Ar nežavi jūsų prabangūs verslo klasės sedanai? Viduje – tyla, erdvė, kokybiškos medžiagos, o išlipus iš tokios mašinos kitaip sveikinasi ir visi daugiabučio kaimynai. Na, ir kas, kad didžiulis svajonių automobilis jau toli gražu ne naujas. Tačiau už niekingus pinigus dabar laisvai galima nusipirkti tokį automobilį, kokiu kadaise važinėjo Vokietijos kancleris.
Kažkada tai buvo itin novatoriškas automobilis, kuris konservatyvioje prabangių sedanų rinkoje tuomet sukėlė tikrą audrą. Tai gamykliniu indeksu „D2“ pažymėtas pirmos kartos „Audi A8“. Kadaise tokius automobilius rinkosi kompanijų vadovai, politikai ir visokiausi turčiai, o dabar jis prieinamas praktiškai kiekvienam. Tokių automobilių pirkėjai savo gana iracionalų sprendimą paaiškina gana logiškai – esą, jie turi galimybę įsigyti tikrai labai prabangų automobilį už niekingus pinigus. Todėl didelės ir brangiai išlaikomos senos mašinos įsigijimas, ypač jei važinėjama nedaug, gali pasirodyti visai priimtinas. Juo labiau, kad tai ne tik „bajoriškas“ automobilis, bet dar ir lietuvių mylima „Audi“, tad tam tikruose socialiniuose sluoksniuose šis automobilis yra tikras statuso ir sėkmingo gyvenimo simbolis. Tačiau ar verta išsišokti aukščiau bambos ir pirkti tokį seną verslo klasės sedaną?
Kas ji tokia, pirmos kartos „Audi A8“?
Gamykliniu indeksu „D2“ pažymėtas pirmos kartos „Audi A8“ nuo gamyklos konvejerio pradėjo riedėti 1994 metų liepos mėnesį. Šio modelio įdomybė ta, kad automobilis buvo gaminamas naudojant visiškai naują „Volkswagen Group D2“ aliumininę platformą. Praktiškai tai buvo automobilis su aliumininiu monokoku, kurį „Audi“ rinkodaros specialistai pakrikštijo „Audi Space Frame“ vardu. Ši inovacija leido sutaupyti daug svorio ir gerokai padidinti kėbulo standumą. Be to, „Audi“ nepamiršo ir savo kozirio – firminės visų ratų pavaros „Quattro“. Todėl rinkoje pasirodė ir automobilio versijos su visų ratų pavara, o „Audi A8 Quattro“ buvo pirmas verslo klasės sedanas su tokia transmisija. Taigi, po tradicine „Audi“ išvaizda slėpėsi tais laikais gana inovatyvi konstrukcija.
Pačios paprasčiausios „Audi A8“ turi 2,8 litro darbo tūrio V6 tipo variklį, o tarp „Quattro“ versijų populiariausias buvo 4,2 litro darbo tūrio V8. Mėgstantys taupesnius automobilius galėjo rinktis puikiai žinomą 2,5 litro darbo tūrio dyzelinį V6, ar net 3,3 litro darbo tūrio V8 tipo dyzelį. Na, o savotiška gulbės giesme buvo 6 litrų darbo tūrio W12 motoras.
Sportiškiau suderintos galingiausios versijos buvo gaminamos naudojant „S8“ indeksą, o itin reiklūs reprezentacijai ir komfortui galėjo rinktis ilgesnę versiją „A8L“, kur keleivių kojoms papildomai atsirado beveik trylika centimetrų erdvės.
„Sparnuoto metalo“ specifika
Ar matėte aprūdijusią „Audi A8“? Mes irgi ne. Aliuminio ir cinkuotos skardos naudojimas savu laiku leido šio automobilio gamintojams pasimaivyti paskelbiant apie 20 metų garantiją nuo kiauryminės korozijos atvejų. Teorinė galimybė pamatyti rūdis ant šio automobilio yra, tačiau tai išduotų nebent visiškai atgrubnagio kėbulo remontininko darbą. Šiame automobilyje rūdija tik galinių durelių stiklo rėmas ir (čia jau bjauriau) po automobilio dugnu pravesta elektros magistralė, jungianti elektros bateriją ir variklį. Beje, dėl remontų – specialistai įspėja, kad dėl aliuminio ir kėbulo struktūros specifikos bet kokie „skardų“ darbai čia yra gerokai brangesni, nei kitiems automobiliams.
