• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo pirmojo varžybų greičio ruožo pademonstravęs įspūdingą tempą ir išvengęs klaidų bei rimtesnių technikos gedimų visą lenktynių savaitgalį 300 ežerų ralį antrą kartą laimėjo Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Įtampos kovoje dėl pirmosios vietos šiais metais nebuvo – antroje vietoje likęs Rokas Lipeikis nuo lyderio atsiliko net minute ir 19 sekundžių.

REKLAMA
REKLAMA

Klausiamas apie tai, ar netrūko jam šių metų 300 ežerų ralyje intrigos V. Švedas sakė, kad varžybų baigtis visuomet neprognozuojama. „Sutinku, kad trūko intrigos, bet ralis toks sportas, kad nieko neįmanoma prognozuoti. Ne visuomet viskas baigiasi tuo, kad laimėtojas išaiškėja kaip pernai – persekiojimo lenktynėse ovalo trasoje. Jei intriga išliktų iki galo, galbūt visiems būtų įdomiau, bet juk nestovėsiu minutę greičio ruože laukdamas varžovų“, - komentavo lenktynininkas.

REKLAMA

Trečioje vietoje atsilikęs nuo R. Lipeikio 44 sekundes finišavo Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas, o ketvirtoje – Benedikto Vanago vairuojamas greičiausias iš „Subaru“. V. Švedas su „Mitsubishi Lancer Evo X“ tapo nugalėtoju N4 klasėje ir absoliučioje įskaitoje. „Open“ įkaistoje greičiausias buvo R. Lipeikis su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“. A2000 įkaitoje pirmas finišavo Egidijaus Savicko ir Arūno Jackonio ekipažas su „Honda Civic Type-R“, L2000 greičiausi buvo Remigijus Veikalas su šturmanu Adomu Rimša, važiavę „BMW Compact“ automobiliu, o S2000 – Aurimas Buteikis ir Tomas Palepšaitis su „Volkswagen Golf“.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo pat ankstyvo sekmadienio, rugpjūčio 14 d. iš visų kraštų link Zarasų pajudėjo ralio gerbėjai, čia tęsėsi 300 ežerų ralis. Nors šeštadienio naktį apylinkėse rajone smarkiai lijo, panašu, kad lenktynių organizatorių lūkesčiai, kad gamta taip pat bendradarbiautų išsipildė – 8 val. 20 min. nuo starto linijos pajudėjus pirmam automobiliui jau švietė saulė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors specialiajame greičio ruože šeštadienį važiavo vos 43 ekipažai, dar trylika jų pateikė paraiškas teisėjams dėl galimybės sugrįžti pagal „super rally“ taisyklę. Ekipažams buvo skirtos minutinės baudos, tačiau visi jie turėjo šansą toliau dalyvauti lenktynėse ir netgi teorines galimybes kovoti dėl prizinių vietų.

REKLAMA

Diena prasidėjo ne itin maloniu patiems ralio organizatoriams pranešimu. Pirmosios dienos vakarą apeliaciją dėl neteisingai, jo manymu, kai kurių dalyvių įveikto „S“ formos posūkio trečiajame greičio ruože įteikė Rokas Lipeikis. Teisėjų sprendimų baudos buvo skirtos visai eilei dalyvių, o labiausiai dėl to nukentėjo antroje vietoje po pirmųjų šešių etapų buvęs Benedikto Vanago ir Irinos Kolomeytsevo ekipažas. Jie nukrito į ketvirtą vietą į priekį praleisdami ne tik Vasilijų Gryaziną su Georgijumi Torshkinu, kurie iki tol buvo treti, bet ir R. Lipeikį su Inga Lipeikyte.

REKLAMA

Lenktynių lyderis Vytautas Švedas ir toliau demonstravo įspūdingą tempą didindamas atotrūkį nuo varžovų kiekviename greičio ruože. Jei prieš septintąjį greičio ruožą jį nuo jaunojo rusų lenktynininko V. Gryazino skyrė 31,3 sekundės, tai po aštuntojo ši persvara išaugo beveik iki 44 sekundžių. R. Lipeikio patirtis visgi leido jam aplenkti jaunąjį svečią iš Rusijos jau devintajame greičio ruože, tačiau nuo lyderio jis atsiliko jau daugiau nei minute.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antrąją dieną lenktynėse nepavyko išvengti ir rimtų avarijų. Devintajame greičio ruože po įspūdingo šuolio nuo didžiausio varžybų tramplino su trenksmu ir itin skausmingai nusileido Tomo Biliaus vairuojamas „Honda Civic Type-R“. Išlekęs iš trasos jis nuo pagalvių atitrūkusio variklio karteriu išarė gerą atkarpą pakelės pievos. Praėjus keletui minučių po nesėkmingo nusileidimo blogai pasijutęs ekipažo šturmanas Vytis Pauliukonis buvo išgabentas greitąja. Trasa laikinai buvo uždaryta, taip pat atšauktas ir 10 greičio ruožas.

REKLAMA

Nemalonia avarija įsirėžus tiesiai į medį lenktynėms baigėsi ir svečių Filipo Nivette ir Jakubo Gerberio važiavimas. Kitas apmaudžiai iš lenktynių pasitraukęs dalyvis – jaunasis V. Gryazinas, kurio automobilis virto 12-ajame greičio ruože. Asfalto trasoje lenktynininkas važiavo dideliu greičiu, tačiau avarijos metu traumų buvo išvengta. Jo vietą pirmajame ketvirtuke užėmė visą dieną lyderiams į nugaras kvėpavęs Roko Kavaciejaus ir Mariaus Samuolio Ekipažas. Tiesa, šia vieta jie džiaugėsi neilgai – 13-jame greičio ruože sugedo jų „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilis.

REKLAMA

Po 14-ojo greičio ruožo iš lenktynių dėl gedimo pasitraukė vienas iš publikos numylėtinių – Martynas Samsonas. Taip pat, pakartotiniame alfaltinio „Stelmužės“ ruožo važiavime apvirto Dainiaus Matijošaičio vairuojamas „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Prieš specialųjį greičio ruožą Zaraso saloje didžiule daugiau nei minutės persvara prieš R. Lipeikį bendroje įskaitoje pirmauja V. Švedas. Į trečią vietą pakilo B. Vanagą aplenkęs Ramūnas Čapkauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ralio finišu kaip ir praėjusiais metais tapo persekiojimo lenktynės, kurias nepaisant prapliupusio lietaus stebėjo tūkstančiai žiūrovų. Iš po ratų iš orą keliami šlapio žvyro kalnai buvo puiki atrakcija publikai, tačiau kaip ir buvo galima tikėtis galutiniams rezultatams specialusis greičio ruožas įtakos neturėjo. Aplenkęs R. Lipeikį ir R. Čapkauską pirmasis finišavo V. Švedas. Lūžusių pakabos detalių specialiajame greičio ruože sekmadienį lenktynininkams pavyko išvengti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų