Varžybos Monake išskirtinės tuo, kad šioje trasoje itin sudėtinga aplenkti varžovus, todėl ypač svarbi kvalifikacija. Čia siauri posūkiai, trumpos tiesiosios. Šiose lenktynėse svarbiausia ne variklio galia, o lenktynininkų meistriškumas ir bolido greitis. Dažniausiai laimi tie, kurie po truputį didina greitį. Dažnai lenktynių dalyviams pakanka vieno sustojimo boksuose.
Pirmojoje treniruotėje greičiausias buvo „Mercedes“ pilotas britas Lewisas Hamiltonas, tačiau antrojoje jis net 0,6 s atsiliko nuo „Red Bull“ atstovo australo Danielio Ricciardo. L. Hamiltonas teigė, kad „Mercedes“ komandai bus itin sudėtinga „pole“ poziciją iškovoti šeštą kartą šį sezoną.
Čempiono titulą ginantis britas mano, kad lenktynes laimės tas, kuris bus greičiausias kvalifikacijoje. Per pastaruosius 10 metų Monake buvo du atvejai, kai kvalifikacijoje nugalėjęs lenktynininkas netriumfavo etape. Tai nutiko pernai, kai laimėjo „Mercedes“ narys Nico Rosbergas. Praėjusiais metais L. Hamiltonu nepadėjo ir „pole“ pozicija. 2008-aisiais kvalifikacijoje visus varžovus aplenkė brazilas Felipe Massa, bet pirmas finišavo L. Hamiltonas.
Trejus pastaruosius metus Monake lygių sau neturėjo N. Rosbergas. Daugiausia kartų šioje šalyje nugalėtoju tapo legendinis brazilas Ayrtonas Senna – šešis. Komandų varžybose daugiausia sykių triumfavo „McLaren“ – penkiolika.
Šio sezono pilotų įskaitoje pirmauja N. Rosbergas (100 atškų), toliau žengia „Ferrari“ lenktynininkas suomis Kimi Raikkonenas (61). Trečioje vietoje – L. Hamiltonas (57). Komandų rikiuotėje visas varžoves lenkia „Mercedes“ ekipa (157), antra – „Ferrari“ (109), trečia – „Red Bull“ (94).
Monake vieno rato ilgis – 3,337 km. Pilotams reikės įveikti 78 ratus – iš viso 260,286 km. Sinoptikai šeštadienį ir sekmadienį prognozuoja 20-24 laipsnius šilumos. Sekmadienį 50 proc. tikimybė, kad lis – realu, kad su žaibais ir griaustiniu.