Kai kurioms žiniasklaidos priemonėms bei į Seimą viename sąraše kandidatuojantiems politikams tendencingai eskaluojant A.Poviliūno pajamų bei tariamo LTOK neskaidrumo temas, teikiame oficialų komentarą žiniasklaidai.
Mūsų manymu, tai, jog A.Poviliūno pajamų tema vienoje iš žiniasklaidos priemonių pasirodė iki LTOK prezidento bei Seimo rinkimų likus vos kelioms dienoms nėra sutapimas. Visgi stebina, jog paskelbiama informacija, kuri nėra nauja - apie A.Poviliūno pajamas jau ne kartą rašyta žiniasklaidoje.
Liūdna stebėti, kai parenkama tendencinga antraštė - tarsi būtų specialiai siekiama apjuodinti į LTOK prezidento postą nebekandidatuojantį asmenį. A.Poviliūno atlyginimas priešinamas su skurdžiomis sporto bazėmis, pamirštant, kad sporto bazės yra valstybės ir savivaldybių kompetencija, o A.Poviliūnui atlyginimas mokėtas ne iš biudžeto lėšų, bet iš LTOK didžiąja dalimi priklausančios įmonės „Olifėja“ paskirstyto pelno (dividendų).
Primename, kad Loterijų įstatymas įpareigoja „Olifėją“ privalomai skirti paramai 8 procentus nuo išplatintų bilietų nominalios vertės. Taip kasmet ir yra daroma. Visa ši parama pasiekia LTOK ir yra skiriama finansuoti Lietuvos sportininkų pasirengimui olimpinėms žaidynėms (įskaitant lėšas treneriams, medikams) bei jų dalyvavimui olimpinėse žaidynėse.
Tuo tarpu kaip skirstyti „Olifėjos“ pelną sprendžiama įmonės akcininkų, didžiausias kurių yra LTOK, susirinkime. Akcininkų susirinkimo sprendimu, kasmet dalis šio pelno būdavo skiriama Lietuvos olimpinio fondo (LOF), kurio tikslai - šelpti sportininkų, trenerių, kitų sporto specialistų ir Olimpinių žaidynių veteranų gydymą bei reabilitaciją, teikti jiems kitą socialinę paramą, remti Lietuvos sportininkų parengimą ir dalyvavimą Olimpinėse žaidynėse, olimpinių sporto šakų federacijų programas - veiklai. Iš šių lėšų ir buvo mokamas atlyginimas fondo veiklą vysčiusiam fondo Valdybos pirmininkui A.Poviliūnui.
Lietuvos tautinis olimpinis komitetas visą gaunamą paramą, įskaitant ir įstatymo numatyta tvarka gaunamą paramą iš „Olifėjos“, apskaito galiojančių LR teisės aktų nustatyta tvarka ir reguliariai atsiskaito Valstybinei mokesčių inspekcijai už gautą paramą ir jos panaudojimą. Be to, organizacijos veikla yra nuolat audituojama tiek šalies audito bendrovių, tiek Tarptautinio olimpinio komiteto bei Europos olimpinio komiteto atstovų, ją prižiūri įvertina LTOK generalinės Asamblėjos išrinkta LTOK Revizinė komisija.
Lietuvos olimpinis fondas visą gaunamą paramą taip pat apskaito galiojančių LR teisės aktų nustatyta tvarka ir reguliariai atsiskaito Valstybinei mokesčių inspekcijai už gautą paramą ir jos panaudojimą. LOF veiklą kontroliuoja LTOK generalinės Asamblėjos išrinktos LTOK Revizinės komisijos atstovas, taip pat kasmet atliekamas nepriklausomas fondo veiklos auditas. LTOK Revizinė komisija ataskaitą apie LOF ir LTOK veiklą kasmet pateikia LTOK Vykdomajam komitetui bei LTOK generalinei Asamblėjai.
Paramą LTOK ir LOF teikiančios bendrovės „Olifėja“ veikla, pagal teisės aktų reikalavimus, yra kasmet audituojama tarptautinės audito bendrovės „PricewaterhouseCoopers“, finansinių ataskaitų rinkinys teikiamas Lošimų priežiūros tarnybai ir viešai skelbiamas spaudoje, be to tarptautinį „Olifėjos“ veiklos auditą kasmet atlieka Pasaulio loterijų asociacija. Visa bendrovės teikiama parama apskaitoma galiojančių LR teisės aktų nustatyta tvarka ir už ją reguliariai atsiskaitoma Valstybinei mokesčių inspekcijai.
Nuoširdžiai tikimės, jog pasibaigus batalijoms dėl LTOK prezidento posto bei Seimo rinkimų kampanijai LTOK juodinimo kampanija taip pat pasibaigs.