Britanijos leidinys „The Economist“ analizuoja, kodėl Berni Ecclestone'ui taip reikalingos lenktynės Bahreine, nes šioje šalyje labai ilgą laiką tęsiasi neramumai, bet Bahreino „Grand Prix“ vis dar lieka pasaulio čempionato kalendoriuje.
Lenktynės Bahreine ir kitose naujose rinkose – svarbi „Formulės-1“ strategija, kurią pasirinko B. Ecclestone'as. Pirmas etapas šioje šalyje buvo surengtas 2004 metais ir jo rezultatai viršijo visus lūkesčius: lenktynės surinko rekordinę auditoriją, iš dalies ir dėl to, kad vyko patogiu Europos žiūrovams laiku.
Santykių tvirtumas tarp „Formulės-1“ ir valdančios Bahreino monarchijos buvo patikrintas praeitų metų įvykiais. Pirmiausia, Ecclestone'as paskelbė, kad lenktynių atšaukimas jam atneš finansinių nuostolių, bet po to paaiškėjo, kad Bahreinas vis tiek sumokėjo 40 milijonų už etapo rengimą, kuris neįvyko.
Tradicinėse Europos rinkose niekada nekildavo tokių problemų, bet neseniai Ecclestone'as pareiškė, kad „Europai ateina galas“, nes jis planuoja plėsti „Formulės-1“ geografiją dėl artimiausių Rytų ir Azijos rinkų.
Šiame sezone autodromai Europoje, kažkada dominavę pasaulio čempionate, jau priims mažau nei pusę lenktynių. Kinijos, Abu Dabio ir Singapūro valdžios pasiruošusios mokėti daugiau už teisę priimti „Formulės-1“ lenktynes, negu klasikiniai autodromai Europoje, kurie priklauso privačioms įmonėms. Bendra įplaukų suma, kuri gaunama už lenktynių rengimo teises, jau viršija pajamas, kurias „Formulė-1“ gauna už televizijos transliacijas.
Įsiveržimas į besivystančias rinkas – bet kurios korporacijos strategija. Bet Bahreino pavyzdys rodo, kad „Formulė-1“ gali susidurti su problemomis. 2003 metais Bahreinas buvo pripažintas stabiliausia ir saugiausiai Artimųjų Rytų šalimi. Gali būti, kad ateityje taip gali atsitikti ir su kitomis šio regiono šalimis.
„The Economist“: „Visai neseniai buvo pasirašyta sutartis, kad nuo 2014 metų Rusijoje bus rengiamas „Formulės-1“ etapas, bet paskutiniu metu čia vyksta daugybė neramumų. Ponui Ecclestone'ui labai svarbu organizuoti precedentą, kai lenktynės vyktų net gi esant nemalonioms politinėms sąlygoms. Jeigu jis nenuveš „Formulės-1“ į Bahreiną, visai jo verslo strategijai gali kilti pavojus.“