Artėjant naujojo elektrinio BMW „i3“ pasaulinei premjerai šiais metais, Vokietijos koncerno „BMW Group“ generalinis direktorius Norbertas Reithoferis teigia, jog elektriniai automobiliai neabejotinai yra automobilių rinkos ateitis ir būtinybė. Interviu vokiškam žurnalui „Wirtschaftswoche“ metu jis atskleidė elektrinių BMW automobilių technologijų detales bei ateities perspektyvas.
Teigiama, jog naujų BMW elektrinių automobilių „i“ serijos gamyba bei plėtra koncernui kainuos 2 mlrd. eurų. Ko tikitės nesėkmės atveju?
Mes tikime, jog šie inovatyvūs BMW automobiliai taps sėkminga rinkos preke. Nuo 2009 m. mes pardavėme šimtus elektrinių automobilių, norėdami, kad juos išmėgintų mūsų klientai, ir dabar jie jau yra nuvažiavę 16 mln. km. Taigi, savo klientų lūkesčius bei elektrinių automobilių veikimo specifiką atsakingai analizavome bei išsiaiškinome kur kas anksčiau nei ėmėmės pirmųjų šios serijos automobilių gamybos.
Mūsų klientai iš skirtingų valstybių išmėginę bandomąjį BMW automobilį „Active-E“ jau spėjo teigiamai įvertinti pavarų sistemą, kuri yra beveik tokia pati, kaip ir „i3” modelio automobiliuose. Būtent „i3” ir bus pirmasis elektrinių automobilių serijos produktas, kurį pristatysime rinkai jau šiais metais. O 2014 m. klientams bus pristatytas ir naujasis sportinis automobilis „i8” su hibridine sistema.
Kaip manote, ar rinka jau yra pasiruošusi tokių automobilių pasirodymui?
Taip. Nors naujų technologijų pristatymas rinkai visuomet yra iššūkis, kol jos atranda savo pirkėją. Taigi „i3” bei „i8” taip pat nebus išimtis.
Kada koncerną pasieks pirmasis pelnas, pradėjus pardavinėti elektrinius automobilius?
Uždirbsime iškart, vos pardavę pirmąjį „BMW i3“ elektrinį automobilį.
Kodėl žmogus turėtų išleisti 138 tūkst. litų elektra varomam nedideliam automobiliui?
Dar per anksti atsakymus grįsti vien elektrinio automobilio kaina. „BMW i3” atitiks premium klasės automobilio standartus, ir jo kaina bus prieinama, bet kartu ir konkurencinga. Taip pat norėčiau išsklaidyti abejones dėl noro pirkti mažus automobilius už nurodytą kainą.
Štai, pavyzdžiui, puikiai sukomplektuotas „MINI Cooper S“ atitinka panašius standartus, tačiau nesunkiai randa klientų. Žinoma, pirkėjų įtikinimas dėl naujausių technologijų yra nemenkas iššūkis kiekvienam gamintojui, o ypač pastaruoju metu, kuomet naujųjų technologijų bangą lydi daugybė nusivylimų. Tačiau dabar, tikiu, mes esame tokioje fazėje, kurioje formuojasi būtent elektrinių automobilių rinka.
Anglies pluošto naudojimas elektriniuose automobiliuose taip pat yra iššūkis. Ar nesigailite, nusprendę naudoti šią brangią ir nenuspėjamą medžiagą?
Tikrai ne. Mes atsakingai ir efektyviai ėmėmės šios medžiagos panaudojimo bei sėkmingai vykdome numatytus techninius darbus.
Kiek elektrinių automobilių turi parduoti „BMW Group“, kad 2020 m. pasiektų Europos Sąjungos (ES) reikalaujamą CO2 emisijos lygį?
Turime parduoti ne mažiau kaip 10 tūkst. tokių automobilių, kitu atveju ateityje mums bus leista tiekti tik mažus automobilius Europos rinkai.
ES siekia užtikrinti tik nedideles elektrinių automobilių gamybos apimtis, kurių CO2 emisija būtų lygi nuliui, atsižvelgiant ir į degalų sunaudojimą. Tai turėtų būti didelis smūgis didelių automobilių gamintojams, tokiems kaip „BMW Group“, arba jiems grėstų didelės baudos.
„BMW Group“ ketina pasiekti reikalaujamus CO2 emisijos rodiklius iki 2020 m. Mums, kaip aukščiausios klasės automobilių gamintojui, baudos nėra priimtina alternatyva. Visgi nors ES Komisija pabrėžia savo paramą elektromobilių rinkos proveržiui, kuriuo siekiama apsaugoti gamtą, tačiau ji nekuria atitinkamų sąlygų tokiems pokyčiams įvykti. Pasiūlymai prasilenkia su realia siūloma parama alternatyvių automobilinių sistemų vystymui.