Vieną dyzelinį „Honda Civic“ jau teko bandyti. Tai buvo praėjusių metų rudenį. Tačiau laikas nestovi vietoje – dabar mums į rankas pakliuvo „Honda Civic“ su naujuoju „1.6 i-DTEC” dyzeliniu varikliu. Deklaruojamos charakteristikos įspūdingos – 120 a.g. ir net 300 Nm sukimo momentas. Beje, ant automobilio šono puikuojasi užrašas, kuriuo teigiama, kad padoraus dydžio automobilis gali pasisotinti ir 3,6 litro dyzelino 100 kilometrų kelio. Tačiau apie viską iš eilės.
Istorinis nukrypimas
Menu, dar pačioje XXa. pabaigoje bandžiau šeštos kartos „Civic“. Įspūdžiai tikrai buvo ryškūs – automobilis su sportiškomis manieromis, o kaip dainavo greitasūkis motoras su tuomet dar egzotiška VTEC sistema... Tačiau pirkėjai – keista liaudis. Iki visiškos laimės jiems trūko erdvaus salono, komforto ir pan. Pirkėjų žodis šventas rinkodaros vyrukams, todėl septintoji šio modelio karta tapo patogesnė ir... prarado nemažą dalį ryškaus charakterio. Markės fanai šį automobilį net buvo praminę „autobusu“. Žinoma, japonai sureagavo į kritiką.
Tuomet, kai 2005 metais aštuntos kartos „Civic“ debiutavo Frankfurte, abejingų tikrai neliko. Šio „Civic“ apibūdinimui puikiausiai tiko vienintelis žodis – kosmosas. Drąsu ir veržlu, bet po pirmo svaigulio įlipus į tos kartos hečbeką, labai greitai atsirasdavo ir kitų, šiek tiek erzinančių prieskonių. Tai buvo mažumėlę grubokas automobilis, jo manierų pavadinti subtiliomis tikrai neišeitų. Todėl „Honda“ inžinieriai, kurdami naujausią modelį, itin daug dėmesio skyrė detalėms ir išbaigtumui, tobulam galutiniam skoniui. Ir panašu, kad jų įtemptas darbas nenuėjo veltui.
Sutinkam pagal rūbą: „Civic“ užaugo
Tai tikras „Civic“. Tačiau brandus. Kaip kadaise buvęs plevėsa pagaliau pradėjęs nešioti rimto siuvėjo dygsniuotus kostiumus. Aštrius stiliaus trikampius pakeitė viena į kitą pereinančios linijos. Subtiliau, bet sportiškumo ir tam tikros ekstravagancijos liko. Evoliucinis automobilio kūrėjų požiūris čia tikrai pasiteisino – dabartinis modelis atrodo gerokai brandžiau, solidžiau, bet išlaikė firminį stilių. Dar svarbiau – jis liko ryškus. Na, gal žvelgiant į galinę automobilio dalį ir būtų galima prisikabinti dėl vizualaus sunkumo. Bet bendras automobilio vaizdas tikrai geras – solidu ir ryšku. Tiesa, naujoje dyzelinėje versijoje kitokie aerodinaminiai elementai, teigiama, kad dabar automobilis yra dar aptakesnis.
Solidus ir automobilio interjeras. Čia išliko prietaisų skydas su tipiniu „dviejų aukštų“ komponavimu. Prikibti prie jo praktiškai nėra dėl ko – informatyvumas puikus, priprasti prie nieko nereikia, atsisėdęs prie vairo viską randi intuityviai. Be to jau nėra jokių priekaištų medžiagų kokybei ir surinkimui. Solidu. Be viso to žavi ir salono transformacijos galimybės – be tradicinio galinių pasosčių išlankstymo varianto šiame automobilyje galinių krėslų sėdimąsias dalis galima pakelti į viršų. Tuomet grindys automobilio gale tampa nemenka krovinių aikštelę. Juo labiau, kad galinės durys atsidaro gana dideliu kampu.
Važiuojam: dyzeliniai stebuklai
Jei kam prieš keliolika metų būčiau išsižiojęs, kad „Civic“ gamoje viena iš smagiausių modifikacijų yra dyzelinė, daug kas palaikytų mane nevispročiu, bet dabar juk XXI amžius... Tokius pozityvius atsiliepimus dėl motoro lėmė tiesiog „lokomotyvinis“ nedidelio motoro sukimo momentas. Įsivaizduokite, 300 Nm čia gyvena 1,6 litro darbo tūrio dyzelyje. Patikėkite, naujasis 120 a.g. dyzelis yra tikrai šaunus visose situacijose – ir važiuojant energingai, ir taupiai. Tiesa, dėl taupumo. Šių eilučių autorius tikrai nėra ekonominio važiavimo ekspertas, tačiau vieną pusdienį stengiausi su aksceleratoriaus pedalu elgtis atsargiau. Rezultatas – 3,9 litro dyzelino šimtui kilometrų kelio. Tai reiškia, kad pasistengus galima bandyti „įtilpi“ ir į gamintojo deklaruojamą 3,6 l./100 km. ribą.
Naujesnis motoras 47 kilogramais lengvesnis už ankstesnį 2,2 litro darbo tūrio dyzelį. Priekaištų neturėjome ir ankstesnės dyzelinės versijos valdymo charakteristikoms, tačiau galime pasakyti, kad geresnis svorio balansas tarp automobilio ašių išėjo į gerą naujausios „Civic“ versijos charakteriui. Bandydamas šį automobilį, kelis kartus specialiai rinkausi ilgesnį ir labiau vingiuotą kelią – dėl džiaugsmo minučių. Asfalto viražų serijos šiam „Civic“ pasiduoda be didesnio vargo – pakaba dirba inteligentiškai net ir ant gana banguoto asfalto, pavarų perjungimo mechanizmas tikslus, „išeinant“ iš posūkio variklis užtikrina norimą pagreitį, o iš pažiūros paprasti krėslai puikiai laiko nugarą. Šaunu dar ir tai, kad šis automobilis yra tikrai universalus, įprastinėmis naudojimo aplinkybėmis puikiai tinka ir šeimai.
Rašome šiam ryškiam automobiliui tvirtą pliusą. Šiame „Civic“ tylu, kokybiškos apdailos detalės nebarška ir nebrazda. Ne, tai ne koks „Lexus“ ar BMW, tačiau vertinant pagal tos pačios klasės automobilius, viskas čia gerai. Garso izoliacija tikrai labai normali. Dyzelinės versijos pakaba – puikus kompromisas tarp sportiškumo ir komforto. Jokio „kibiriškumo“, jokių rezonansinių vibracijų. Tai nenuginčijamai ryškus ir pastebimas automobilis su subalansuotomis vartotojiškomis savybėmis. Brandu, ir tinkama visiems gyvenimo atvejams.