• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedrius Vitkauskas / LRT televizijos naujienų tarnyba

Seimas trečią kartą nukėlė įstatymo įsigaliojimą, pagal kurį pradedantieji vairuotojai po 2 m. privalėtų išklausyti papildomus mokymus, bet naujoji valdžia žada, kad jie bus organizuojami anksčiau ir greičiausiai bus privalomi visiems – ne tik prasižengusiems vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA

Kol įstatymų leidėjai neapsisprendžia, reikia ir ar visiems pradedantiems vairuotojams išklausyti papildomų mokymų, tiems, kuriems pažymėjimo galiojimas baigiasi, iki šiol išduodami nuolatiniai vairuotojo pažymėjimai.

REKLAMA

Žadama, kad dar 2008-aisiais priimtas įstatymas, pagal kurį visi pradedantys vairuotojai po dvejų metų išklausytų mokymus, ims veikti jau po kelių mėnesių. Kol kas Seimas nukėlė įstatymo įsigaliojimą dar pusmečiui, tačiau naujasis susisiekimo ministras tikisi, kad ši tvarka bus patvirtinta anksčiau.

REKLAMA
REKLAMA

„Sukurta infrastruktūra, investuoti pinigai, paruošti centrai... Reikėjo apsispręsti tada, kai jie buvo kuriami, kai buvo dedami pinigai. Pas mane jau buvo atėję tų kursų vedėjai ir agitavo, kad kursai prasidėtų tuoj pat. Kokia gali būti kaina? Kalbėjome apie 500–300lt. Yra numatytas 5 centrų, kuriuose būtų vedami kursai, tinklas“, – kalbėjo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai gali būti verslo interesas, nes tik 4 išimtinai monopolistiniams centrams, rengiantiems mokymus, tai būtų nuolatinės pajamos be didelių pastangų. Nustatėme konkrečius reikalavimus mokykloms pagal savo scenarijų, tai bent 40 mokyklų galėtų juos atitikti, todėl bent jau pasiūlytume daugiau variantų“, – atkreipė dėmesį Seimo narys, buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

REKLAMA

Naujasis susisiekimo ministras sako dar neapsisprendęs, ar papildomi mokymai specialiuose praktinio mokymo centruose turėtų būti privalomi visiems, ar tik prasižengusiems vairuotojams.

Kai kurie parlamentarai aiškina, kad mokymai būtini visiems stažo neturintiems vairuotojams.

„Dėl naujų vairuotojų kaltės įvykių, per kuriuos sužalojami arba žūsta žmonės, yra 1,5 karto daugiau nei dėl neblaiv vairuotojų kaltės padarytose avarijose. Juk nuo neblaivių vairuotojų vykdoma prevencija, o šiuo atveju nėra imamasi jokių priemonių. Ta priemonė turėtų būti tam tikras mokymas. Jis jokiu būdu neturi būti pasipelnymo priemonė. Kaina turėtų būti reguliuojama valstybės – lygiai, kaip yra reguliuojama privalomosios techninės apžiūros kaina“, – dėstė Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, socialdemokratas Julius Sabatauskas.

„Regitros“ duomenimis, šį mėnesį baigs galioti kelių tūkstančių pradedančių vairuotojų pažymėjimai. Ilgalaikiai 10 metų galiojantys dokumentai be papildomų kursų bus išduodami, kol vyriausybė nepakeis esamos tvarkos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų