Europos automobilių pramonėje – kontrastai: Prancūzijos milžinas „Peugeot Citroen“ paskelbė, kad jam verkiant reikia 7 milijardų eurų valstybės remiamų kreditų, Belgijos Genko mieste įmonę uždaro Amerikos milžinas „Ford“. Tuo metu Vokietijos bendrovės „Volkswagen“ pelnas trečią ketvirtį išaugo 60-čia procentų, tiek pat pelno prarado „Volvo“ sunkvežimių gamintojai.
Ironiška, bet šiemet sukanka lygiai 50 metų, kai buvo įmūrytas pirmas „Ford“ įmonės Genke akmuo. Tačiau jubiliejiniai metai nešventiški.
Amerikos milžinas pertvarko padalinius Europoje. Sumažėjus automobilių paklausai iki 2014-ųjų uždarys įmonę Genke. „Mondeo“, „S-Max“ ir „Galaxy“ modelių surinkimą perkelia į Ispaniją, Valensiją.
Tai katastrofa visam Limburgo regionui Flandrijoje. Dar vienas smūgis po to, kai prieš porą metų amerikiečių „General Motors“ uždarė „Opel“ įmonę Antverpene.
Šįkart vien įmonėje darbo neteks daugiau negu 4 tūkst. žmonių.
„Tai didelė problema, nes daug Genko gyventojų dirba „Ford“ įmonėje, keli kai kurių šeimų nariai. Visas miestas sukasi aplink „Ford“ – viešasis maitinimas, laisvai samdomi darbuotojai, daug žmonių neteks uždarbio“, – žurnalistams teigia vienas iš gamyklos darbininkų profsąjungos atstovų.
Iš viso daugiau negu dešimt tūkstančių žmonių, vienaip ar kitaip susijusių su Fordo įmone.
„Dar prieš penkias savaites jie žiūrėdami mums į akis tvirtino, kad viskas liks kaip buvę. Jie nesilaiko žodžio“, – sakė profsąjungų atstovas.
Flandrijos verslo lyderių asociacija kreipėsi į vyriausybę – kad galėtų konkuruoti su užsieniu, turi mažėti išlaidos darbo užmokesčiui. Bet „Ford“, kaip pranešama, greičiausiai ketina kai kurių modelių gamybą vėliau kelti iš Ispanijos į Vokietiją, kur automobilių pramonei sekasi kur kas geriau negu Belgijoje ir Prancūzijoje. Įmonės Genke darbuotojams Amerikos milžinas žada stengtis, kad atleidimų smūgis būtų švelnesnis.
Jolanta Paškevičiūtė