško kraujo senovinį automobilį su ypač galingu varikliu. Kitame Atlanto krante juos „hotrod'ais” vadina”, – pasakoja trasoje labai greitą „Lotus Exige” vairuojantis kaimynas latvis.
TDI ar BMW
Trys magiškos TDI raidės suviliojo „Autoplius Fast Lap” lenktynių dalyvį Vytą Bilinską, kuris vairuoja septynvietį „Volkswagen Touran”. Pasak jo, tai puikus, talpus šeimyninis automobilis. Bet lenktynių trasoje išmetamamoms CO2 tonoms kompensuoti jis įsigijo ir kitą automobilį.
„Tai automobilis, kuriuo važiuojant nurimsti, vairuoji ženkliai ramiau ir, tikiuosi, ekologiškiau. Tai – hibridinis „Toyota Prius”, – pasakoja apie „Lexus LFA” svajojantis lenktynininkas.
Jis tiki, kad jo „Lexus” svajonė neišsipildys. Juk tokių automobilių pagaminta vos trys šimtai ir jie kainuoja, pasak Vyto, „kažkiek milijonų”. Todėl su 650 AG galios „Mitsubishi Lancer Evolution” lenktyniaujantis pilotas turi pasiruošęs kitą svajonių automobilį. Tai – „godzilla” vardo „Nissan GT-R”. Pigesnis pasirinkimas.
Vyto bendrapavardis Gediminas Bilinskas turi, ko gero, pačią patraukliausią automobilisto svajonę. Tai „Audi Sport Quattro S1”. Iki jai uždirbs pinigų, oranžinį BMW 318 (su didele turbina) trasoje vairuojantis Gediminas į parduotuves važiuoja su 5 serijos dyzeliniu BMW universalu. Kaip pats sako, jis nėra „bmwistas”, tiesiog mėgsta galingus dyzelinius automobilius. Tai „tik” antras jo BMW.
Svajoja atsakingai
Konkretus žmogus Tadas Lučkaitis vos ne vienu sakiniu gali nupasakoti savo automobilinę dabartį ir svajones. Lenktynėse „Nissan 240SX”, pravarde „pinkė”, vairuojantis vyrukas sako: „Toyota Corolla" vairuoju, nes joje telpa šuns narvas, o svajoju apie „Volkswagen Multivan”. Viskas. Kodėl minivenas? Turbūt todėl, kad jame tilptų daugiau narvų jo augintiniams…
Ralionalių kėslų vedamas, prie hečbeko vairo sėdo ir kitas „Autoplius Fast Lap” lenktynių dalyvis Gytis Vaitulionis. Lenktynių trasai jis pasirinko – o gal automobilis pasirinko jį – „Subaru Impreza STi” automobilį, o šią ilgą žiemą praleido prie keturiais ratais varomo „Seat Leon” vairo. Be abejo, dyzelinio.
Skraidymo aparatai
Kaunietis Andrius Firantas, garaže turintis net du „Honda S2000” automobilius – vieną lenktynėms, vieną „paprastą” – svajoja dar „smarkiau”: apie automobilius be ratų ir apie variklius, kurie skleidžia tokį garsą, kokį girdime liftuose…
„Tokio automobilio, apie kurį svajoju, dar nepagamino. Bet tai yra tikras svajonių automobilis. O sugrįžus į realybę, beveik svajonių automobiliu galiu vadinti savo lenktyninį S2000. Tik reikėtų jį truputį, na gerai, gerokai patobulinti”, – sako vienas greičiausių „Autoplius Fast Lap” pilotų.
Tikra teisybė – kam svajoti apie geresnę šiuolaikinio automobilio versiją, jei galima svajoti apie kažką kadrinaliai naujo. Tik kyla klausimas – kokie bus lenktyniniai automobiliai, kai gatvėmis riedės Andriaus vaizduotėje gimę skraidymo aparatai? Prisegtų nuotraukų autorius – „Autoplius Fast Lap“.
Apie „Autoplius Fast Lap“
Prieš penkis metus Baltijos šalims pristačiusi pasaulyje itin populiarų „Time attack“ varžybų tipą, „Autoplius Fast Lap“ komanda sėkmingai organizuoja lenktynes Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Kiekvienais metais šioms lenktynėms registruojasi daugiau nei šimtas dalyvių.
„Time attack“ grupėje lenktynininkai skirstomi į „Street“ ir „Pro“ klases. Pirmoje varžosi automobiliai be saugos lankų – jiems parengiama saugesnė trasa. „Pro“ klasės automobiliai yra aprūpinti saugos lankais ir kita saugumo įranga. „Autoplius Fast Lap“ lenktynių organizatoriai džiaugiasi, kad per penkerius metus dešimtys lenktynininkų, įvertinę automobilių sporto pavojus, automobiliuose sumontavo saugos lankus ir persikėlė į „Pro“ klasę, kuri gausumu jau lenkia mėgėjišką „Street“ klasę.
Prieš du metus prie „Time attack“ lenktynių buvo prijungta ir kontaktinių lenktynių „Race“ grupė. Šių lenktynių metu dalyviai varžosi ne laikui, o dėl pozicijų. Tai – klasikinių lenktynių formatas, kuris puikiai papildo „Autoplius Fast Lap“ renginį.