• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trys motociklų vairuotojų mirtys – tokiomis liūdnomis žiniomis žuvusiųjų artimieji palydėjo praėjusią savaitę. Per 7 mėnesius, skaičiuojant nuo šių metų pradžios, užfiksuotos 6 motociklus vairavusių asmenų žūtys, tad tokia 7 rugpjūčio mėn. dienų statistika, užfiksuota Lietuvos kelių policijos tarnybos, iš tiesų gąsdina. 

12

Trys motociklų vairuotojų mirtys – tokiomis liūdnomis žiniomis žuvusiųjų artimieji palydėjo praėjusią savaitę. Per 7 mėnesius, skaičiuojant nuo šių metų pradžios, užfiksuotos 6 motociklus vairavusių asmenų žūtys, tad tokia 7 rugpjūčio mėn. dienų statistika, užfiksuota Lietuvos kelių policijos tarnybos, iš tiesų gąsdina. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nelaimė, nusinešusi dviratės transporto priemonės – motorolerio vairuotojo gyvybę įvyko rugpjūčio 11 dieną,15:11 val. Vilniuje, Žirmūnų rajone. Iš pradžių pranešta, kad važiuodamas Žirmūnų gatve motorolerininkas nuvirto ir susižeidė.

REKLAMA

Atvažiavus policijai į įvykio vietą Žirmūnų ir Lakūnų gatvių sankryžoje, paaiškėjo, kad motoroleris susidūrė su iš šalutinės gatvės išsukančiu automobiliu „Škoda Fabia“. 33-ejų metų dviratę transporto priemonę vairavęs vyras buvo sunkiai sužeistas. Motorolerininko automobilį vairavęs vyriškis teigė nepamatęs, jam pradėjus manevrą gatvė buvo tuščia.

REKLAMA
REKLAMA

„Aš išsukinėjau, užbaiginėjau manevrą, kai motociklininkas dideliu greičiu iššoko. Jam tikriausiai nebuvo kur dėtis – trenkėsi štai į šitą ratą“, – sakė „Škoda Fabia“ vairuotojas. Jis ir kiti automobilio keleiviai nenukentėjo.

Motoroleninko būklė buvo tokia sunki, kad pagalba jam buvo teikiama vietoje. Deja, į greitąją ant neštuvų įkelto vyro medikams atgaivinti nepavyko, jis mirė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl eismo įvykio pradėtas ikiteisminis tyrimas, automobilio vairuotojui gresia baudžiamoji atsakomybė. Pirminiais duomenimis, jis buvo blaivus.

Kokios pagrindinės motociklų ir automobilių susidūrimų priežastys?

Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius sako, jog pagrindinės priežastys, dėl kurių įvyksta automobilių ir motociklų ar motorolerių avarijos, yra dėl kelių eismo taisyklių nesilaikymo, nematomosios zonos, nesaugaus pasirinkto greičio, ar dėl to, kad žmonės kelyje sutikti motociklininką dažniausiai nesitiki: „Motociklas yra atskira transporto priemonė, todėl reikalavimai yra taikomi tokie patys, kaip ir automobiliui. Motociklai turi važiuoti viena eile, taigi, tarkime, automobiliui iš paskos, taigi, greta automobilio motociklas važiuoti nebegali. Deja, šią taisyklę motociklų vairuotojai pažeidžia gana dažnai, ypatingai automobilių sangrūdos metu. Važiuojant tarp juostų yra didelė tikimybė suklaidinti kitus eismo dalyvius ir sukelti eismo įvykį. 

REKLAMA

Automobilio, motociklo ir motorolerio dydžiai yra skirtingi. Žmogaus akis yra labiau įgudusi matyti automobilį su įjungtomis šviesomis, o motociklo, kuris yra kur kas mažesnė transporto priemonė, mes tiesiog nepastebime. Ir tai yra normalus dalykas, nes motociklų nėra tiek daug, kad visuomet tikėtumėmės jį išvysti. Tai viena iš priežasčių, kodėl automobilių vairuotojai motociklininkų nepastebi. Beje, atkreipus dėmesį į transporto priemonių srautą, motociklas matymo zonoje dažniausiai susilieja su automobiliais ar su gretimai esančiais statiškais daiktais ir pan. Galų gale, juk niekas eismo įvykių nenori, tad susidūrimas dažniausiai reiškia, jog vienas avarijos dalyvių kitos transporto priemonės nepamatė. Tiesa, avarija gali nutikti ir dėl nematomumo zonos. 

REKLAMA

Kiekvienas vairuotojas projektuoja situacijas kelyje galvodamas apie saugų, leistiną greitį. Pavyzdžiui, norėdamas persirikiuoti į antrą eismo juostą, žvilgteli per veidrodėlį, ir rikiuojiesi nusprendęs, kad kitas automobilis, vairuojamas leistinu greičiu, tiesiog negali atsirasti šalia persirikiavimo momentu. Tačiau, nukreipę dėmesį į manevravimą galite nepastebėti, jog į jus atlekia motociklas, jei jo vairuotojas viršija greitį dideliu skirtumu. Tad važiavimas saugiu, leistinu greičiu yra reikalingas ne tik jums, tam, kad apsisaugotumėt nuo nelaimingų eismo įvykių, bet ir kitiems eismo dalyviams, kad šie galėtų tinkamai suprojektuoti savo veiksmus kelyje.“

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų