Visų šventųjų dieną ir per Vėlinės eismo srautas šalyje kiek pasikeis ir taps gerokai intensyvesnis, mat prie automobilius kiekvieną dieną vairuojančių žmonių prisijungs ir gyventojai, kurie savo techniką iš garažų išsivaro tik tokios, ypatingomis progomis. Didžiuosiuose miestuose vairuotojai psichologiškai ruošiasi eilėms degalinėse ir nuogąstauja dėl išaugusios švenčių dienomis paklausos galimai padidėsiančių kuro kainų. Kaip mus patikino naftos prekybininkų atstovai, degalų kainos liks nepakitę.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidento Luko Vosyliaus teigimu, numatyti, kokia bus vieno ar kito degalinių tinklo kainodara neįmanoma, tačiau labiau tikėtina, kad švenčių dienomis kuro kainos bus sumažintos, nei padidintos. Statistinių duomenų prekybininkų asociacija nekaupia, to jai neleidžia daryti konkurencijos taryba. Dalindamasis savo kaip vairuotojo patirtimi prekybininkų atstovas pažymėjo, kad per Vėlines kai kurių tinklų degalinėse kuras būdavo ir pigesnis.
Kaip pažymėjo „Lietuva Statoil“ degalų kategorijos departamento direktorius Sigitas Raila, su degalų kainų augimu susiję nuogąstavimai tikrai nepagrįsti − artimiausiomis dienomis degalų kaina turėtų išlikti tokia pati.
Kuomet atsiranda žmonių, kuriems išvažiavimas tokiomis dienomis yra vienas iš retų pasirodymų gatvėje, anot L. Vosyliaus, eilės susidaro ne tik degalinėse. Nedarbo dienos ir žmonių koncentravimasis į tam tikras vietas lemia tai, kad spūstys susidaro ir prekybos centruose, greta kapinių ir į jas vedančių gatvių.
Lietuvoje prekyba arktiniu dyzelinu yra reglamentuota įstatymais, todėl degalinėse nuo gruodžio iki vasario privaloma žiemai skirto kuro pasiūla. Dalis degalinių tinklų pirmos klasės arktiniu dyzelinu (filtruojamumo arba užšalimo temperatūra – iki -26 laipsnių Celsijaus) prekiauti pradės jau lapkričio viduryje. Atsižvelgiant į Lietuvos klimatą, žiemą daugiausiai prekiaujama antros klasės (užšalimo temperatūra – iki -32 laipsnių Celsijaus) arktiniu dyzelinu.
„Jau nuo lapkričio antros pusės „Statoil“ degalinėse pradėsime prekiauti pirmos klasės dyzelinu, kurio ribinė filtruojamumo temperatūra yra minus 26 laipsniai. O gruodžio mėnesį planuojame turėti arktinį, antros klasės dyzeliną, kurio ribinė filtruojamumo temperatūra yra minus 32 laipsniai“, − komentavo S. Raila.
Antros klasės arktinio dyzelino gamyboje biopriedų naudojimas nėra privalomas, todėl ši kainos dedamoji atkrenta. Antra vertus, šių degalų savikaina yra didesnė, o kokia bus galutinė kaina vartotojui prekybininkai kol kas neskelbia. „Dabar sunku atsakyti, kiek gi gali kainuoti žieminis dyzelinas, kadangi degalų kaina žymia dalimi priklauso nuo produkto savikainos“, − sakė S. Raila.