Šią savaitę „Polk“ paskelbė, kad geriausiai perkamas automobilis praėjusiais metais buvo „Ford Focus“. Antrus metus iš eilės populiariausiu modeliu pasaulyje tapusio amerikiečių koncerno produkto iš viso buvo parduota 1,020,410 egzempliorių.
Theweek.com žurnalistams svarstant apie tai kilo labai įdomus klausimas – kokie modeliai trumpoje automobilizmo istorijoje buvo perkami prasčiausiai? Štai kokį penketuką jie surinko:
1. „Cadillac Catera“ (1997-2001 m.)
Parduota automobilių: 9,764Sunku pasakyti, ar „Cadillac Catera“ suteikė tuomet itin nuobodžiu buvusiam prekės ženklui naujas galimybes įsiteikti jaunesniems pirkėjams, kadangi modelis pagarsėjo daugybe priverstinių atšaukimų ir gluminančia rinkodaros kampanija.
„Catera“ parengtame reklaminiame klipe pagrindinė peršama mintis buvo, kad tai „Cadillacas“, kuris zuja“. Jame nusifilmavo jau tuomet solidaus amžiaus buvusi Cindy Crawford, kuriai pagal siužetą teko kalbėti su animacine antimi-burtininku.
2. „Pontiac Aztek“ (2001-2005 m.)
Parduota automobilių: 5,020Sukurtas jaunimui, propaguojančiam laisvesnį gyvenimo būdą, „Pontiac Aztek“ greitai buvo įžeidžiančiai pavadintas vienu bjauriausių visų laikų automobilių. Detroito automobilių parodoje automobilio pristatymo metu publikos gretose buvęs „Time“ žurnalistas vėliau pasakojo niekuomet nepamiršiąs minios aiktelėjimo.
„Šis automobili nebūtų nekenčiamas labiau, net jei turėtų priekyje svastiką“, − kalbėjo jis. „Bloomberg“ vėliau skelbė vieno „General Motors“ atstovo pasisakymą, kuriame jis tikino, kad kompanija atleistų darbuotoją, palaiminusį „Aztek“ gamybą, jei tik rastų žmogų, kuris prisipažintų tai padaręs.
3. „Yugo GV“ (1991 m.)
Parduota automobilių: mažiau nei 4,000
Jeigu nesate girdėję apie „Yugo GV“, apgailestaujame, kad esame tie, kurie verčia jus su šiuo automobiliu susipažinti. Transporto priemonės debiutas JAV įvyko 1984 m. Los Andželo parodoje ir nuo to laiko šis modelis susilaukė „blogiausio automobilio“ įvertinimo nei bet kuris kitas nominantas šiame sąraše. NPR radijo laidoje jis buvo pavadintas „blogiausiu tūkstantmečio“ automobiliu, o „Popular Mechanics“ kartu su „Cadillac Catera“ ir „Pontiac Aztek“ įtraukė jį į savo „automobilių, kurie nusipelnė nesėkmės“ sąrašą.
Pagrindinę automobilio problemą galima apibendrinti viena labai plačiai paviešinta istorija. 1989 m. vėjuotą dieną Mičigane „Yugo“ vairuotojas sustojo ant Makinako tilto kaip tik laiku, kad 90 km/h vėjo gūsis permestų automobilį per kraštą. Vairuotojas žuvo, o maždaug po dvejų metų tokio paties likimo sulaukė ir „Yugo“. 4. „Ford Edsel“ (1958-1960 m.)
Parduota automobilių: 2,848
Bandydama konkuruoti su „General Motors“ vidutinio dydžio modeliais, „Ford“ sukūrė vieną didžiausių nesėkmių automobilizmo istorijoje. Dizainas buvo perkrautas, kaina per didelė, o ažiotažas – milžiniškas.
Reklaminė kampanija, kurioje automobilis droviai buvo pateikiamas per neskaidrų lęšį arba suvyniotas į brezentą buvo tokia prasta, kad žodis „edsel“ šnekamojoje kalboje naudojamas apibūdinant produktus, kurie teoriškai atrodo puikūs, tačiau realiame gyvenime yra nieko verti.
5. „Studebaker Wagoinare“ (1963-1966 m.)
Parduota automobilių: 940
„Studebaker Wagoinare“ buvo kabrioletas-universalas (jau yra apie ką pagalvoti), kuriame atvira buvo ne ta kėbulo dalis, kuriai derėtų. Į priekį, o ne atgal nustumiamas stogas suteikė vėsos, laisvės ir prabangos jausmą, kuriuo džiaugtis galėjo tik jūsų bagažas.