Sekmadienį prasidėjo tradicinė Europos judrioji savaitė. Ja siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, skatinti gyventojus išsaugoti švarią aplinką labiausiai urbanizuotose teritorijose.
Oro kokybė yra vienas svarbiausių Europos piliečių rūpesčių. Todėl Judriosios savaitės metu, nuo rugsėjo 16 iki 22 dienos, miestų gyventojai kviečiami kuo mažiau naudotis automobiliais, daugiau vaikščioti pėsčiomis, važiuoti viešuoju transportu, dviračiais ar kitomis aplinką tausojančiomis susisiekimo priemonėmis. Juk vienas pagrindinių atmosferos oro taršos šaltinių - transportas.
Šiemetinės Judriosios savaitės tema - darnaus judėjimo link. Ji pasirinkta siekiant paskatinti savivaldybes kuo daugiau rūpintis darnia miesto plėtra, rengti ir įgyvendinti darnaus judėjimo mieste planus.
Šią Europos miestų akciją Lietuvoje koordinuoja Aplinkos ministerija. Kiekviena joje dalyvaujanti savivaldybė pati sprendžia, kokius renginius organizuoti savo bendruomenei. Šiemet, kaip ir kiekvienais metais, daug kur bus tikrinama, ar automobilių išmetami teršalai neviršija nustatytų normų, vyks įvairūs konkursai, žygiai, koncertai ir kt.
Akcijos kulminacija - Diena be automobilio. Ji tradiciškai skelbiama rugsėjo 22-ąją. Tie miestų gyventojai, kurie neįsivaizduoja savo gyvenimo be automobilio, kviečiami bent tą dieną jį pamiršti ir dovanoti sau bei savo bendruomenei švaresnį orą.
Sumanymas kartą per metus skelbti akciją „Mieste - be savo automobilio“ kilo 1998 m. Prancūzijoje. Jį greitai perėmė ir kitos šalys. Šią miestų organizuojamą akciją 2000 m. parėmė Europos Komisija. 2001-aisiais 31 Europos valstybės ministrai ar įgaliotieji atstovai pasirašė deklaraciją, kuria pasižadėjo skatinti miestų savivaldos institucijas kasmet rugsėjo 22 d. rengti Dieną be savo automobilio bei talkinti organizuojant šią tarptautinę akciją, o jos metu ypač daug dėmesio skirti visuomenės aplinkosauginiam švietimui, populiarinti „žaliąjį“ transportą, raginti gyventojus vaikščioti pėsčiomis. Dienos be savo automobilio sėkmė paskatino akciją išplėtoti ir ją rengti visą savaitę.