„Šio automobilio kėbulo darbai yra du ar net tris kartus brangesni nei kitiems automobiliams. Čia reikia specialių medžiagų, specifinių įgūdžių. Štai lieti kėbulo elementai ir karkaso profiliai nėra remontuojami – jie tik keičiami naujomis detalėmis, kurios privirinamos argono dujomis. Tiesa, štampuotas detales galima lyginti įkaitinus iki 150 laipsnių. Tačiau surenkant kėbulo detales prasideda kitos linksmybės, detalės įtvirtinamos specialiomis kniedėmis (viena kainuoja bent 5 litus) ir specialiais klijais. Tad pasistenkite savo „aštuoniukių“ nesudaužyti. Ir nebandykite sutaupyti pirkdami „daužytą“, tačiau iš pirmo žvilgsnio nesunkiai remontuotiną „A8“. Prieš perkant daužtus „A8“ ilgai dvejoja ir skaičiuoja net patyrę naudotų automobilių prekeiviai“ – patirtimi dalinosi automobilių kėbulų lyginimo specialistas Jonas Inta.
Nebyrančių automobilių nebūna
Dažnas „Golf“, „Passat“ ar kokios „bulkos“ šeimininkas pasitaikius progai primena, kad vokiečiai tikrai moka gaminti puikius automobilius. Automobilių specialistai tokius papildo pridėdami, kad vokiečiai gamina puikius didelius ir galingus automobilius – tai tikras vokiečių automobilinės inžinerijos pašaukimas. Būtent toks automobilis yra „Audi A8“. Jis buvo puikus. Buvo. Tais laikais, kai buvo naujas. O dabar jau derėtų nusiimti rožinius akinius net ir užkietėjusiems „vokiškos kokybės“ mito gynėjams. Tai solidus automobilis, tačiau remontuoti jį tikrai teks, ir nepigiai.
Meistras pastebi, kad daugiau problemų būna tik su priekine automobilio pakaba, gale jokių galvos skausmų nėra. Priekyje čia labai greitai susidėvi šarnyrai – iki 1996 metų jų užtekdavo vos 30 tūkst. kilometrų ridai, vėliau koncernas susiėmė ir po patobulinimo jų resursas išaugo iki 50-70 tūkstančių. Silpna „Audi“ vieta – pakabos lygio davikliai, jie ilgai netarnauja. Be to, įsigijusius „A8“ už paskutinius pinigus už širdies susigriebti privers ir tūkstantinė keičiamų parametrų amortizatorių kaina. Tiesa, jie tarnauja gerokai virš 100 tūkst., o blogiausiu atveju juos nesunkiai galima pakeisti paprastesniais.
Užtenka čia ir mažų bėdų nuodijančių kasdienį gyvenimą. Verslo klasės sedanuose gausu elektronikos, o tai bėgant laikui tampa savotišku automobilio „Achilo kulnu“. :Audi A8“ šiuo atveju nėra išimtis. „Audi A8“ klimato kontrolės sistema yra viena iš geriausių klasėje, tačiau laikas daro savo – beveik nėra senų „A8“, kur ši sistema nekvailiotų. Būtinai periodiškai pasikeiskite ir salono oro filtrą, nes kitaip rizikuojate paskandinti klimato kontrolės sistemos valdymo bloką.
Už paskutinius pinigus pirkti tokio automobilio negalima
„Tai smagus automobilis, tačiau jis yra labai brangiai aptarnaujamas. Tik nereikia turėti iliuzijų, kad nusipirkus tokį automobilį remontą ir aptarnavimą pamiršite – skamba nekaip, bet tai jau seniena. Seniena, kurią reikia brangiai remontuoti. Vien koks kompleksinis žvakių, tepalų ir kelių dirželių keitimas jums kainuos daugiau nei tūkstantį lietuviškų pinigų. O jei reikės rimto remonto?“ – sako Ž. Janušauskas.
Mūsų pasirinkimas būtų toks – „A8 4,2 Quattro“. O jei jūsų visai nevaržo pinigai, tačiau norite važinėti „akių nedraskančiu“ senu automobiliu, tai galima rinktis ir „S8“. Tai rimtas, solidus automobilis. Už jo aptarnavimą gausite irgi labai solidžias sąskaitas.
Sunku suprasti jo pirkimą ir naudojimą racionaliai, tai savotiškas fetišas, „šokimas aukščiau bambos“, kai bėdžius bando apsimesti ponu. Tad, jei ruošiatės pirkti „A8“ už paskutinius, geriau paskutinę akimirką apsigalvokite ir įsigykite „VW Polo“ – draugai gal ir nesupras, bet skolintis iš močiučių automobilio remontams jau neteks.