„iGo2Dakar“ atkreipia dėmesį, kad artėjančiame Dakaro ralyje verta stebėti „Mission 1000“ iššūkio dalyvius, važiuosiančius trumpesnį atstumą, tačiau naudosiančius ne iškastinius degalus.
Tam, kad konstruktoriai galėtų realiomis sąlygomis išbandyti ir sužinoti, kurias technologijas ir kuria kryptimi verta tobulinti ateityje, buvo sukurta nauja koncepcija. Dakaro „Mission 1000“ dalyviai kasdien turės įveikti maždaug 100 km greičio ruožus, esančius atskirai nuo pagrindinio maršruto, kurių bendras nuotolis sieks 1000 kilometrų. Dešimt transporto priemonių, dalyvaujančių šiame iššūkyje, pirmą kartą pasirodys prologe, Alulos mieste.
Nors iššūkis nėra skirtas išsiaiškinti greičiausiuosius, buvo apibrėžti specialūs vertinimo kriterijai bei balų sistema, kuria siekiama suteikti lenktynių dvasios bei užtikrinti, kad alternatyviais energijos šaltiniais varoma sportinė technika patirtų maksimalias apkrovas. Artėjančiame Dakaro ralyje startuos šeši elektriniai motociklai, elektrinis sunkvežimis bei trys hibridiniai, bioetanoliu arba vandeniliu varomi motobagiai.
Tarp šešių sąraše esančių motociklų, „Tacita“ komanda buvo pirmoji, dar 2012 metais elektriniu motociklu startavusi Merzugos ralyje. Dabartinė motociklo versija buvo patobulinta ir atnaujinta iš esmės. Deklaruojamas atstumas, įveikiamas viena įkrova, siekia beveik 300 kilometrų, o jo išbandymas bus patikėtas dviem patyrusiems lenktynininkams: prancūzui Sylvainui Espinasse, kuris savo sugebėjimus pademonstravo 2016 m. Dakare, kurį įveikė 125 kub. cm darbinio tūrio motociklu, ir italui Oscarui Polli, vienam greičiausių vairuotojų praėjusį dešimtmetį.
Tuo tarpu Kinijos gamintojas „Artic Leopard“ į 2024 metų Dakaro „Mission 1000“ delegavo trijų motociklų grupę, kurios vienas iš pilotų bus Willy Jobardas, turintis solidžią ralio-reidų patirtį. Jo motociklas gali įveikti daugiau nei 150 kilometrų. To turėtų pakakti bent jau „teoriškai“. Komandos „Green Power Race Team“ vardą gins ispanas Francisco Gómezas, tarp 2000 ir 2018 metų Dakaro ralyje dalyvavęs aštuonis kartus.
Įveikti Saudo Arabijos smėlynus keturiais ratais yra taip pat sudėtinga, kaip ir dviem. „Mission 1000“ programoje bus net keturi motobagių ekipažai. Vienas iš jų – Jean-Michel Paulhe, dirbantis „Airbus Helicopters“ ir sukūręs hibridinės sistemos varomą transporto priemonę. Šiame motobagyje kartu veikia elektrinis ir vidaus degimo varikliai, o pastarasis varomas bioetanoliu. Dėl to anglies dvideginio pėdsakas sumažėja 90 %, o jo nuvažiuojamas atstumas didesnis nei 200 km.
Kitas motobagis, startuosiantis kodiniu pavadinimu „HYSE-X1“, naudoja vandenilį ir yra bendras japonų gamintojų „Toyota“, „Honda“, „Kawasaki“, „Suzuki“ ir „Yamaha“ projektas. Žmogus, atsakingas už šio modelio tobulinimą, buvo Jeanas-Marcas Fortinas („Overdrive Racing“), kuris puikiai žino ką reiškia pasiekti pergalę Dakare.
Camelia Liparoti, kuri dar 2010 m. tapo pirmąja moterimi, pasiekusia finišą Dakare keturračiu, taip pat priima naująjį iššūkį. Šį kartą ji vairuos amerikiečių sukurtą motobagį, kuris taip pat varomas vandeniliu ir kuris jau patyrė pirmuosius išbandymus Sonoros ralyje. Galiausiai, Jordi Juvanteny, kuriam tai bus jau 32 Dakaro startas, taip pat pilotuos vandeniliu varomą „Epsilon“ sunkvežimį.
„iGo2Dakar“ pažymi, kad daugiau informacijos apie naująją programą Dakaro ralio organizatoriai žadėjo atskleisti per poilsio dieną, sausio 13, Rijade vyksiančioje spaudos konferencijoje.