Lietuvos būriuotojų klubai įsigijo itin greitą ir modernų, pasaulinius standartinus atitinkantį laivą. Jam suteiktas simbolinis „Ambersail II” pavadinimas, o pati jachta šiuo metu laikoma Portugalijoje.
Su tokiais laivais varžosi ir sunkiausių pasaulyje, „vandenyno dakaru” vadinamų „Volvo Ocean Race” lenktynių aplink pasaulį dalyviai.
Lietuvos būriuotojų bendruomenė išsikėlė itin ambicingą tikslą. Jų noras – startas šiose 9 mėnesius trunkančiose varžybose. Tiesa, tai padaryti anksčiausiai pavyktų 2021-aisiais, tačiau vien noro neužtenka.
„Turbūt labiausiai ko reikia, tai biudžeto ir remėjų. Tokiam tiklsui reikia rimtų remėjų, kurie būtų pasiruošę eiti į pasaulį ir skleisti tą žinutę.
Faktas tikrai yra vienas – taip arti dar nebuvome niekada, tai yra puiki galimybė”, – projekto „Ambersail II” pristatyme TV3 televizijos žurnalistams sakė olimpietis jachtininkas Rokas Milevičius.
Sportininkas patikino, kad tikslui pasiekti reikės daug pastangų, tačiau kryptingas darbas gali duoti vaisių.
„Manau, aš skirsiu savo visą laiką ir pastangas, kad pabandyčiau tą tikslą įgyvendinti”, – ambicijų neslepia R. Milevičius.
Vis tik, ši lietuvio svajonė kol kas nėra lengvai pasiekiama. Nors turime laivą, jį, kaip sako R. Milevičius, suvaldyti sunku. Todėl artimiausiais metais „Ambersail II” laukia visa įvairovė skirtingų regatų, kurių metu bus formuojama nuolatinė jachtos įgūla.
„Volvo Ocean Race” varžybose reikalinga bent 9 skirtingų amžiaus grupių žmonių komanda, tačiau Lietuva tiek tarptautinio lygio būriuotojų kol kas neturi.
„Lietuva galėtų būti kertinis organizacinis pagrindas. Šiais globalizacijos laikais neapsiribočiau vien lietuviais sportininkais, manau, kviestume ir latvius, estus bei skandinavus. Jie jau yra išreiškę didžiulį susidomėjimą”, – tvirtino R. Milevičius.
Kaimyninių šalių „pavydą” galima suprasti – šiuo metu pasaulyje yra vos 8 tokios jachtos. Su lietuviams dabar priklausiančia jachta 2014-aisiais „vandenyno dakare” varžėsi Švedijos komanda.