Vyrukai iš pradžių galvoja, jog juos bando apiplėšti – jų krovinys itin brangus, Dakaro raliui skirtas sunkvežimis, tačiau netrukus jie išgirsta vieną žodį – drogas.
Lietuvoje tai reikštų kosmetikos parduotuvę, Ispanijoje tai reiškia narkotikus. Sulaikomi ne tik Xavi ir Jordi. Savo namuose sulaikomas ir komandos vadovas bei Dakaro ralio veteranas David Oliveras.
Jo istorija ralyje prasidėjo dar 1987 metais, tad žinia apie veteranų komandos areštą stipriai suglumina ralio bendruomenę. Tuo tarpu Xavi ir Jordi keliauja į kalėjimą Prancūzijoje. Uždaryti į vienutes, jie pakaitomis tardomi, jiems neleidžiama susisiekti su išoriniu pasauliu.
Po mėnesio Prancūzijos teismas juos išsiunčia į Lille miesto kalėjimą.
Didžioji dalis čia kalinčiųjų – narkotikų prekeiviai. Du ispanai, savo dienas tipiškai leidžiantys ruošdami sunkvežimius sunkiausioms pasaulio varžyboms, priversti mokytis išgyventi dar atšiauresnėmis sąlygomis. Tenka išmokti susidraugauti su stipriaisiais, išmokti neiti į lauką, kai planuojamos itin žiaurios masinės muštynės.
Jiems vis dar draudžiama susisiekti su išoriniu pasauliu, tad belieka kažko laukti.
Pagaliau, po penkių savaičių šioje įstaigoje, į kamerą atėjęs sargybinis praneša, kad jie laisvi. Vyrukams atiduodami jų daiktai ir jie praleidžia visą naktį vaikščiodami po miestą ir bandydami suprasti, kas įvyko jų gyvenime.
Sunkvežimyje, kurį vairavo Xavi su Jordi Prancūzijos policija rado 1,4 tonos kokaino. Tai didžiausias sulaikytas narkotikų krovinys Prancūzijos istorijoje. Į sunkvežimio padangas buvo suslapstyti plastikiniai paketai, pilni galimai Bolivijoje pagamintų narkotikų.
Po išsamaus tyrimo „Epsilon“ komanda buvo išteisinta ir kaltais pripažinti kartu su ispanais suimti bulgarai – būtent jie buvo atsakingi už operaciją.
Tais metais, sausio 18 d. pasibaigus Dakaro raliui, kaip ir visos kitos komandos, „Epsilon“ atidavė savo techniką į uostą, o raktelius padavė organizatorių atstovams. Tyrime neatskleista, kada į komandos techniką buvo sudėti narkotikai: galbūt atiduodami raktus nuo jos ir galvodami, jog tai organizatorių atstovai, savo techniką mechanikai perdavė kontrabandininkams, o galbūt pastarieji sugebėjo papirkti techniką į laivą kraunančius darbuotojus.
Vienaip ar kitaip, ši operacija sukėlė nemažai ažiotažo, ypač Dakaro organizatoriams A.S.O., kurie yra atsakingi už ralio logistiką ir tuo pačiu tik dėka suteikto pasitikėjimo, gali savo renginio dalyviams pasiūlyti lengvatines importo ir eksporto sąlygas, dėl kurių į Europą per plauką vos nepateko 270 milijonų eurų vertės kokainas.
Savo vaidmenį šioje istorijoje, tiesa metais vėliau, suvaidino tada dar „General Financing team Pitlane“ vyriausiasis mechanikas Darius Biesevičius - Biesas. Jo, kaip komandos vyriausio techniko pareiga, – sėkmingai atiduoti komandos automobilius į uostą.
Sutvarkęs formalumus, Darius stojo į dalyvių eilę ir atsitiktinumo dėka pakliuvo paskui „Epsilon“ komandos sunkvežimį:
„Mes jau visi buvom girdėję, kas buvo nutikę pernai Le Havre ir iš tiesų truputį abejojom, ar tikrai ten visi buvo nekalti, nes ta komanda dažniausiai būdavo su gerokai panaudota technika ir tikrai nespindėjo savo biudžetu, o po to incidento į Pietų
Ameriką atriedėjo visiškai naujais Mercedes sunkvežimiais. O man kliuvo važiuoti jiems iš paskos. Tai mus perleido per tris skenerius, kurie tikrina automobilio turinį. Juos perleido per visus šešis turimus skenerius ir po to dar išardė. Aš jau palikau sunkvežimį, o juos dar ardė“, – prisimena technikas.
Toks incidentas Dakaro istorijoje ne pirmas.
Dar 2010–aisiais, vos metai po to, kai maratonas persikėlė į Pietų Ameriką, Ispanijos Bilbao miesto uoste buvo sulaikytas Dakaro atributika išmargintas sunkvežimis, kuriame rasta 800 kilogramų kokaino, 4,5 kilogramo hašišo, 15000 „Ecstasy“ tablečių, bei 47000 eurų grynaisiais.
Policija taip pat sulaikė 7 asmenis, kurie įtariami dvigubame dugne slėpę narkotikus. Nors sunkvežimis ir nedalyvavo lenktynėse, tačiau jo apklijavimas priminė ralio reklamos schemą, dalis sulaikytųjų buvo apsirengę oficialia ralio organizatorių apranga.