• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Metams bėgant automobiliai evoliucionuoja ir keičiasi, atsiranda vis nauji viename ar kitame segmente nematyti modeliai, įvairiausi išskirtiniai variantai, ir nustatyti, kuriai konkrečiai grupei priklauso rinkos naujokas, kartais gali būti ne taip lengva. Visgi ir margoje įvairovėje išsiskiria tokie industrijos simboliais tapę automobiliai kaip „Volkswagen Golf“ ir jeigu ne visi pirkėjai žino, kas yra C segmentas, paprašyti įvardyti vidutinio dydžio šeimyninį miesto modelį, dauguma jų paminėtų būtent populiarųjį vokišką hečbeką. „Golf“ yra šio populiariausio pasauliniu mastu segmento orientyras ir etalonas, pagal kurį vertinami visi nauji modeliai, taip pat ir „Kia Cee'd“.

REKLAMA
REKLAMA

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

2006 m. publikai pristatytas ir kitais metais rinkoje pasirodęs pirmos kartos „Kia Cee'd“ išskirtinis ne tik tuo, kad tai yra pirmasis ir kol kas turbūt vienintelis (bent jau Europoje) automobilis, kurio pavadinime buvo panaudotas apostrofas. Būtent nuo šio modelio prasidėjo solidesnio „Kia“ markės įvaizdžio formavimo etapas: korėjiečiai įvedė naujus kokybės kontrolės standartus visose savo gamyklose, taip pat siekiant užtikrinti, kad markės automobiliai nebebūtų eismo sraute nepastebima pilka masė tais pačiais metais dizaino vadovu tapo buvęs „Volkswagen“ ir „Audi“ dizaineris Peteris Schreyeris.  Geras kainos ir kokybės santykis bei gausus standartinės įrangos sąrašas lėmė pirmos kartos „Cee'd“ pripažinimą tarp europiečių, kuriems jis, tiesa sakant, ir buvo sukurtas. Per penkerius metus Senajame žemyne buvo parduota daugiau nei 630 tūkst. automobilių, o kalbant apie šio modelio vertinimą Lietuvoje derėtų priminti, kad 2007 m. šalies žurnalistų jis buvo tituluotas metų automobiliu.

REKLAMA

Korėjiečius domina augančios rinkos

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Augančias ar ne, visas Europos rinkas „Kia“ vertina vienodai rimtai. Po to, kai naujos kartos „Kia Cee'd“ hečbekas kovo mėnesį buvo pristatytas publikai Ženevos automobilių parodoje, gegužės mėnesį šio automobilio sulaukė ir markės atstovai Lietuvoje. Įdomu tai, kad netgi oficialus modelio debiutas Baltijos šalyse kartu naujo salono atidarymu įvyko Kaune. Iškilmingo modelio pristatymo žiniasklaidos atstovams metu, „Kia“ žmonės pusiau juokais pusiau rimtai kalbėjo apie tai, kad šiais metais „Cee'd“ galėtų pakartoti prieš ketverius metus pasiektą įvertinimą ir vėl tapti šalies metų automobiliu. Ambicijos lieka ambicijomis, tačiau žinant, kad šiemet dėl šio titulo korėjiečių hečbekui teks grumtis su „Pasaulio metų automobilio 2012“ konkurso finalininkais – „Volkswagen Up!“ ir 3 serijos BMW, lūkesčiai gali ir neišsipildyti.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Kitas ne mažiau įdomus klausimas, kaip naujasis „Kia Cee'd“ atrodo greta senstelėjusio, tačiau konkurentams vis dar neįkandamo šeštos kartos „Volkswagen Golf“, kuris „Pasaulio metų automobilio“ konkurso laurus nuskynė 2009 m. Mūsuose kultinis vokiečių hečbekas išlieka itin populiarus ‒ gegužę aplenkęs „Fiat 500“ jis tapo populiariausiu mėnesio automobiliu. Nuo 1974 m. viso pasaulio gatvės užpildžiusio hečbeko apdovanojimų kolekcija, vien kalbant apie naujausią modelį yra pernelyg gausi, kad būtų tikslinga visą ją vardinti, o įvaizdis, kuris gali būti ne tik didžiausiu šio automobilio privalumu, bet ir trūkumu yra toks, nuo kurio neįmanoma „pabėgti“ ‒ perkamiausių visų laikų automobilių sąrašuose ties šio modelio pavadinimu rašomas skaičius siekia 26 mln. egzempliorių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekspresija prieš santūrumą

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Plika akimi pastebimas naujojo „Cee'd“ pranašumas prieš „Golf“ yra išraiškingesnis išorės dizainas. Jei pirmtakas buvo tvarkingas ir paprastas, bet nekrentantis į akis, tai naujasis korėjiečių hečbekas turi aiškiai išreikštą charakterį. Mums itin patiko automobilio priekis su charakteringomis naujos kartos „Kia“ modeliams radiatoriaus grotelėmis, sportiško stiliaus, tačiau ne pernelyg sudėtingo dizaino priekiniu buferiu, toli į kampus pratęstais ir „antakiais“ papuoštais priekiniais žibintais. Dėl miesto hečbekams neįprastai nuožulnaus priekinio stiklo ir sklandaus priekinių statramsčių perėjimo į variklio dangtį automobilio priekis atrodo itin dinamiškai. Galinė dalis galbūt nėra tokia „šviežia“, tačiau dėl sportiško galinio buferio, išmetimo sistemos antgalio, gilintų bagažinės durelių ir nemažo galinio oro aptako ji atrodo stilingai.

REKLAMA

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Iš kartos į kartą „Volkswagen Golf“ dizainas keičiasi, tačiau tai vyksta taip atsargiai ir konservatyviai, kad kuomet pasirodo naujas egzempliorius praktiškai neįmanoma įvardinti kokie gi iš tiesų yra tie skirtumai. 2008 m. rinkoje pasirodęs šeštos kartos modelis nuo pirmtako skyrėsi šiek tiek griežtesniu išorės dizainu – vietoje apvalių penktojo „Golf“ formų atsirado paviršius laužiančios linijos. Taip pat pasikeitė priekinės ir galinės dalies dizainas, hečbekas gavo naujus žibintus su šviesos diodais. Visgi minėtų permainų nepakanka tam, kad eilinis klientas atskirtų naująjį modelį nuo pirmtako ir tai visuomet kėlė lengvą sumaištį potencialių pirkėjų gretose. Neatsitiktinai ant mūsų bandyto modelio galinių durelių priklijuotas didžiulis šešetas – idant visi atkreiptų dėmesį, kad šis „Golf“ yra naujos kartos.

REKLAMA

Kainų svarstyklės ir automobilio nuvertėjimas

Palyginimui mums pavyko gauti modelius su dyzeliniais varikliais ir mechaninėmis pavarų dėžėmis. Priekinius „Cee'd“ ratus per šešių laipsnių mechaninę transmisiją suka 1,4 litro, 90 AG galios dyzelinis motoras, o „Golf“ versiją – 1,6 litro, 105 AG variklis ir penkių laipsnių pavarų dėžė. Kainos, kaip turbūt galite numanyti, pastebimai skiriasi, juolab, kad bandomajam važiavimui pasiūlytas „Kia“ modelis buvo bazinės LX komplektacijos, o „Golf“ – aukštesnės prabangos „Comfortline“ lygio. Rezultatas toks, kad jei „Cee'd“ kainuoja 55,890 litų, tai „Golfo“ vertė neskaitant papildomos įrangos, kurios mūsų automobilyje buvo, siekia 68,589 litų. „Volkswagen“ atstovai užsimena apie akcijas, kurios artimiausiu metu turėtų būti pasiūlytos klientams, tačiau net ir tuomet pigiausio dyzelinio „Golf“ kaina greičiausiai viršys 61 tūkst. litų, taigi pigesnis už „Cee'd“ jis netaps.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visgi pinigus skaičiuoti mokantys klientai žino, kad po trejų ar penkerių metų antrinėje rinkoje kainų skirtumas bus dar didesnis, kadangi „Golf“ nuvertės mažiau ir įvaizdį dar tik formuojantiems gamintojams, tokiems kaip „Kia“, tai yra didelė problema. Korėjiečiai kaip kompensaciją už potencialiai prarandamus pinigus pirkėjams siūlo daug daug įrangos. Netgi bazinės komplektacijos „Cee'd“, kokį teko bandyti mums turi kondicionierių, pavarų perjungimo indikatorių, USB jungtį telefonui arba mp3 grotuvui, vairo šildymą, pastovaus greičio palaikymo sistemą, šildomas priekines sėdynes ir „bluetooth“ laisvų rankų įrangą. Maždaug 12 tūkst. litų brangesnis „Golf“ iš visos minėtos įrangos turi tik kondicionierių ir pastovaus greičio palaikymo sistemą, tiesa, verti paminėjimo yra lietaus davikliai.

REKLAMA

Apdailos medžiagų kokybė ir stilius skiriasi

Dizaineriams suteiktos didesnės laisvės ir galimybių interpretuoti miesto hečbeko stilių įspūdis juntamas ir žvelgiant į abiejų automobilių vidų. Nepaisant vokiškai racionalų išplanavimą diktuojančios P. Schreyerio prigimties, „Cee'd“ interjeras suprojektuotas taip, kad neatrodytų nuobodus vos įsėdus į automobilį. Nors bendras stilius šiek tiek dvelkia nedideliu „Audi“, o medžiagų kokybė nėra tokia gera, kokią prieš Ženevos automobilių parodą žadėjo „Kia“, visgi interjeras atrodo šiuolaikiškai modernus. Prietaisų skydelis ir sritis su visais centrinės konsolės valdymo mygtukais įrėminant viską plastikiniu apvadu „Cee'd“ salone subtiliai „pažymėta“ kaip vairuotojo zona.

REKLAMA

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dėl itin nuožulnių priekinių statramsčių sudaromas įspūdis, kad erdvės priekinėse „Kia“ hečbeko sėdynėse itin daug, nors nepaisant didesnės ratų bazės vertinant atstumus kojoms, pečiams ir galvai „Golf“ yra pranašesnis beveik visose srityse. Vokiško modelio privalumas yra ir patogesnės sėdynės. Apskritai, „Volkswagen“ modelio interjero apdailai panaudotos medžiagos pastebimai geresnės, taip pat solidžiau atrodo ir surinkimo kokybė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Varikliai ir pavarų dėžės ‒ vokiečių pranašumas

Naujasis „Cee'd“ turi labai gerai sureguliuotą važiuoklę ‒ balansas tarp sportiškam važiavimui reikalingo pakabos standumo ir komfortą užtikrinančios amortizatorių su svirtimis eigos labai geras. Tiesa, į sportiško hečbeko titulą šis „Kia“ modelis nepretenduoja, todėl natūralu, kad posūkiuose svyravimai didesni nei mums norėtųsi, tačiau kitaip nei „Golf“, kurio važiuoklė yra pastebimai kieta, tačiau važiuojant didesniu greičiu užmiesčio keliais automobilis šokinėja kaip patrakęs, „Cee'd“ kelia didesnį pasitikėjimą. Nepaisant to, kad „Kia“ hečbekas turi reguliuojamo rėžimo vairo stiprintuvą, o „Golf“ atveju jo charakteristika kinta priklausomai nuo greičio, abiejų jų valdymas orientuotas į miesto sąlygas, o važiuojant didesniu greičiu yra pernelyg laisvas.

REKLAMA

Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Kia Cee'd (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Nerekomenduojame rinktis bandytame „Cee'd“ sumontuoto 1,4 litro dyzelinio variklio, kadangi jis visiškai nedera su šešių laipsnių mechaninei pavarų dėže, su kuria yra komplektuojamas. Jei greitis nedidelis, labai dažnai nutinka taip, kad apkrova motorui tenka pernelyg didelė ir bandymas pagreitėti trečia pavara dažnai baigiasi jo „uždusinimu“. Galimas variantas: pridėti papildomus 3,4 tūkst. litų ir rinktis 1,6 litro dyzelinį variklį, kurio galia didesnė apie 30 AG, o sukimo momentas – 40 Nm.

REKLAMA

Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Golf VI (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Taip pat viena iš išeičių yra „Golf“, kurio važiuoklė nėra taip gerai sureguliuota, tačiau valdymas mechaniškai tikslus – sklandžiau veikia penkių laipsnių mechaninė greičių dėžė, greitesnė reakcija į akceleratoriaus paspaudimą, pavyzdingai efektyviai veikia stabdžiai. Vidutinės degalų sąnaudos po abiejų bandomųjų važiavimų buvo labai panašios: „Cee'd“ atveju jos sudarė 5,5 l/100 km (4,1 l/100 km gamintojo duomenimis), o „Golf“ – 5,7 l/100 km (4,5 l/100 km gamintojo duomenimis).

REKLAMA
REKLAMA

Išvada:

Jei yra aiškiai suformuluotas ir išdėstytas veiksmų planas, dažnai vienintelis aspektas, lemiantis bus jis įgyvendintas ar ne yra kiek ryžto, atkaklumo ir užsispyrimo turi jo sumanytojai. Jei prieš šešerius metus „Kia“ pristatytas „Cee'd“ buvo įdomus, rytietiška egzotika kvepiantis siurprizas tiek kitiems industrijos dalyviams, tiek ir srities specialistams, tai 2012 m. šis modelis jau yra lygiavertis varžovas visiems C segmento modeliams. Korėjiečių progresas akivaizdus ir nors techninė automobilio dalis nepatobulėjo tiek, kiek galbūt norėtųsi, todėl atotrūkis tarp kuriamo įvaizdžio ir vairavimo įspūdžių pirmą kartą sėdus už vairo tapo dar didesnis, hečbekas originaliai atrodo, yra puikiai pagamintas, o bazinės komplektacijos kaina – labai patraukli. Gausi papildoma įranga išlieka svarbiausiu „Kia“ jauku, kuriuo viliojami abejojantys klientai, o jei koncernas metams bėgant neatleis kokybės kontrolės „varžtelių“ galima tikėtis ir geresnės automobilio vertės antrinėje rinkoje.

Kol rinkoje yra tokie gamintojai kaip „Volkswagen“, atkaklumo ir užsispyrimo korėjiečiams tikrai reikės. Nors ir būdamas neišraiškingas, nesportiškas ir toks pats jaudinantis kaip nešiojamo kompiuterio krepšys „Golf“ visgi yra tikras vokiškos kokybės simbolis. Paskutinės kartos modelis apskritai surinktas taip, kad kartais susidaro įspūdis, jog jis pagamintas iš vieno medžiagos gabalo. Didžiausias skirtumas kalbant apie „Cee'd“ ir „Golf“ yra ne išorės dizainas ar kaina, o visai skirtingi gamintojo rūpesčiai bendraujant su potencialiais klientais. Jei „Kia“ ramybę suteikti jiems gali tik septynerių metų garantija, tai „Volkswagen“ atveju užtenka bandomojo važiavimo.  Manote, tai mažina korėjiečių ryžtą? Anaiptol.

REKLAMA

„Kia Cee'd“:

Mums patiko:

Originalus išorės dizainas

Gausi bazinės komplektacijos įranga

Puikiai sureguliuota važiuoklė

Mums nepatiko:

Nepakankamai galingas dyzelinis variklis

Netiksliai veikianti mechaninė pavarų dėžė

Nekokybiškos interjero apdailos medžiagos

„Volkswagen Golf“:

Mums patiko:

Pavyzdinga surinkimo kokybė

Kokybiškos interjero apdailos medžiagos

Tiksliai veikianti mechaninė pavarų dėžė

Mums nepatiko:

Nuobodus išorės dizainas

Prastai sureguliuota važiuoklė

Multimedijos įrangos trūkumas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų