Brazilija ir Meksika išsprendė ginčą dėl apribojimų automobilių eksportui. Kaip praneša „The Financial Times“, konfliktas tęsiasi apie dešimt metų, derybos dėl sureguliavimo truko dešimt mėnesių.
Pagal abiejų šalių pasirašytą sustirimą, Meksika savo noru įves apribojimą automobilių eksportui į Braziliją. Šalies gamintojai galės parduoti automobilius ne daugiau kaip už 1,55 mlrd. dolerių per artimiausius trejus metus. Brazilija savo ruožtu sumažins muitus Meksikos automobiliams.
Per pastaruosius metus abi šalys reguliariai ėmėsi priemonių, kad apsaugotų savo gamintojus - Meksika mėgino palaikyti eksportą į Braziliją, o ši, priešingai, jį apriboti. Pavyzdžiui, praėjusiais metais Brazilija padidino užsienio markės automobilių muitus nuo 30 iki 35 proc.
Konfliktas kilo dėl to, kad 2002 m.vasarį Brazilijos valdžia nutraukė sutartį, pagal kurią numatyta abiejų šalių automobilių gamintojams sukurti naudingesnes sąlygas viena kitos teritorijoje. Tuomet norą nutraukti bendradarbiavimą Brazilija paaiškino tuo, kad automobilių importas iš Meksikos smarkiai padidėjo - rodiklis išaugo 30 proc. per metus ir siekė 1,7 mlrd. dolerių.
Toks importo augimas buvo susijęs su Brazilijos valiutos sustiprėjimu JAV dolerio atžvilgiu. Tuo tarpu apskritai gamyba šalyje sumažėjo 2,1 proc., automobilių pramonė tapo pažeidžiama ir jai buvo reikalinga valstybės parama.
Po valdžios intervencijos gamyba ėmė atsigauti.
2010 metais Meksika pagal pagaminamų automobilių kiekį aplenkė Vokietiją, šalis tikisi aplenkti Japoniją iki 2015 metų.
Pastaruoju metu keli stambūs automobilių gamintojai paskelbė apie planus sukurti Meksikoje antrines ir bendras įmones. Tarp jų - „General Motors“, „Audi“, „Nissan“, „Mazda“ ir „Honda“. Automobilių gamyba šioje šalyje pigesnė nei Indijoje ir Kinijoje, be to, ji yra netoli realizavimo rinkų - JAV ir Lotynų Amerikos šalių.