Astrida Lindgren kadaise vaikus linksmino istorijomis apie vyruką su propeleriu nugaroje ir jo įkūnytus motorizuotus vaiduoklius. O dabar, nesustabdomo technologinio progreso laikais mažylius linksminti galima ir ekstremalesniais žaisliukais. Tiesa, čia dar klausimas, ką 85 km/val. greitį pasiekiantis vaikiškas vežimėlis linksmina labiau – jame gulintį kūdikį ar jį „stumiantį“ tėvelį?
Būsimoji tėvystė (žinia, kad netrukus tapsi tėvu) vyrus veikia skirtingai. Vienus apima entuziazmas. Kiti užsirūko – ieškodami nusiraminimo arba prisidegdami triumfo cigarą. Yra ir tokių, kurie „tepa slides“ kur nors į krūmus. Kai 33-ejų Kolinui Ferzui (Colin Furze) jo draugė pranešė žinią, jog laukiasi vaikelio, kilusią euforiją jaunas vyras sublimavo į greičiausio pasaulyje vaikiško vežimėlio konstravimo pradžią.
Dvigubas išmetamasis vamzdis, 10 a. g., benzininis variklis ir beveik 100 km/val. (na gerai, 85 km/val.) greitis, pasiekiamas per 30 sekundžių. Visa tai – vaikiško vežimėlio charakteristikos. Kūdikiui tiek „arklių“ – pats tas.
Santechniku dirbantis K. Ferzas vaikystėje mindavo BMX dviratukų pedalus. Tačiau apetitas adrenalinui taip ir liko neišaugtas iš vaikystės. Tad įkopęs į trečiąją gyvenimo dešimtį, vaikinas susigalvojo visokių smagybių.
„Velnias žino kaip, tačiau man į galvą šovė mintis užkurti didžiulį, gražų laužą“, - prisiminimais apie pirmą savo rekordinį projektą dalijasi K. Ferzas. Sunku pasakyti, laužas tai buvo, ar gaisras, tačiau 50 tūkst. kvadratinių pėdų liepsnojanti teritorija, kurią jaunuolis padegė į kalną malkų pykštelėjęs nedidelę raketą, pelnė jam pastraipą 2006 m. Gineso pasaulio rekordų knygoje.
Apetitas kyla bevalgant. Perskaitęs savo pavardę spaudoje, Kolinas panūdo ją ten surasti dažniau. Galiausiai tapo nuo to priklausomas. Todėl kas dvejus metus jis vis mėgina sugalvoti kažką naujo. Tokiu būdu dabar jam priklauso greičiausio pasaulyje motorolerio ir ilgiausio planetoje motociklo rekordai. O pernai, 2012-aisiais, K. Ferzo pasaulio rekordų kolekciją papildė ir greičiausias pasaulyje vaikiškas vežimėlis.
Greičiausio vaikiško lopšio ant ratų konstrukcijos darbai prasidėjo, kai Kevinas su savo drauge savo atžalai nupirko vežimėlį. Būsimasis tėtis rūpestingai išmatavo kiekvieną „transporto priemonės“ centimetrą ir išsikėlė tikslą sukonstruoti lygiai tokį pat, tik motorizuotą. Iš ankstesnių inžinerinių eksperimentų jam buvo likę šiek tiek plieno, iš kurio K. Ferzas sukonstravo būsimojo lenktyninio vaikiško vežimėlio-bolido korpusą.
Kas toliau? Akceleracija ir stabdžiai. Juos sumontuoti Kevinas nusprendė ant vežimėlio „vairo“. Išėjo kažkas panašaus į motociklo vairą su akceleratoriaus rankena ir rankinių stabdžių svirtelėmis. O kaipgi kojos?
Ne, bėgti paskui vežimėlį 85 km/val. greičiu nereikės – kojomis tėvelis galės remtis į specialias paskui vežimėlį riedančias platformas (kažkas panašaus į riedlentę, tik nereikia siūbuoti – įsibėgėjama sukant akceleratoriaus rankeną). Tiesa, pirmąjį „supervežimėlių segmento egzempliorių K. Ferzas išbandė stovėdamas ant riedlentės.
„Buvo graudu“, - neslepia Kevinas. Kitą sykį jis riedėti paskui vežimėlį pabandė lietais plastiko ratukais. Po šio bandymo dėl vibracijos nutirpo pėdos. Galiausiai išradėjas rado sprendimą ir ratus apavė „riebokomis“ guminėmis padangomis nuo seno motorizuoto neįgaliųjų vežimėlio.
Sūnelis Džeikas Kevinui gimė 2012-ųjų rugsėjį, o jau po mėnesio naujai iškeptas tėvelis naujai „iškeptu“ vežimėliu jau laigė po netoli jo namų įrengtą nedidelę traukos lenktynių trasą. Pasiektas greitis (80 km/val.) buvo pirmasis tokio tipo pasaulio rekordas.
Tiesa, K. Ferzas skuba raminti, kad į tą eiklųjį vežimą savo sūnaus Džeiko jis neguldė. Tačiau atsitiktiniams žiūrovams ir rekordo liudininkams pažiūrėti buvo į ką: vežimėlio lopšyje gulėjo į britų vėliavą įsupta lėlė-manekenas.
750 JAV dolerių kainavusį rekordinį vaikišką vežimėlį K. Ferzas susikonstravo per 4 savaites. Vežimėlio ratus suka 125 cm3 darbinio tūrio keturtaktis motociklo variklis. Reikiamą iš esamų keturių pavarų vežimėlio vairuotojas pasirenka taipogi ant vairo įrengtų mygtukų paspaudimais. Ten pat įrengta ir variklio užvedimo/išjungimo sistema.
Kaip visa tai atrodo realybėje, žiūrėkite vaizdo siužete: