2013 m. liepos 31 d., trečiadienį Vilniuje apie 70 dviratininkų, seginčių gedulo juosteles susirinko palydėti gedulo procesijoje savo komandos draugo Šarūno Surblio – puikaus dailininko, grafiko ir sportininko – plento ir kalnų dviratininko, kuris partrenktas automobilio po sunkios, savaitę trukusios, kovos už gyvenimą mirė nuo sužalojimų, teigiama pranešime spaudai.
Palydėti susirinkę Asociacijos „Dviračių sporto mėgėjų klubas“ ir komandos „FOCUS Vilnius“, kurios nariu buvo žuvęs dviratininkas, sportininkai, kartu su dalyvaujančiais kitų komandų, Lietuvos dviračių sporto federacijos atstovais sudaro Lietuvos dviračių sporto ir šio sporto mėgėjų bendruomenės elitą, kiekvienas jų asmeniškai pažinojo Šarūną ir tokiu būdu, tiek daug kartų dviračiais įveiktu maršrutu, kartu su artimaisiais palydėjo jį į amžino poilsio vietą. Asociacijos „Dviračių sporto mėgėjų klubas“ pirmininkas Marius Ratkevičius pažymi, kad tai nėra protesto akcija – dviratininkai sportininkai, taip norėjo išreikšti didelę pagarbą savo draugui ir tuo pačiu atkreipti visuomenės dėmesį į netinkamą ir netoleruotiną eismo kultūrą Lietuvoje, įprastą motorinių transporto priemonių vairuotojų agresiją ir nusikalstamą neatsargumą. Visa tai, esant nepakankamam teisiniam reguliavimu, vairavimo mokymui, nesant bei neketinant kurti dviratininkams draugiškos kelių infrastruktūros, kelia grėsmę visų dviratininkų, o ypač – sportuojančių ir aktyviai gyvenančių, gyvybei.
Po šios netekties Asociacija „Dviračių sporto mėgėjų klubas“ neketina likti pasyvia ir kartu su kitais suinteresuotais klubais pradės ilgalaikį bendrą projektą – skirtą dviratininkų saugumui keliuose gerinti: pavojingas dviratininkų apvažiavimas, viršytas ar netinkamai pasirinktas motorinių transporto priemonių greitis, dviratininkų, kaip eismo dalyvių ignoravimas kartu su infrastruktūros problemomis, tokiomis, kaip netinkamai rekonstruotos ir dviratininkams tapusios pavojingos kelių sankryžos, dviratininkams nesaugūs keliai su netinkamais kelkraščiais – tai pagrindinės problemos kurios, jeigu ir negali būti išspręstos akimirksniu, turi būti pradėtos spręsti nedelsiant ir iš esmės.
Projekte (kurį siūloma pavadinti Šarūno vardu) bus suburta specialistų dviratininkų – teisininkų, projektuotojų, inžinierių darbo grupė, kuri kompetentingai, laikydamasi tinkamos juridinės technikos, parengs reikiamus teisės aktų projektus ir bendradarbiaudama su atsakingomis institucijomis pirmiausia sieks, kad teisės aktų nuostatai sudarytų prielaidas efektyviai, o ne formaliai išspręsti minėtas problemas. „Šiuo metu aišku, kad pačios institucijos dėl šios srities specialistų trūkumo ir nekompetencijos šių problemų efektyviai spręsti negali, todėl Asociacijos sudarytos darbo grupės tikslas – padėti parengti atitinkamus dokumentus, kad dviratininkų saugumą didinančios priemonės būtų įgyvendintos ir efektyviai veiktų.“ – sakė klubo vadovas M. Ratkevičius.
Netrukus susituokti planavęs Šarūnas liepos 17 d., važiuojant dviračiu, pateko į autoįvykį kuriame dalyvavo garbaus amžiaus aktoriaus Petro Dimšos vairuojamas automobilis. Policijos pareigūnai iš karto po eismo įvykio pradėjo aiškintis avarijos aplinkybes.
Galinčius suteikti informacijos apie eismo įvykį, prašome kreiptis į Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininką Alvarą Bacevičių, Vilniuje, Giraitės g. 3, 424 kab., tel. (8 5) 271 9442, el. p. [email protected] arba skyriaus tyrėją Alą Šimulevičienę, Giraitės g. 3, kab. Nr. 333, tel. (8 5) 271 9518, el. p. [email protected] ar Tarnybos organizavimo poskyrį (kab. Nr. 110, tel. (8 5) 271 9401).