• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ford Motor Company“ pristatė iš naujos  technologijos anglies pluošto pagamintą „Ford Focus“ variklio dangtį, kuris juntamai prisidės mažinant automobilio degalų sąnaudas. Gamintojo teigimu, detalės iš naujos medžiagos bus daug lengvesnės, o jų gamybos procesas trumpesnis

REKLAMA
REKLAMA

Diuseldorfe vykusiame specializuotame renginyje demonstruotas variklio dangtis pagamintas iš itin tvirto anglies pluošto, kurio naudojimas iki šiol apsiribojo automobilių lenktynėmis ar nedidelėmis serijomis gaminamais sportiniais automobiliais. Detalė sveria daugiau negu 50 proc. mažiau nei standartinis plieninis variklio dangtis.

REKLAMA

Iš anglies pluošto pagamintas „Ford Focus“ variklio dangtis (nuotr. Gamintojo)Iš anglies pluošto pagamintas „Ford Focus“ variklio dangtis (nuotr. Gamintojo)

„Ford“ Europos tyrimų centro specialistams pavyko sukurti technologiją, kurią galima pakankamai sparčiai įdiegti gamybos procese, todėl tai gali tapti dideliu žingsniu masinio anglies pluošto naudojimo automobilių gamyboje link.

REKLAMA
REKLAMA

„Ne naujiena, kad mažesnis automobilio svoris leidžia taupyti degalus, lygiai kaip ir anglies pluoštas nėra kažkas neįprasto, tačiau iki šiol nebuvo įperkamo ir greito masinio anglies pluošto detalių gamybos proceso. Kartu su partneriais iš „Hightech.NRW“ projekto, „Ford“ pasiūlė sprendimus, kurie leis efektyviai gaminti tokias detales dideliais kiekiais“, − sakė „Ford“ Europos tyrimų centro pažangiųjų medžiagų ir procesų tyrimo inžinierė Inga Wehmeyer.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš anglies pluošto pagamintas „Ford Focus“ variklio dangtis (nuotr. Gamintojo)Iš anglies pluošto pagamintas „Ford Focus“ variklio dangtis (nuotr. Gamintojo)

Koncerno dalyvavimas projekte siejamas su anksčiau pasirašyta bendradarbiavimo sutartimi su „Dow Automotive Systems“. Abiem atvejais tiriamos naujų medžiagų savybės, gamybos procesas ir taikymo technologijos. Anglies pluošto technologijas planuojama taikyti ir ateities elektromobilių bei hibridinių „Ford“ gamyboje.

REKLAMA

Anglies pluoštas pasižymi labai aukštu tvirtumo ir svorio santykiu. Medžiaga yra iki penkių kartų tvirtesnė už plieną, dukart kietesnė, tačiau maždaug tris kartus lengvesnė.  Diegdamas naujas medžiagas „Ford“ iki šio dešimtmečio pabaigos vidutinio automobilių svorį tikisi sumažinti maždaug 340 kilogramų.

REKLAMA

Nauja anglies pluošto technologija (nuotr. Gamintojo)Nauja anglies pluošto technologija (nuotr. Gamintojo)

Sukurta technologija leidžia specialia derva greitai ir  sklandžiai impregnuoti iš anksto suformuotus anglies pluošto tekstilės ruošinius, kurie sukietėję virsta itin tvirtomis ir kokybiškomis detalėmis.

Pirminiai bandymai parodė, kad „Ford Focus“ variklio dangtis visiškai atitinka saugumo reikalavimus. Maža to, konstrukcija, kurią sudaro du anglies pluošto paviršiai ir specialios putos tarpiklis tarp jų, pasirodė esanti saugesnė susidūrimo su pėsčiaisiais atveju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų