Pietų Amerikoje vykstančio Dakaro ralio penktajame etape 62-as finišavo „Toyota“ važiuojantis Antano Juknevičiaus ekipažas, kurį nuo lyderių skyrė skyrė 5 valandos 02 minutės ir 34 sekundės. „5 minutes pavažiuojame ir 15 stovime. Karštis. 44 laipsniai pavėsyje. Visos mašinos „virė“, – dalijosi įspūdžiais A. Juknevičius.
„Mūsų degalai taip pat kaito, kunkuliavo, verda ir išjungia „kompą“, saugumo režimas. Stovime ir laukiame. Tik užsivedi, pavažiuoji ir vėl lauki. Šiandien kovojome su karščiu. Smėlis taip pat buvo klastingas, minkštas. Bet tai ne problema. Karštis didelis, sunku buvo visiems. Automobilis labai nenorėjo važiuoti, viskas kaito. Greičio dėžėje buvo 150 laipsnių, nebegali bėgių perjungti“, – pasakojo lenktynininkas.
Anot jo, mašinos viduje kvepėjo visokiomis transmisijomis, „visa puokštė kvapų“, o už nugaros virė 300 litrų benzino, girdisi kaip kunkuliuoja. A. Juknevičius visa tai pasakojo juokdamasis, bet surimtėjęs tikina, kad „Žalvario“ komanda nusiteikusi kovingai ir toliau tęs lenktynes.
– Gal galite apibendrinti tas pirmąsias kelias dienas?
– Nežinau savo rezultato – nežinojau ir vakar. Stabiliai važiuojame savo vietoje, išskyrus antrą dieną, kai turėjome bėdų ir praradome 18 valandų. Jei ne ta diena, būčiau labai patenkintas. Bet ta diena taip pat Dakaro dalis. Kiekvienas turi suvalgyti savo š... dozę.
– Kokia automobilio būklė?
– Dabar jį labai saugome. Po gedimo antrą dieną supratome, kad automobilis per lainas ir silpnas laikyti tokį tempą, kokį norėčiau. Važiuojame smagiai, su vėjeliu, bet saugome. Jei būtų dar toks gedimas ar du, tai greičiausiai ir visas Dakaras būtų su klaustuku. Tikslas buvo pasiekti finišą ir parodyti kokį nors rezultatą. Laikysimės.
– Pačiam teko matyti kitus Dakarus. Ar šis lengvesnis?
– Kiekvienas Dakaras savotiškai sunkus. Šis taip pat nėra išskirtinis – visi Dakaro raliai sunkūs. Lengvų nebūna. Kiekvienas turi savo „razinkas“. 2009 metais buvo labai daug dulkių. Ne vienus metus buvo didelis karštis. Šįmet taip pat aukšta temperatūra. Pusė lenktynininkų stovi ir laukia, kol atauš. Karštis išdarko visą važiavimo tempą. Sunku prognozuoti, kaip reaguos Lietuvoje surinktas automobilis prie 45 laipsnių karščio. Šiaip sunkiausi Dakaro raliai Afrikoje. Čia nėra smėlio, nėra kopų, bet didžiausia apkrova automobilio pakabai – daug akmenų.
– Kaip psichologiškai esate nusiteikę?
– Sakome, „parviom vsiech“ (visus suplėšysime, - red.p.). Viskas gerai. Vytas viską adekvačiai priima, nesinervina, gal tik nuovargis jaučiasi. Nuovargis pjauna. Dabar taip pat sprendžiame, ar eiti pavalgyti, ar eiti miegoti ir atstatyti elementus.
Benedikto Vanago ekipažo su „Oscar“ tarp 67 finišavusių penktadienio rytą Lietuvos laiku dar nebuvo. Etapo nugalėtoju tapo antrąją pergalę šiemet ir keturioliktąjį karjeroje laimėjęs italas Nani Roma su „Mini“, aplenkęs prizininkais tapusius Pietų Afrikos atstovą Ginielį De Villiersą („Toyota“) bei amerikietį Beną Gordoną („Hummer“).
Po šios pergalės lyderiu automobilių klasėje tapęs Nani Roma beveik pusvalandžiu lenkia artimiausią persekiotoją – į antrąją poziciją pakilusį Nasserą Al-Attiyahą („Mini“) iš Kataro. 63 vietoje esantis A. Juknevičius nuo lyderio atsilieka 25 val. 36 min. ir 32 sek.
Praėjusių metų šių lenktynių nugalėtojas bei vienuolika kartų Dakare triumfavęs (penkissyk su automobiliu ir šešissyk su motociklu) prancūzas Stephane'as Peterhanselis („Mini“) etapą baigė ketvirtas ir bendrojoje įskaitoje pakilo į ketvirtąją vietą, o po keturių etapų pirmavęs Carlosas Sainzas (SMG) penktajame etape dėl navigacijos problemų atvažiavo tik 19-as ir bendroje įskaitoje smuktelėjo į šeštąją poziciją.
Motociklininkų klasėje penktąjį etapą laimėjo pirmąją pergalę Dakaro etapuose šiame sezone ir 22-ąją karjeroje iškovojęs triskart (2006, 2009 ir 2011 metais) šio reido nugalėtojas ispanas Marcas Coma (KTM), aplenkęs etapo prizininkais tapusius tėvynainį Jordį Viladomsą (KTM) bei lenką Kubą Przygonskį.
Po įspūdingos pergalės etape naujuoju lenktynių lyderiu motociklininkų įskaitoje tapęs Marcas Coma net 41 minute ir 10 sekundžių lenkia į antrąją poziciją smuktelėjusį tėvynainį Joaną Barredą Bortasą ("Honda"), kuris ketvirtadienį etapą baigė tik 15-as.
Nugalėtojo titulą apginanti viltis prarandantis prancūzas Cyrilas Despresas („Yamaha“), penktajame etape „užsidirbo“ valandą baudos, liko tik 40-as, o bendroje įskaitoje smuktelėjo į tryliktąją poziciją bei nuo lyderio atsilieka beveik pustrečios valandos
Penktadienį Reido dalyvių laukia šeštasis etapas iš Tukumano į Saltą Argentinoje, kurio metu automobiliu teks nuvažiuoti 694 km, iš kurių greičio ruožą sudarys 424 km (motociklininkams – atitinkamai 464 ir 400 km).