Automobilių modeliai labai panašiai, kaip ir dauguma gyvų organizmų, turi savo gyvavimo ciklus. Dėl technologijų progreso, taip pat ir dėl pirkėjų psichologijos, kurią automobilių koncernų rinkodaros skyrių specialistai išmano labai gerai, retas lengvasis automobilis gyvuoja ilgiau nei šešerius ar septynerius metus. Išimtys, savaime suprantama, egzistuoja – „AvtoVAZ“ produkcija yra bene ryškiausias pavyzdys, tačiau dažniausiai tokios industrijoje nusistovėjusios tvarkos metodiškai laikomasi.
Investicijos į kiekvieną naują modelį gamintojams yra nemažas krūvis, todėl pats cikliškumas keistis artimiausiu metu neturėtų. Kita klausimo pusė yra skirtingų gamintojų tame pačiame segmente konkuruojančių naujų modelių pasirodymo laikas, kuris daugeliu atvejų nesutampa., todėl naujas modelis po įvedimo į rinką turi pranašumą prieš konkurentus.
Plastinė veido operacija ir ne tik
Siekiant išvengti staigaus paklausos kreivės kritimo, turbūt aštuntajame ar dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje automobilių industrijoje pradėtas taikyti kosmetinių išorės dizaino ir nedidelių technologinių pakeitimų metodas. Angliškai dažnai vadinamas „faceliftu“ (liet. – plastinė veido operacija) atnaujinimas taikomas maždaug gamybos ciklo viduryje, t. y. praėjus trejiems metams nuo modelio gamybos pradžios.
Toks pat likimas neišvengiamai laukė ir visos dabartinės „Opel Astra“ gamos. 2009 m. pabaigoje prekyboje pasirodžiusiam modeliui praėjusių metų vasarą atėjo laikas apsilankyti vokiečių inžinierių ir dizainerių parengtoje „paciento“ kėdėje. Apie atnaujinto modelio pristatymą Rusijoje rugpjūčio mėnesį ir visus išorinius bei vidinius pasikeitimus šiek tiek jau rašėme.
Įprastai neskirtume tam daugiau dėmesio, tačiau šį kartą taip jau sutapo, kad gamintojo atstovai Baltijos šalims pasiūlė mums „faceliftinį“ sedaną, o mūsų kolegė, politikos žurnalistė Julija Kiško yra išdidi 2012 m. gegužės mėnesį pagaminto „Opel Astra“ hečbeko savininkė, todėl nusprendėme nepatingėti ir savo akimis pamatyti bei pirštais pačiupinėti tą patį automobilį prieš ir po atnaujinimo. Natūralu, kad pastebėti skirtumus tokiu būtų turėtų būti gerokai lengviau.
Skirtingų komplektacijų problema
Nors bandyti automobiliai ir yra labai panašūs, kitaip tariant labai arti to, ko mums reikėjo, visgi pripažinsime, kad tuo pačiu metu jie gerokai skyrėsi. Jei senesnio hečbeko ratus per automatinę šešių laipsnių transmisiją suko 140 AG galios, 1,4 litro darbo tūrio benzininis variklis su turbkompresoriumi, tai atnaujintas sedanas turėjo „mechaniką“ ir 130 AG galios,1,7 litro dyzelini motorą. Visgi didžiausias „trukdis“ buvo skirtingi įrangos lygiai.
„Enjoy“ įrangos lygio senesnis hečbekas su šiek tiek papildomos įrangos (dviejų zonų klimato kontrole, odiniu vairu, priekiniais rūko žibintais, šildomomis priekinėmis sėdynėmis ir gamykline signalizacija) savo laiku kainavo 68,876 litus. Atnaujintas „Cosmo“ įrangos lygio sedanas, su pernelyg ilgu papildomai sumontuoto gėrio sąrašu, kad būtų verta vardinti jį visą, kainuoja visus 108,726 litus arba beveik 40 tūks. daugiau už hečbeką.
Natūralu, kad sedano komforto lygis buvo pastebimai aukštesnis, tačiau teko tenkintis tuo, ką turime. Rinkai, kurioje kaip skelbia Autoplius.lt praėjusių metų apžvalga buvo parduoti 13,8 tūkst. naujų automobilių, gamintojai nelinkę skirti itin daug dėmesio. Galimybę susipažinti su masiniam vartotojui skirtais modeliais turime, tačiau rinktis neturime iš ko
Pastebimi išorės dizaino skirtumai
Kad ir kaip ten būtų, sustačius abu modelius greta, akivaizdžiai matyti, kad gamintojo skelbiamos dizaino permainos, nors ir nėra kardinalios, tačiau aiškiai pastebimos. Automobilio priekis gavo naujas radiatoriaus groteles, kuriose vietoje chromo rėmo dabar liko tik viena sparną primenanti juosta lenktais galais. „Opel“ ženklas nusileido kiek žemiau ir dabar yra patalpintas radiatoriaus grotelių viduryje.
Priekinis buferis taip pat yra visiškai naujas – oro įsiurbimo anga dabar gerokai didesnė ir labiau pastebima, posūkių indikatoriai ir priešrūkiniai žibintai gavo chromo juostelių rėmus. Žvelgdami į pirmąją nuotrauką taip pat turbūt pastebėjote ir šviesios diodus „Astra“ sedano žibintų viršutinėje dalyje. Atnaujintiems modeliams tokios dienos šviesos siūlomos už papildomą mokestį ir kainuoja 870 litų.
Naujos spalvos ir kokybiškesnės medžiagos viduje
Viduje permainos ne tokios pastebimos. Naudojamos naujos medžiagas interjero apdailai, taip pat atsirado daugiau spalvų variacijų. Mums labai patiko rusvų odos apmušalų ir šviesesnio atspalvio plastikų panaudojimas – kartu su spalvų variacijomis šiaip jau ne itin jaukus vokiškas interjeras įgyja daugiau „gyvybės“.
Atnaujintuose modeliuose centrinės konsolės apvadas taip pat bus dengiamas blizgiais dažais, panašiai kaip naujajame „Volkswagen Golf“. Įvairesnės tekstūros ir geresnės kokybės medžiagos „Astra“ interjerui davė daugiau nei galima būtų tikėtis – salonas tapo pastebimai jaukesnis.
Už papildomą mokestį „Astra“ hečbekui ir universalui nuo šiol taip pat siūlomi pagalbinių vairuotojų sistemų komplektai, kuriuose yra įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos, prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo, priekinio susidūrimo įspėjimo ir avarinio stabdymo sistemos, taip pat atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio indikatorius. Įranga nepigi, tačiau akivaizdu, kad „Opel“ negali leisti sau nusileisti konkurentams, plius pasirinkimo galimybės klientams visuomet yra sveikintinas dalykas.
Priartėjo prie segmento etalono
Nors pagrindinis šio bandomojo važiavimo tikslas yra permainų įvardinimas ir mėginimas įvertinti to paties modelio evoliuciją, kuomet kalbame apie „Astra“ niekuomet neįmanoma nutylėti svarbiausio jo konkurento „Volkswagen Golf“. Galime tik įsivaizduoti kaip smarkiai „Opel“ atstovai norėtų, kad istorija būtų susiklosčiusi kiek kitaip būtent jų produktas būtų žinomas kaip C segmento etalonas.
„Astra“ savų pranašumų prieš „Golf“ visgi turi. Visų pirma, tai gerokai organiškesnis, akį traukiantis išorės dizainas. Kad šis aspektas „Opel“ produkcijai yra itin svarbus patvirtina faktas, kad Vengrijoje registruotas žiniasklaidos atstovams skirtas atnaujintas „Astra“ sedanas buvo apautas įspūdingais 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais, ties kuriais lietuviškame papildomos įrangos sąraše įrašyta 1851 lito suma. Tokie ratai nepadarytų gėdos ir 5 serijos BMW, o kompaktiškam sedanui jie puikiai tinka.
Dinamiškas charakteris išliko
Dar vieną pliusą į „Astra“ sąskaitą rašytume grafoje „vairavimo malonumas“. Sedano pakaba puikiai subalansuota, stabilumas pavyzdingas ir nors reakcija į akceleratoriaus ar stabdžio paspaudimą nėra tokia greita kaip norėtųsi, pasukus vairą krypties keitimą su visu jį sekančiu svorio perskirstymu įvyksta stebėtinai greitai ir kitaip nei kultinis „Volkswagen“ hečbekas, kurį vairavimas suteikia saugumo jausmą, tačiau neįtraukia buvimas prie „Astra“ vairo mums leido prisiminti tą pojūtį, kuomet naują posūkį ar kelio vingį nori privažiuoti vien todėl, kad galėtum išbandyti kaip jį įveikdamas automobilis laikysis ant kelio.
Modelio trūkumus lyginant su „Golf“ net ir po atnaujinimo lemia kiek senstelėję technologijos ir amerikietiškos kilmės konservatyvumo paveldas. Raudonas informacinio kompiuterio ekranas šiek tiek erzina ir primena praėjusį amžių. Taip pat ne visai šiuolaikiškai atrodo ir „devynios galybės“ mygtukų centrinėje konsolėje. Visgi didžiausias skirtumas yra kokybė.
Bandyto „Astra“ hečbeko rida tik šiek tiek viršija aštuonis tūkstančius kilometrų, tačiau jau juntamas vairo laisvumas, pavarų perjungimo svirtis kliba. Kuomet praėjusį rudenį vairavome šeštos kartos „Volkswagen Golf“ ridos palikti „randai“ buvo pastebimi gerokai mažiau.
Išvada:
Pasikeitimai, permainos ir nuolatinė evoliucija automobiliams būdinga taip pat kaip ir daugumai gyvų organizmų. Kartais nedidelės permainos gali lemti juntamą skirtumą.
Kompaktiškasis „Opel“ modelis „Astra“ po praėjusių metų vasarą atliktos „plastinės veido operacijos“ dabar atrodo išraiškingiau. Nors mechaninė dalis žymesnių permainų išvengė, salone panaudotos kokybiškesnės medžiagos ir didesnė apdailos spalvų įvairovė kilstelėjo komforto kartelę, o nuo šiol siūlomos modernios pagalbinės sistemos padarė šį modelį patrauklesnį technokratams.
Nors dauguma pakeitimų tik kosmetiniai, jų visumos pakanka tam, kad atnaujintas „Astra“ taptų geresnis už pirmtaką kone visais aspektais. Visgi iki segmento etalono „Golf“ vis dar trūksta...
Mums patiko:
- Išraiškingesnis išorės dizainas
- Kokybiškesnė interjero apdaila
- Išlaikytas dinamiškas automobilio charakteris
Mums nepatiko:
- Senamadiškas įrangos valdymo išdėstymas
- Erzinantis informacinis kompiuteris
- Didelė papildomos įrangos kaina