• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruoju metu iš Rusijos ateina labai daug žinių, susijusių su transporto sektoriumi. Netrukus įsigalios naujos baudos už tarptautinių vežimų pažeidimus,sugriežtinta vežėjų kontrolė pasienyje. Tačiau tai dar nėra viskas. Rusija ir toliau intensyviai dirba šioje srityje. Šįkart pasiūlyta transporto mokesčius pakeisti ekologiniais. Be to, planuojama, Rusijoje uždrausti senus sunkvežimius?

REKLAMA
REKLAMA

CargoNEWS jau rašė apie tai, kad Rusijai įstojus į Pasaulinę prekybos organizaciją (PPO) jie bus priversti mažinti įvežamų automobilių muitų mokesčius. Tokie pasikeitimai yra nepalankūs Rusijos automobilių pramonei, kuri sunkiai atlaikytų naują konkurencinę kovą su vakarų produkcija, tačiau kaip ir visada, savoms įmonėms ranką pasiruošusi ištiesti šalies valdžia.

REKLAMA

Valdininkai iš karto pasiūlė kelias išeitis, kaip palaikyti vietinius automobilių gamintojus. Pirmasis pasiūlymas yra riboti sunkvežimių eksploatavimą pagal jų amžių, antrasis – transporto mokesčius pakeisti ekologiniais.

Jau rudenį, kuomet prasidėjo kalbos apie stojimą į PPO ir paaiškėjo reikalavimai, atsirado siūlymų transporto mokestį pakeisti ekologiniu mokesčiu, kuris priklausytų nuo transporto priemonės emisijos.

REKLAMA
REKLAMA

Tokiu atveju, naujas transporto priemones eksploatuojantys vežėjai turės mažiau išlaidų, nei su senesniu auto parku važinėjančios įmonės. Manoma, kad nebeapsimokės eksploatuoti senas neekologiškas transporto priemones ir rusai pradės naudoti naujesnius automobilius, bet kol kas valdžios atstovai negali pateikti nei konkrečių mokesčių dydžių, nei jų įvedimo tvarkos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Privers pirkti rusiškus sunkvežimius?

Tam, kad rusai pirktų naujas vietinės gamybos transporto priemones, o ne užsienietiškas, numatyta keletas priemonių.

Dūmos Pramonės komiteto pirmininko pavaduotojas Vladimiras Gutenevas teigia, jog norint skatinti vietinius gamintojus, reikia naudoti kompleksines priemones. Valstybė būtinai turi numatyti sunkiojo transporto utilizavimo programą. Už utilizuotą seną transporto priemonę įmonės galėtų gauti sertifikatą su kuriuo perkant naują Rusijoje pagamintą sunkvežimį Valstybė galėtų skirti nuo 100 iki 250 tūkst. rublių subsidiją. Sumos dydis galėtų svyruoti nuo utilizuotos transporto priemonės ekologinių parametrų.

REKLAMA

Uždraus senus sunkvežimius?

Kitas svarbus aspektas yra transporto priemonių eksploatacijos termino ribojimas. Siūloma sunkvežimių eksploataciją apriboti iki 20 metų, autobusų iki 15, o lengvojo komercinio transporto iki 25 metų. Kalbama, kad valdininkai šio draudimo įvedimu yra žymiai labiau užtikrinti, nei ekologinio mokesčio įvedimu.

Panašių siūlymų Rusijoje buvo ir anksčiau, kuomet vietiniai automobilių gamintojai susidurdavo su sunkumais, tačiau paprastai automobilių gamybos įmonės iš problemų išsikapstydavo pačios, kol vykdavo tokių pasiūlymų svarstymai, ir valstybės paramos joms neprireikdavo.

Vytautas Kleinauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų