Kad eilinis autobuso vairuotojas gali tapti pasaulinio lygio žvaigžde, neseniai parodė Zelenograde gyvenančio Aleksejaus Kornyvo pavyzdys. Tiesa, vyrukas, kaip būtų sakoma pas mus, tikrai nėra pėsčias – gimtajame mieste seniai išauklėjo kvailiojančios dviratininkus, o tarp automobilių vairuotojų tapo žinomas kaip nenuilstantis kovotojas su avarijas provokuojančiais eismo dalyviais, rašo newsru.com.
Su kelių chuliganais jis kovoja nesitraukdamas iš darbo vietos – tiesiog autobusu taranuoja pavojingai besielgiančius automobilius ir dėl įrengto vaizdo registratoriaus kol kas laimi visus teismus. „Jis visiškas psichas. Ypač kai kalbama apie keliuose pavojų kitiems eismo dalyviams keliančius vairuotojus“, − stebisi to australų naujienų portalo news.com.au žurnalistai, vadinantys autobuso vairuotoją tiesiog baudėju.
Jis patyrė jau šimtus avarijų, tačiau iš darbo iki šiol nebuvo atleistas, skelbia britų dienraštis „The Daily Mail“. Tinklapis anglų kalba „The Red Hot Russia“, supažindinantis pasaulį su rusų gyvenimo margumynais, kultūringiems užsieniečiams netgi paaiškino, kas tai yra tyčinis automobilio „pakišimas“.
„Tai nutinka, kai automobilis jus greitai aplenkia ir staigiai kerta per stabdžius, kad jūs trenktumėtės jam į galą. Rusijoje būsite pripažintas kaltu, nes nesilaikėte saugaus atstumo“, − rašoma tinklapyje.
Verta pažymėti, kad gimtajame Zelenograde A. Kornyvas (užsienio žiniasklaidoje dėl savo slapyvardžio socialiniuose tinkluose taip pat vadinamam Volkoku – newsru.com past.) žinomas jau seniai. Jau prieš porą metų vietiniame forume dviratininkai kalbėjo atpažįstantys jį dėl agresyvaus vairavimo stiliaus.
„Prispaudė mane prieš šviesoforo, o kai paklausiau, kas negerai, maloniai parodė į grindinį ir pasakė: „Pažiūrėk, ten važiuoja normalūs žmonės“, − skundėsi vienas dviratininkas. Tiesa, sportininkas turėjo teisę užimti važiuojamąją dalį ir jei viskas nutiko būtent taip, A. Kornyvas šiuo atveju buvo neteisus.
Vis dėlto požiūris į „mokytoją“, kaip jį praminė Zelenogrado gyventojai, pasikeitė tuomet, kai jis pradėjo filmuoti savo „pamokas“ vaizdo registratoriumi ir publikuoti jas internete. Savo kanale „YouTube“ archyvuose jis įdėdavo labiausiai išsiskiriančius incidentus, didžioji dauguma jų – klasikiniai automobilio „užkišimo“ atvejai.
Dažniausiai nebrangus lengvasis automobilis aplenkia autobusą, greitai stabdo ir provokuoja susidūrimą. Pasitaikė ir avarijų, kuriuose nukentėdavo brangūs užsienietiški automobiliai. Kaip svarsto patys rusų žurnalistai, tokį elgesį greičiausiai lėmė vairuotojų nenoras užleisti į kelią autobusui.
Ir su vienais, ir su kitais A. Kornyvas elgiasi paprastai – tiesiog nestabdo. „O kas belieka tokioje situacijoje? Arba apvažiuoti iš kairės ir trenkti į šoną greta važiuojančiam automobiliui, arba spausti stabdį iki dugno ir sužaloti keleivius. Abu variantai – kitų žmonių teisių pažeidimas, lemiantis žalą. O kaltininkas išneša sveiką kailį“, − pasakojo jis Zelenogrado „Inforportalui“.
Kaip jis pats pasakoja, per karjerą buvo daugiau nei šimtas avarijų ir visais automobilio „užkišimo“ atvejais jis buvo pripažintas nekaltu. „Tiesa, iš pradžių policijos pareigūnai dar dvejojo, tačiau teismuose pavykdavo viską įrodyti iki galo. Dabar viskas labai gerai – sprendžia objektyviai... Jei mano kaltės nėra, valdžiai dėl pačios avarijos nei šilta, nei šalta. Dažniausiai autobusui padaroma minimali žala, o jei nutinka kas rimtesnio, tai laukiame draudimo išmokų, o vėliau remontuojame“, − paaiškino vairuotojas.
Jo paties teigimu, nusiskundimų iš keleivių niekuomet nebuvo, kol kas jų gretose nukentėjusiųjų taip pat nepasitaikė. Tuo metu begėdžiai kelių chuliganai gauna brangią pamoką. „Vis dar skleidžiama klaidinanti nuomonė apie tai, kad tas, kuris trenkėsi į automobilio galą, yra kaltas... Vėliau tyrimo grupės kabinete juokinga būna stebėti, kaip jie stengiasi sugalvoti apgailėtinus pasiteisinimus. Visi jie be išimties – silpni ir bailūs šakalai. Iškrečia nesąmonę ir važiuoja toliau. Gėda“, − komentuoja A. Kornyvas.
Mieste svarbiausias – autobusas, įsitikinęs jis. „Net jei pajudėdamas iš stotelės aš elgiuosi įžūliai ir pažeidžiu visas kelių eismo taisykles, tai nesuteikia niekam teisės „gydyti“ autobuso vairuotoją“, − įsitikinęs A. Kornyvas. Verta pažymėti, kad „mokytojas“ šiuo atveju neteisus, mat Rusijoje galiojančių kelių eismo taisyklių trečio punkto, 18 straipsnyje rašoma, kad „autobusų vairuotojai pradėti važiuoti gali tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias.“