• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Palanga dar kartą tapo ne tik poilsiautojų, bet ir automobilių sporto gerbėjų sostine. Nugalėjusios nematomą COVID-19 priešą ir išankstines prognozes, Palangoje nugriaudės „Aurum 1006 km“ lenktynės. Šiemet jose, kaip įprasta, netrūks ir žinomų pavardžių bei ryškių talentų. Vienas jų – Rokas Baciuška, atstovausiantis „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ komandą.

Palanga dar kartą tapo ne tik poilsiautojų, bet ir automobilių sporto gerbėjų sostine. Nugalėjusios nematomą COVID-19 priešą ir išankstines prognozes, Palangoje nugriaudės „Aurum 1006 km“ lenktynės. Šiemet jose, kaip įprasta, netrūks ir žinomų pavardžių bei ryškių talentų. Vienas jų – Rokas Baciuška, atstovausiantis „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ komandą.

REKLAMA

Kai „Aurum 1006 km“ lenktynės pirmąkart buvo surengtos pajūryje, R. Baciuška dar net nebuvo gimęs. 21 kartą vyksiančios varžybos yra „vyresnės“ už vieną talentingiausių šių metų dalyvių.

Prieš kelis metus apie R. Baciušką buvo girdėję tik kiečiausi autosporto entuziastai, tačiau dabar jis – vienas aktyviausių ir, be abejo, talentingiausių Lietuvos lenktynininkų. Geriausiai šiuos teiginius pagrindžia užsieniečių įvertinimas – jis yra pilnavertis pasaulio Ralio-kroso čempionato dalyvis, atstovaujantis prancūzų „GCKRX“ komandą. Tai pirmas toks lietuvių pasiekimas istorijoje.

Ralio-krosas ir žiedinės lenktynės, tokios, kaip Palangoje, atrodytų, neturi nieko bendra. Vis dėlto, jaunuoliui iš Tauragės startas „Aurum 1006 km“ lenktynėse jau tapo savaime suprantamu reikalu – dabar jis gyvena tokiu tempu, kur vienas žalias starto signalas veja kitą, o kiekvienas finišas reiškia naujų varžybų pradžią.

REKLAMA
REKLAMA

„Sekmadienį buvo virtualios varžybos Klaipėdoje. Po to su keltu kėlėmės į Kylį, važiavome į Prancūziją ir pradėjome automobilio Renault „Clio“ testus ralio-kroso čempionatui (...) Netrukus vyks kartingų varžybos, tai visiškai be treniruočių iškart startuosiu. Vos grįšiu į Vilnių, iškart vyksiu į Aukštadvarį lenktyniauti. Po finišo Aukštadvaryje išvažiuoju į Parmą Estijoje ir testuosime „Porsche“. Po to bus dar vienos varžybos“, – šypteli ir atsikvėpia R. Baciuška.

REKLAMA

Kalbėdamas su tv3.lt lenktyninkas papasakojo, kaip atrodo pasiruošimas varžyboms Palangoje, kuo „Aurum 1006 km“ lenktynės yra išskirtinės ir ko galima tikėtis iš jo paties, pirmą kartą sėsiančio prie „Porsche“ automobilio vairo.

Veiklos, panašu, tau tikrai netrūksta. Kaip spėji ruoštis kelioms varžyboms vienu metu?, paklausė tv3.lt

Niekas nevyko kelis mėnesius, tai dabar viską bando sutalpinti į mėnesį-du, nėra lengva. Vis dėlto, tiesiog turi prisitaikyti ir džiaugtis, kad turi galimybes suspėti, sudalyvauti. Karantino metu irgi pasportuodavau, siekdamas išlaikyti formą.

REKLAMA
REKLAMA

Palyginkime ralio-krosą ir žiedines lenktynes. Kas arčiau širdies – aišku, bet kuo traukia būtent lenktynės žiedu?

Ralio-krosas man yra svarbiau. Šitos varžybos yra gal labiau žiūrovų renginys. Aišku, konkurencija didelė, jos nėra lengvos, visada stengiesi padaryti geriausia, ką gali. Iš tikrųjų, man visos varžybos yra svarbios, privalai parodyti gerą rezultatą, bet šios yra labai specifinės – daug kas priklauso nuo komandos. Pats gali važiuoti labai gerai, bet kitas komandos narys galbūt lėčiau. Aišku, nereikia prisikalbėti, bet ir bendrų komandos klaidų tikrai šiame sporte būna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ralio-krose esi vienas, o čia esi komandoje. Kas labiau patinka?

Aišku, kai esi vienas, tai už save vieną ir kovoji. Žinai, kad turi išspausti iš savęs viską, ką gali. Jei komandoje būtų keturi žmonės, tokie patys, kaip aš, tai tada ir klausimų nebūtų – pasikeistume vienas su kitu ir vienodai važiuotume. Juokauju, žinoma.

„Aurum 1006 km“ lenktynėse debiutavai pernai. Kaip vertini debiutą?

Iškovojome penktą vietą bendroje įskaitoje, pirmą savo klasėje. Bendrai, tai yra gražus ir didelis renginys – transliuoja televizija, susirenka žiūrovai, daug merginų. Taip pat, auga šių lenktynių lygis – yra nemažai profesionalių lenktynininkų, bet bendrai, tai yra ir pavojingos lenktynės, nes dalis dalyvių nėra profesionalai, tai labiau verslininkai, tiesiog galintys sau leisti važiuoti. Juos būna sunku aplenkti.

REKLAMA

O ką pakeistum šiose lenktynėse, jei galėtum?

Ko labiausiai norėčiau, tai kad visiems būtų vienodos sąlygos – visi vienodi automobiliai, startuoji, finišuoji, ir žinai, kokiame lygyje esi. Kai važiuoja, pavyzdžiui, penki „Porsche“, trys „Lamborghini“ ir toliau dauguma priekiniais ratais varomi, tai labiau lenktyniauja ne dalyviai, o patys automobiliai.

Šiemet pats startuosi su „Porsche“. Kaip vertini patį bolidą, ar jis tau tinka?

Tai bus nauja patirtis, nesu niekada su „Porsche“ važiavęs. Daug kartų girdėjau, kad labai sunku važiuoti su šiuo automobiliu – negali stipriai pergazuoti, nes visas svoris yra gale, tai ant slidžios dangos būtų ypač sudėtinga važiuoti. Dabar treniruosimės, tai bus aiškiau, koks tai automobilis.

REKLAMA

Šias lenktynes nuolat laimi būtent „Porsche“. Planuose turbūt podiumas?

Norėčiau užlipti ant podiumo, bet tikrai nežinia, kaip bus. Juk yra keturi vairuotojai, yra komanda, tai čia ne vieno piloto reikalas. Sunku pasakyti, kaip viskas vyks varžybų dieną. Čia viskas yra matematika, fizika – turi skaičiuoti, sverti, prognozuoti, ir tada žiūri, koks rezultatas pavyko.

Kas sunkiausia bandant įveikti tokį didelį atstumą? Kuo šios lenktynės tau sunkios?

Kiekvienomis varžybomis gali mėgautis, bet kiekvienos jos yra ir sunkios. Kai pusantros valandos praleidi tokiame karštyje, įtampoje, kur dar reikia išlaikyti stabilų tempą, tai tikrai nėra lengva. Nusiimi šalmą, galva tvinkčioja. Vakare, po finišo, nieko veikti nebenori, tik griūti į lovą. Kiti dar eina į kokį vakarėlį, bet aš tikrai ne.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ko sau palinkėsi, kai būsi prie starto linijos?

Sau palinkėčiau varžybose neperkaisti, važiuoti šaltais nervais, laikyti stabilų laiką ir parodyti geriausią rezultatą, kokį galiu. Neperkaisti, tai abejomis reikšmėmis – tiek psichologiškai, tiek fiziškai. Svarbiausia važiuoti kuo stabiliau ir žinoti, ką darai. Kartais gali važiuoti ir lėčiau, bet pabaigoje parodyti geresnį laiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų