Pagrindinėje „Metų variklio 2012“ nominacijoje šiais metais geriausiu buvo išrinktas „Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ motoras, surinkęs didžiausią balų skaičių ir aplenkęs antroje vietoje likusį praėjusių metų laimėtoją, „Fiat“ 0,9 litro „TwinAir“ agregatą.
Tai yra pirmas kartas per visą 13 metų „Tarptautinių metų variklio“ apdovanojimų istoriją, kai pagrindinį prizą pelno mėlynu ovalu pažymėtų automobilių gamintojas. Šį neeilinį Detroito kompanijos pasiekimą taip pat lydi mažojo variklio pergalės „Geriausio naujo variklio“ ir „Geriausio variklio kategorijoje iki 1,0 litro darbinio tūrio“ kategorijose.
„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)
Kaip pastebėjo „Tarptautinių metų metų variklio“ apdovanojimų ir „Engine Technology Interational“ pirmininkas Deanas Slavnichas: „Tai yra derama pergalė šiam tikrai nepaprastam varikliui. Faktas, kad trijų cilindrų motoras taip lengvai gali varyti tokį automobilį kaip „Ford Focus“, įrodo, kad vidaus degimo variklių laukia šviesi ateitis. Galia, greita reakcija į akceleratoriaus paspaudimą ir geri vidutinių degalų sąnaudų rodikliai yra tik ledkalnio viršūnė to, ką šis variklis šiandien gali pasiūlyti vairuotojams. „Ford“ puikiai padirbėjo.“
„Ferrai 458 Italia“ 4,5 litro V8 tipo agregatas (nuotr. Gamintojo)
Kitose svarbiausiose kategorijose šiais metais pasisekė „General Motors“, kurių „Chevrolet Volt“ ir „Opel Ampera“ veikimo nuotolį prailginantį hibridinė pavara su 1,4 litro benzininiu varikliu pelnė geriausio „Ekologiško metų variklio“ titulą. „Geriausio sportinio variklio“ nominacijoje antrus metus iš eilės konkurentams šansų nepaliko „Ferrari 458 Italia“ V8 tipo, 4,5 litro motoras.
„Volkswagen Group“ 1,4 litro TSI motoras (nuotr. Gamintojo)
Geriausiu kategorijoje nuo1,0 iki 1,4 litro darbinio tūrio vėl paskelbtas „Volkswagen Group“ 1,4 litro TSI motoras, o nuo 1,4 iki 1,6 litro geriausiu vėl tapo „BMW Group“ ir „PSA Peugeot Citroen“ bendromis pajėgomis sukonstruotas 1,6 litro benzininis agregatas su turbokompresoriumi.
„BMW M3“ (E90) 4,0 litrų V8 tipo variklis (nuotr. Gamintojo)
BMW papildė savo apdovanojimų lentyną dar trimis titulais, įskaitant 2,0 litrų variklio su dviem turbinomis pergalę kategorijoje nuo 1,8 iki 2,0 litrų, dviem turbinomis aprūpinto 3,0 litrų šešiacilindrio pranašumą nominacijoje nuo 2,5 iki 3,0 litrų bei dabartinio M3 V8 tipo agregato laimėjimą darbinio tūrio diapazone nuo 3,0 iki 4,0 litrų.
„Audi“ 2,5 litro penkių cilindrų vienaeilis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)
Apdovanojimas kategorijoje nuo 2,0 iki 2,5 litrų darbinio tūrio atiteko „Audi“ 2,5 litro penkių cilindrų vienaeiliam varikliui su turbokompresoriumi, o didžiausių motorų, kurių tūris viršija 4,0 litrus, nominacijoje geriausiu vėl tapo „Ferrai 458 Italia“ 4,5 litro V8 tipo agregatas.