„Inchcape Motors“ jau pardavė pirmuosius „Ford“ automobilius su sertifikuota dujų įranga. Kompaktiška naujausių technologijų įranga montuojama naujuose „Fiesta“, „Focus“ ir „Mondeo“, visiems modeliams galioja originali „Ford“ 5 metų arba 100 000 kilometrų garantija, o dujų įrangai taikoma atskira 3 metų arba 100 tūkst. kilometrų garantija.
„Ford Focus“ (nuotr. Gamintojo)
„Tai puikus sprendimas racionaliesiems. Mūsų skaičiavimais, dujų įranga „Ford Focus“ atsiperka jau po pirmųjų nuvažiuotų 29 tūkst. kilometrų, o sąnaudos dujoms yra beveik dukart mažesnės nei sąnaudos benzinui, netgi įvertinant šiek tiek didesnį dujų suvartojimo vidurkį. Maža to, pasaulinėje dujų rinkoje šiuo metu stebime radikalius pokyčius, kurie gali nulemti dar didesnį atotrūkį tarp dujų ir benzino ar dyzelino kainų. Taigi, ateityje suskystintomis dujomis varomų automobilių vairuotojai turėtų sutaupyti dar daugiau nei šiandien“, ‒ sakė „Inchcape Motors“ rinkodaros ir pardavimų vadovė Vilija Šinkūnienė.
Užpildymo vožtuvas (nuotr. Gamintojo)
Sistemą sudaro plokščias kompaktiškas 55 litrų talpos dujų rezervuaras, elektroninis dujų valdymo blokas, naujausios technologijos dujų purkštukai kiekvienam cilindrui, papildomo tepimo alyvos bakelis (alyva įpurškiama į cilindrus vožtuvų ir cilindro galvutės apsaugai, geresniam tepimui ir degimo temperatūros sumažinimui), automatinis degalų rūšies perjungiklis. Dujų pildymo anga gali būti montuojama šalia benzino įpylimo angos.
„Inchcape Motors“ salonuose „Ford Fiesta“ su 1,2 litro 60 AG varikliu ir sertifikuota dujų įranga kainuoja nuo 44 700 litrų, komercinis furgonas „Ford Fiesta Van“ su 1,25 litro darbo tūrio 82 AG varikliu – 42 700 litų. „Ford Focus“ su 1,6 litro darbo tūrio 106 AG varikliu kainuoja nuo 55650 litų su PVM, „Ford Mondeo“ su 2 litrų darbo tūrio 145 AG varikliu kaina – 75 000 litų. Automobiliai parduodami su visiškai sukomplektuota dujų sistema.
Rezervuaras (nuotr. Gamintojo)
„Pažangios technologijos įranga užtikrina aukščiausius saugumo standartus ir paneigia mitus apie didžiulius galios ar komforto praradimus. Pavyzdžiui, „Focus“ dėl dujų praranda vos 4 AG ir 10 niutonmetrų sukimo momento. Degalų sąnaudos padidėja vos apie 0,5 litro, o komforto pokyčiai apskritai nepastebimi. Nepamirškime, kad dujomis varomi automobiliai į aplinką išmeta 15-20 proc. mažiau anglies dvideginio, be to, suskystintų dujų degalinių tinklas Lietuvoje yra labai labai platus ir tankus, todėl infrastruktūra nekelia jokių nepatogumų“, ‒ pažymėjo V.Šinkūnienė.
Pasak jos, apie automobilį su dujine įranga pirmiausia derėtų susimąstyti įmonių vadovams ar žmonėms, kurie per metus nuvažiuoja daugiau nei 30 tūkst. kilometrų.