• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ecodriving LT“ vykdomų ekonominio vairavimo mokymų rezultatai rodo, jog vairuojant automobilį su automatine pavarų dėže degalų sutaupyti galima iš esmės tiek pat, kaip ir su mechanine pavarų dėže. Įvertinus mokymus lengvaisiais automobiliais su mechanine pavarų dėže, buvo paskaičiuota, jog vairuotojai išmoksta sutaupyti vidutiniškai 13-15 proc. degalų. Vairuojant automobilius su automatine pavarų dėže, pasiekta vidutinė 13,2 proc. ekonomija.

REKLAMA
REKLAMA

Vaida Balčiūnienė, UAB „Ecodriving LT“ direktorė (nuotr. Algimanto Brazaičio)Vaida Balčiūnienė, UAB „Ecodriving LT“ direktorė (nuotr. Algimanto Brazaičio)

Lietuvoje  vykdomi ekonominio vairavimo mokymai jau atskleidė neišnaudotas mūsų vairuotojų galimybes važiuoti, naudojant mažiau degalų. UAB „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė: „Dar prieš metus laiko ir mes patys į degalų ekonomiją žvelgėm daugiau iš teorinės pusės, bet pasitaikius galimybei pasisemti patirties iš ES šalyse dirbančių kolegų, labai džiaugiamės, galėdami perteikti šias naudingas žinias Lietuvos vairuotojams. Ir dabar jau galime tvirtai pasakyti, kad ekovairavimo principai tikrai veikia. Ir jie veikia, vairuojant bet kurio gamintojo automobilį su bet kokia transmisija.“

REKLAMA

Išvados apie degalų sutaupymo galimybes, vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, padarytos, remiantis jau maždaug 300 individualių praktinių ekovairavimo užsiėmimų. Juose dalyvavo labai įvairios vairavimo patirties vyrai ir moterys – nuo ką tik įgijusių vairavimo pažymėjimą iki vairuojančių daugiau, nei du dešimtmečius, mėgėjai ir profesionalai. Automobiliai taip pat buvo įvairaus amžiaus ir įvairių markių bei modelių.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp dažniausiai pasitaikančių vairavimo trūkumų – nepakankamas eismo kelyje prognozavimas. Taip pat mūsų vairuotojai dažnai neišnaudoja automobilio inercinių jėgų. Ir dar vienas veiksnys, ženkliai mažinantis automobilių su mechanine pavara degalų sąnaudas – pavarų perjungimas prie žemesnių, nei mums įprasta, variklio apsukų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Volvo V60“ ir XC60 (nuotr. Algimanto Brazaičio)„Volvo V60“ ir XC60 (nuotr. Algimanto Brazaičio)

2012 metų liepos mėn. pabaigoje, vykstant „Volvo“ vilkikų ekonominio vairavimo varžybų Lietuvoje finalui Kaune, rezultatų laukiantys renginio dalyviai buvo pakviesti sudalyvauti ekovairavimo užsiėmimuose lengvaisiais automobiliais su automatine pavarų dėže. Oficialus „Volvo“ atstovas  UAB „Sostena“ mokymams pateikė du automobilius: „Volvo XC60“ 2,4 l 215 AG  ir „Volvo V60“ 2,0 l 163 AG. Pirmasis jų buvo ir su keturių ratų pavara.

REKLAMA

Mokymuose lengvaisiais „Volvo“ dalyvavo 10 asmenų ir visi jie pasiekė degalų ekonomiją, tačiau jos mastas gerokai skyrėsi dėl jau susiformavusių vairuotojų gebėjimų bei turimos patirties. Lyginant vidutines degalų sąnaudas, važiuojant jiems įprastu vairavimo būdu ir vėliau patariant instruktoriui, degalų ekonomija varijavo nuo 3,9 iki 21,4 proc.. Grupė, kuri vairavo “Volvo" su keturių ratų pavara, pasiekė vidutiniškai 11,9 proc. mažesnes degalų sąnaudas, o kita grupė, vairavusi „Volvo“ su priekiniais varomaisiais ratais, dyzelino sudegino vidutiniškai 14,4 proc. mažiau. Tad vidutinis rezultatas – 13,2 proc.

REKLAMA

„Ecodriving LT“ vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas (nuotr. Algimanto Brazaičio)„Ecodriving LT“ vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas (nuotr. Algimanto Brazaičio)

Pačias žemiausias degalų sąnaudas pademonstravo krovinių pervežimo paslaugas teikiančios Šiaulių UAB „Transimeksa“ Vairuotojų valdymo skyriaus instruktorius Virginijus Burbulis: po įprasto važiavimo „Volvo V60“ borto kompiuteris rodė 6,6 l/100 km vidutines degalų sąnaudas, o su UAB „Ecodriving LT“ vairavimo instruktoriaus Andrejaus Savčenko pagalba jam pavyko sąnaudas sumažinti iki 5,9 l/100 km, kas yra net mažiau, nei gamintojo deklaruojamos vidutinės šio automobilio degalų sąnaudos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Esu baigęs vairuotojų instruktorių kursus. Važiuodamas lengvuoju automobiliu, mėginau taikyti principus, kuriuos naudoju ir dirbant su vilkikų vairuotojais, daugiausia – anksčiau atleisti akseleratorių ir panaudoti automobilio inerciją. Be to, mėginau naudoti ir mechaninį pavaros perjungimą“ – po užsiėmimo pasakojo V.Burbulis.

REKLAMA

Dar viena šių mokymų dalyvė – UAB „Stanvita“ direktorė Irina Stančinskaja, padedant ekovairavimo instruktoriui Artūrui Pakėnui, automobiliu „Volvo XC60“ pasiekė reikšmingą 16,1 proc. degalų ekonomiją. Anot jos, „daugelis ekovairavime taikomų patarimų yra mums visiems gerai žinomi, tačiau norint pasiekti rezultatą,  reikia to norėti, t.y. turėti tam tikrą nuostatą pasamonėje“. Kaip vieną esminių dalykų, mažinančių degalų sąnaudas, ji įvardijo žiūrėjimą į priekį, stebint situaciją bei iš anksto numatant galimus kitų eismo dalyvių ir savo veiksmus.

REKLAMA

Visi šių mokymų dalyviai pripažino, kad ekovairavimo principų taikymas yra lengvas - kai kurie jų net nesitikėjo, kad tai yra išvis įmanoma ir ypač vairuojant „automatą“. Beveik visi dalyviai eismo sraute jautėsi normaliai, neišsiskirdami iš kitų.

„Volvo“ vilkikų ekonominio vairavimo varžybų Lietuvoje finalo dalyviams bei svečiams buvo pristatyta ir „Volvo“ lengvųjų automobilių naujiena –  vos prieš savaitę Lietuvą pasiekęs „Volvo V40“. Jo vairuotojas skaitmeniniame ekrane gali pasirinkti automobilio vairavimo režimą, tarp kurių yra ir ECO režimas, padedantis vairuotojui pasirinkti savo veiksmus, siekiant važiuoti taupiau. Norintieji išbandė „Volvo“ premjerą ir kelyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų