10 dalykų, padedančių kazino „numelžti“ klientus!
Kazino, lošimų namai ir t.t. – tai psichologinis minų laukas. Viskas, t.y. architektūra, planavimas ir visa kita, kas yra kazino viduje, verčia tave – žaidėją likti viduje ir leisti savo pinigus.
Kai kurios taktikos naudojamos akivaizdžiai, tačiau yra ir labai subtilių, beveik nepastebimų būdų, verčiančių Jus „savo noru“ likti kazino. Visos taktikos verčia lošiantį žmogų jaustis patogiai.
Užsukęs į kazino žmogus jaučiasi svarbus ir pagrindinis kazino tikslas (vienas svarbiausių) – priversti žmogų nusiteikti optimistiškai! Paruošėme Jums 10 taktikų, kurias kazino taiko klientams „numelžti“.
10. Jokių laikrodžių
Keista, tačiau dauguma žmonių nenešioja laikrodžių. Kazino tai puikiai žino ir daro viską, kad žmonių punktualumas „miegotų“. Gerai žinomas faktas – žmonės nepastebi, kaip greitai bėga laikas, kai jie labai įsitraukia į kokią nors veiklą ir Jūs turbūt mažai kur sutiksite labiau įsijautusių į “darbą" žmonių nei kazino.
Nesvarbu koks tai būtų žaidimas: pokeris, lošimo automatai, ruletė – žmonės patys save panardina į transo būseną „siekdami“ savo svajonių.
Kadangi kazino nėra laikrodžių, labai lengva užtrukti prie lošimo automatų visą naktį. Ir nesitikėkite sužinoti, kiek dabar valandų, iš salės darbuotojų, kadangi jiems buvo liepta neturėti su savimi laikrodžio.
Diena virsta naktimi, naktis – diena ir visi žmonių tvarkaraščiai ir dienotvarkės keliauja „šuniui ant uodegos“. O jeigu dar pridėsime faktą, kad kazino dažniausiai apsilankote atostogų metu, laikrodžių nebuvimas dar labiau skatina jus ištuštinti savo kišenes...
Kai kurie kazino, pvz Didiosios Britanijos netgi išleido įstatymą, verčiantį daryti pertraukas, kad žmogus atsipeikėtų.
9. Jokių langų
Daugumoje kazino langai būna tik prie įėjimo arba išėjimo, bet kai tik jūs nusileidžiate į „pragarą“, jūs nepamatysite jokių langų. Ši taktika puikiai palaiko „Jokių laikrodžių“ taktiką. Kai tik jūs pakliūnat į „spąstus“, visi nori, kad jūs ten ir liktumėte bei nematytumėt, kas darosi išoriniam pasaulyje.
Kai žmogus mato, kad lauke temsta arba nors šiek tiek niaukiasi, į sceną išeina jo vidinis laikrodis ir sako, kad laikas nešdintis, keliauti namo, vakarieniauti, miegoti, t.y. išeiti iš kazino, o šito juk niekas nenori!
Taigi kazino darbuotojai nenori, kad Jūs pamatytumėt kažką įdomaus už lango! Kazino architektai kiek įmanydami pasistengs kuo geriau izoliuoti patalpas nuo išorės!
8. Šviesos, garsai ir atrakcija
Kazino – tai puikiai susigrojęs orkestras: skamba varpeliai, mirksi šviesos, zvimbia pinigai, sukasi ruletės, viskas pypsi, šaukia – visa tai užburia. Kodėl minėti dalykai užburia? Nes tai komunikacija, kurios metu pateikiama žinutė „Laimėjo, nugalėjo, gavo!!!“.
Tokiu būdu sudaromas įspūdis, kad visi iš tiesų laimi, nors (realybėje) dauguma pralošia visus savo pinigus.
Ir netgi žmonės, pralošiantys pinigus, pasiduoda „robotams“, leidžiantiems euforiškus garsus, nes žmonės nori įsitraukti į veiksmą ir tapti nugalėtoju. Kaip įmanoma pralošti tokioje nuostabioje ir laimės teikiančioje vietoje?!
Viskas iš tiesų yra kur kas „slidžiau“, kadangi visi veiksmai, garsai ir spalvos nukreipti privilioti ir „užhipnotizuoti“ žmogų. Tam tikram lygmenyje užkabinami absoliučiai visi kazino lankytojai, nepriklausomai nuo apsilankymo tikslo.
7. Atmosfera
Ar kada nors pastebėdavote koks sodrus ir „pritemdytas“ kazino apšvietimas? Visa tai daroma, kad sukurti draugišką, namų aplinką. Jūs turite jaustis, tarsi sėdėtumėte savo mėgstamiausioje sofoje!
Ryškios šviesos gali versti žaidėjus įsitempti, o šiek tiek blankesnis apšvietimas leidžia lankytojams atsipalaiduoti ir švaistyti pinigus besijaučiant saugiai, užtikrintai ir jaukiai.
Kiliminė kazino danga taip pat renkama ne atsitiktiniu būdu. Dauguma gali sakyti, kad kiliminės dangos raštas yra nemadingas: su visokiais senoviniais paraitymais, linijomis ir t.t.
Tačiau jis nemadingas tik jūsų akims, kadangi smegenys reaguoja į minėtą raštą gan palankiai. Taip pat sienų spalvos dažniausiai būna raudonos, kas (remiantis tyrimais) sukelia pasitikėjimo ir komforto jausmą.
Ir lygiai taip pat, kaip ir prekybos centruose, foną pagražina švelni, atpalaiduojanti ir nuteikianti muzika, sukelianti lankytojams tam tikrą “transo" būseną.
Šiai kategorijai priklauso ir nepriekaištinga kazino švara. Visi reputaciją išsaugoti siekiantys kazino verčia savo darbuotojus nuolat šluostyti ir tvarkyti staliukus bei aplinką. Lankytojai atitinkamai jaučiasi, tarsi kažkas jais rūpintųsi...
6. Paslaugos slypi kažkur „anapus“
Jeigu Jūs norite nueiti į tualetą arba nusipirkti maisto, ar atsiimti laimėjimą, Jūs privalote dar giliau „įklimpti į pelkę“. Dažniausiai minėtos paslaugos teikiamos labai „giliai“ kazino.
Tai paskutinis būdas priversti jus persigalvoti, keliaujant link tikslo ir žiūrint į mirgančius aparatus bei įsijautusius žaidėjus. Gal būt jūs norėsite dar kartelį (prieš išeinant) sulošti partiją...
Lygiai ta pati taktika taikome ir parduotuvėse, kuomet tikimąsi, kad pirkėjas atliks impulsyvų pirkimą keliaudamas link kasų.
Didesni kazino-viešbučiai suplanuoti taip, kad Jūs kuo ilgiau liktumėt Jų teritorijoje.
5. „Beveik“ laimėjimas
Šalia tikro laimėjimo, pagal svarbą ir adrenalino kiekį lygiuojasi „beveik“ laimėjimas, kuomet Jūs suvokiat, kad „beveik“ atsilošėt/išlošėt pinigų iš kazino. Tačiau jei kazino dalintų pinigus visiems „beveik“ nugalėtojams, jie labai greitai bankrutuotų.
Kiekvienas lošimų aparatas ar žaidimas suprojektuotas taip, kad suteiktų trumpalaikių laimėjimų, tačiau lošiant ilgiau laimi kazino, o ne klientai. Lošimų automatai dažnai paberia monetų, kai trūksta vieno ženkliuko iki „Jack Pot'o“.
Kiti žaidimai suteikia lošiantiems kontrolės pojūčio, pvz. kai žmogus pats daro statymą prie ruletės stalo arba meta kauliukus. Tai dar vienas būdas priversti žmones pasijusti tarsi jie valdo situaciją ir netrukus laimės...
Šios strategijos rezultatas – lošėjai pervertina savo pergalės tikimybę. Būtent “beveik" laimėjimai leidžia kazino sėkmingai plėtoti savo verslą. Leidžiant klientams paragauti pergalės, automatiškai pripratinama ir priverčiama apsilankyti kazino dar kartą.
4. „Nemokami“ dalykai
Nemokamos (iš pirmo žvilgsnio) paslaugos/dovanos – tai dar viena gyvybiškai svarbi kazino arterija. Klientai dažnai gauna nuolaidų kortelių, dovanų kuponų, bilietų į reginius, ką galima būtų pavadinti vertimu juos „savanoriška“ apsilankyti kazino dar kartą.
Nemokami dalykėliai verčia žmones pasijusti svarbiems, nes jei jie nėra stambūs ir žinomi lošėjai – tai padidina tikimybę, kad jie sugrįš. „Smulkios žuvytės“ labai svarbios kazino, kadangi didžiąją pelno dalį kazino gauna būtent iš eilinių, o ne iš stambių(didelius satymus darančių) lošėjų.
Ar kazino tiesiog mandagiai rūpinasi savo klientais? Na, nelabai. Viskas paskaičiuota ir APSkaičiuota, kad žmonės liktų kazino ilgiau. Už tai, ką jūs kazino gaunate nemokamai, jūs dažniausiai paliekate krūvą pinigų. Tai kažkas panašaus, kas versti vaiką būti geru, dovanojant jam nebrangų saldainiuką.
3. Alkoholis
Šis skyrelis galėtų būti prie nemokamų dalykėlių, bet alkoholis vertas atskiros diskusijos. Akivaizdu, kad tai triukas, bet jis yra vienas iš pačių veiksmingiausių. Nemokami gėrimai atlieka keletą vaidmenų.
Visų pirma jie yra NEMOKAMI. Nebent jūs esate arbatų mėgėjas, kuris nekenčia nemokamų kokteiliukų. Padavėjos nuolat marširuoja skersai ir išilgai su pilnut pilnutėliais padėklais gėrimų. Manome, kad nereikia aiškinti, ką alkoholis daro su žmonėmis...
Antras dalykas, kurį alkoholis daro – jis verčia protingus lošėjus atsipalaiduoti ir prarasti budrumą. Jeigu esate balkjack lošėjas, naudojantis bazinę strategiją, alkoholis sulėtins jūsų mąstymą, kas trukdys priimti tinkamą sprendimą. Darydami statymus išgėrę žmonės pradeda mėtyti žetonus, tarsi tai būtų tiesiog paprastas plastiko gabalas, metamas lauk.
2. „Stambių“ nugalėtojų prijaukinimas
Kaip ir minėjome, paprasti klientai svarbūs, tačiau kazino siekia išsaugoti ir „banginius“. Su jais elgiamasi kaip su karaliais. Dažniausiai jiems siūlomos labai išskirtinės paslaugos, pvz. eskortas ir t.t. Kuo ilgiau „banginis“ užtruks kazino/viešbutyje, tuo daugiau laimėtų pinigų jis išleis. Galbūt kazino netenka dalies pinigų kai perka prabangias dovanas, tačiau viskas, kaip ir minėjome, paskaičiuota.
Lošėjai jaučiasi labai svarbūs, kadangi su jais elgiamasi, kaip su karaliais... Taip, kazino svarbūs jų pinigai! Kazino užsiima reklama, kuomet labai kokybiškai ir ekstravagantiškai pataikauja laimėtojams – kiti turtuoliai nori tokios pat prabangos ir ateina į kazino, tikėdamiesi tokio pat serviso po pergalės (jei ji bus).
1. Labirintai
Kazino – tai milžiniškas labirintas, kurio paskirtis – suklaidinti ir priversti klientus klaidžioti suplanuotais maršrutais. Lošimo automatų ir kitų kliūčių barjerai neleidžia klientui taip paprastai išeiti ir rasti reikiamą kelią.
Nėra jokio loginio išdėstymo, t.y. vieno aparato bankas gali būti vienam kampe, o greta stovinčio tokio paties aparato bankas – už 150 m. Klaidinimas – galutinis rezultatas. Jūs atsimenate, kad išėjimas yra kažkur prie video pokerio automatų, tačiau prie kurių, kai jų yra 4 eilės po 10 vnt.?
Daugybė posūkių – puiki proga išnaudoti žmonių pasitikėjimą savimi, nes žmonės dažniausiai įsitikinę, kad eidami kažkur jie labai sėkmingai galės grįžti tuo pačiu keliu.
Tačiau maršrutai suplanuojami taip, kad grįžtantis atgal žmogus nerastų orientyrų. Aukšti lošimo automatai, išrikiuoti tam tikrose vietose taip pat neleidžia žmonėms žvelgti tolyn, kas dar labiau klaidina.
Naujuose kazino lubos būna žemesnės, kas dar labiau sumažina tikimybę įsiminti kokį nors orientyrą ant tolimos sienos. Tiems, kas padaugino alkoholio, rasti išėjimą iš tokio labirinto – beveik neišsprendžiamas galvosūkis.
Tai tiek šiam kartui, gerbiamieji!
Būkite atsargūs, budrūs ir nepasiduokite pagundoms, kai žavios padavėjos siūlys išgerti dar vieną nemokamą kokteilį.