Remiantis naujausių tyrimų duomenimis, laisvų rankų įranga tik sukuria padidinto saugumo iliuziją ir daug vairuotojų klysta manydami, jog jos užtenka saugiam vairavimui ir kalbėjimui telefonu tuo pačiu metu. Nors ši ir yra vienintelis būdas nepažeidžiant įstatymo kalbėti telefonu vairuojant, tyrėjai perspėja, jog, palyginus su įprastais pokalbiais laikant telefoną rankoje, pokalbiai per laisvų rankų įrangą turi labai panašų žalingą poveikį sugebėjimui susikaupti ir gali kelti ne ką mažesnę grėsmę eismo saugumui.
Raktas – nesudėtingi ir neįtraukiantys pokalbiai
Anot ekspertų, problemos šaknys glūdi pačiame pokalbio procese. Kadangi žmogaus smegenys turi ribotus dėmesio išteklius, jis efektyviai gali būti skiriamas tik vienai tuo metu vykdomai užduočiai. Darant du darbus tuo pačiu metu nukenčia abiejų kokybė. Carnegie Mellon universiteto vykdytas tyrimas atskleidė, kad bet kokio tipo telefoniniai pokalbiai vairuojant sukelia net 37 proc. aktyvumo sumažėjimą smegenų kaktinėje skiltyje, atsakingoje už erdvinės informacijos apdorojimą.
Todėl pokalbiai, vykdomi net per laisvų rankų įrangą blaško ir atima dėmesį iš svarbiausios užduoties kelyje – vairavimo, taip prisidėdami prie padidėjusios grėsmės sukelti eismo nelaimę.
Siekiant kiek įmanoma sumažinti žalingą kalbėjimo įtaką vairavimui, siūloma vairuojant apsiriboti tik paprastais, dalykiškais ir neįtraukiančiais pokalbiais – kuo trumpesniais, tuo geriau. JAV Nacionalinės saugumo tarybos teigimu, didžiausią pavojų kelyje kelia pokalbiai, vairuotojui sukeliantys stresą, įtampą ar susijaudinimą, tokiais atvejais jis gali net nesuvokti kaip dėmesys nukrypsta nuo kelio.
Saugaus eismo ekspertų teigimu, pajutus, kad pokalbis reikalaus įsitraukimo, rekomenduojama verčiau pašnekovui pranešti, jog vairuotojui šiuo metu reikalingas susikaupimas ir pasiūlyti perskambinti baigus kelionę. Tačiau taip pat atkreipiamas dėmesys, kad geriausia išeitis vairuojant vengti bet kokių nebūtinų telefoninių pokalbių.