Renginio istorijoje tai bus jubiliejinės, 20-osios lenktynės – neeilinė šventė tiek nuo pat pradžių jas rengiančiai VšĮ „Promo Events“, tiek patiems sportininkams, tiek žiūrovams, automobilių sporto gerbėjams.
Saugumas – svarbiausias rūpestis
Ilgasis lenktynių savaitgalis į Palangą atėjo jau trečiadienį, kai čia darbą pradėjo „Aurum 1006 km lenktynių“ administracinė ir techninė komisijos, suteikusios galimybę liepos 20-ąją jubiliejiniame maratone varžytis 38 komandoms.
Varžybų vyriausiasis techninis komisaras Raul Koov iš Estijos ir jungtinė Lietuvos bei Estijos sporto komisarų kolegija kaip visada buvo reiklūs, tačiau komandos gerai atliko namų darbus, todėl komisarai neturėjo didelių priekaištų ekipų kovinės technikos parengčiai prieš atsakingą egzaminą.
Neatsitiktinai komisarai, tikrindami kaip paruošti sportiniai automobiliai, šiemet ypatingą dėmesį skyrė saugumo paketui. Mat jubiliejinių, 20-ųjų lenktynių devizas - saugus eismas.
Dar ryškesnį skambesį ši tema įgaus renginio dienomis duris atversiančiame lenktynių miestelyje.
„Esame pasirengę įrodyti, jog automobilių sportas - tinkamiausias būdas propaguoti saugų eismą, - lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė pagrindinis renginio organizatorius, „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Ne vien pavyzdžiu, jog lenktyniauti galima tik specialiose, varžyboms rūpestingai paruoštose trasose, stebimose kvalifikuotų trenerių ir specialistų“.
Lenktynių miestelyje žiūrovus kvies speciali saugų eismą propaguojanti zona, kurioje jie galės pagilinti žinias, išbandyti patys, kaip taisyklingai prisisegti saugos diržus ir kaip saugiai vežti augintinius, pasitikrinti savo gebėjimus koncentruoti dėmesį. Drąsiausieji galės ne tik išmėginti savo sportinio vairavimo įgūdžius žiūrovų slalomo varžybose, bet ir išsivežti vertingų dovanų.
Slovakijos lenktynininkų debiutas
Į „Aurum 1006 km lenktynes“ atvyko 38 komandos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos ir Slovakijos.
Slovakijos sportininkai debiutuoja Lietuvoje rengiamose maratoninėse varžybose. Tad šios šalies vėliava lenktynių miestelyje plevėsuos pirmą kartą.
Lenktynėse dalyvaujančių komandų sudėtyje – 134 sportininkai ir 38 komandų vadovai, be mechanikų ir kito techninio personalo.
Šalių, kurioms atstovauja sportininkai, geografija kiek platesnė, nei delegavusių savo ekipas į „Aurum 1006 km lenktynes“.
Palangoje varžysis Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos, Slovakijos, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos sportininkai.
„4 race“ komandai atstovaujantis Rytis Gruodis važiuoja su Australijos licencija.
Didžiausią delegaciją - 32 komandas, kaip ir dera į lenktynes delegavo varžybų šeimininkai.
Dvi komandos į Lietuvą atvyksta iš Belgijos, po vieną lenktyniaus su Latvijos, Estijos, Olandijos ir Slovakijos automobilių sporto federacijų licencijomis.
Lenktynių aksakalu arba vyriausiuoju sportininku šiemet tituluojamas Slovakijos komandos „ARC Bratislava“ siela ir pagrindinis visų idėjų generatorius – 57-erių Miroslavas, kolegų vadinamas tiesiog Miro, Konopka.
Lenktynėse Palangoje varžysis ir jauniausias jų dalyvis, „Bunasta - Pagal Jurgį“ komandos atstovas, 16-metis Titas Čapkauskas.
„Lamborgini“ prieš „Porsche“
Ir toliau populiariausias „Aurum 1006 km lenktynių“ automobilis išlieka BMW.
Įvairių modifikacijų BMW automobilių pagrindinių lenktynių trasoje šiemet matysime net 15.
Tvirtą antrąją poziciją populiariausiųjų sąraše užima „Volkswagen“ – 6. Trečioji vieta priklauso „Porsche“ – keturi automobiliai, o ketvirtoji – kartu su „Porsche“ vienomis iš rimčiausių pretendenčių laikomoms trims ekipoms, į trasą išvairuosiančioms vertus varžovų pagarbos įvairių modifikacijų „Lamborgini“.
Stebėję varžybų techninės komisijos darbą aštriausią kovą prognozavo būtent tarp šiuos automobilius vairuojančių komandų.
Ko gero, ne be pagrindo. Verta prisiminti iškalbingą statistiką, jog iš devyniolikos jau įvykusių maratoninių lenktynių Palangoje net dvylika laimėjo vairavę būtent „Porsche“ markės automobilius.
Dvi komandos lenktynėms pasirinko „Cupra“, o po vieną – įvairių modifikacijų „Alfa Romeo“, „Chevrolet“, „Hyundai“, „Honda“, „Lada“, „Lotus“, „Peugeot“ ir „Subaru“ automobilius.
Puoselėja dideles viltis
„Šiemet lenktynėse dalyvauju jau 8 kartą. Mūsų privalumai prieš kitus – lengvesnis „BMW M4 Silhouette“ automobilis, kurio variklis mažesnis ir degalų suvartojimas mažesnis. Mes visada stengiamės padaryti geriausia, ką galime, tačiau patekti tarp trijų greičiausių bendroje įskaitoje būtų puiku“, - kalbėjo „Palanga SPA / Balpol–JR Motorsport“ komandos vadovas Joost Ursem.
„Manau, kad su „Peugeot 308“ mums susidraugauti seksis gerai. Jo stabdžiai – kaip TCR automobilio, galia labai panaši, tačiau šis „Peugeot“ sveria gerokai mažiau. Tai – didelis privalumas tokioje trasoje kaip Palangos, kur reikalingas didelis greitis ir efektyvūs stabdžiai. Mūsų klasė TC2 yra labai plati – joje nuo BMW iki „Honda“ ir „Peugeot“ automobilių, tad mūsų tikslai – visų pirma, gerai praleisti laiką ir pasiekti kuo geresnį rezultatą ne tik klasėje, bet ir bendroje įskaitoje“, - Joost antrino „Mažeikių auto sporto klubas / Uno Transport“, lenktynininkė Erneste Globytė.
Panašios nuomonės buvo ir Domas Zinkevičius, „Porsche Baltic“ komandos vadovas, kurio ekipos sportininkai pilotuos „Porsche Cayman GT4 Clubsport“.
„Esame pasiruošę lenktynėms ir tikimės parodyti jose geriausia, ką galime. Bet kokia komanda yra stipri tiek, kiek stipri silpniausia jos grandis: aukštą rezultatą užtikrina vairuotojai, o to rezultato nesugadinimą - komandos vadovas bei kiti jos nariai. Todėl siekiant aukšto rezultato turi gerai dirbti kiekvienas komandos narys“, - tvirtino D. Zinkevičius.
Detalesnė pažintis – jau ketvirtadienį kurorto centre
Pirmoji artimesnė pažintis su komandomis ir jų sportininkais, „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviais bei jų kovine technika palangiškių ir kurorto svečių laukia jau ketvirtadienį (liepos 18-ąją.) 10 val. prasidės visų lenktynėse dalyvaujančių automobilių paradas į centrinę Vytauto gatvę, kurioje rengiamas komandų pristatymas bei jubiliejinių lenktynių atidarymas. Iškart po jo žiūrovai galės stebėti ir didžiųjų lenktynių prologą - trumpas, dinamiškas ir azartiškas, patrauklias žiūrovams „Dynami:t Super Sprint“ lenktynes.