• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors darbą, kurį reikia padaryti norint paruošti naują modelį serijinei gamybai atlieka daugybė žmonių, vadovybės galvų, o įvairaus lygio rinkodaros ir produkto plėtros specialistų yra gerokai mažiau nei inžinierių bei dizainerių, visgi pernelyg dažnai viskas priklauso nuo keleto svarbių personų ištariamo „taip“ arba „ne“ ir kartais nutinka taip, kad itin lauktas automobilis rinkoje nepasirodo, o vietoje jo dienos šviesą išvysta koks nors, švelniai tariant, nesusipratimas. Bet apie viską nuo pradžių.

REKLAMA
REKLAMA

Istorijos pradžia – dar prieš Antrą Pasaulinį karą

 

Jei reikėtų kalbėti apie „Fiat 500“ istoriją arba modelio laikomo vienu iš pirmųjų miesto automobilių ištakas, tai truktų valandų valandas. Visgi derėtų bent paminėti tai, kad mažojo hečbeko kilmę sekti galima pradėti nuo 1936 m., kuomet buvo pradėta „Fiat 500“ dar žinomo „Topolino“ pavadinimu. Kultiniu tapęs „tikrasis“ 500-tukas itališkai vadinamas „cinquicento“ pasaulį išvydo 1957 m. Autmobilis buvo itin kompaktiškas, nebrangus ir pagal savo gabaritus – labai praktiškas. Jo gamyba buvo nutraukta aštuntojo dešimtmečio viduryje, o modernios reinkarnacijos publikai teko laukti iki pat 2007 m.

REKLAMA

 

 

Rengdamiesi „Cinquicento“ atgimimui „Fiat“ pasinaudojo konkurentų iš „Volkswagen“ ir „Mini“ patikrintu metodu: reikia paimti stiprų istorinį paveldą turintį stilingą mažą automobilį ir sukurti kiek galima geriau jo charakterį perteikiančią modernią versiją. Kaip ir „New Beetle“, 500-tukas gerokai ūgtelėjo, o jo variklis ir varoma ašis persikėlė iš galo į priekį, tačiau esmė išliko – tai buvo stilingas, praktiškas ir labai malonus vairuoti automobilis. Taip pat, kitaip nei konkurentais visus tuos privalumus jis suteikė būdamas gerokai pigesnis.

REKLAMA
REKLAMA

 

Kita platforma ir gerokai didesni gabaritai

Visos perdarymo specialistų „Abarth“ paruoštos moderniojo 500 sportiškos versijos, taip pat ir modelis su nudengiama centrine stogo dalimi buvo parengtos to paties hečbeko pagrindu ir vertinant konstrukcijos pagrindus, nuo jo nedaug skyrėsi. Liepos 4 d. Turine pristatytas populiariojo modelio gamos papildymas – penkių durų, penkių sėdimų vietų kompaktiškas vienatūris jau visai kitokio charakterio gyvūnas. Kitaip nei mažasis trijų durų hečbekas šis modelis gaminamas ant „Punto“ ir savo konstrukcija iš esmės skiriasi nuo retro stiliaus superhito.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

 

 

Kas visų pirma krenta į akis pirmą kartą susidūrus su 500L, tai šio automobilio gabaritai. Dėl atkartotų mažojo hečbeko stiliaus elementų žvelgiant į nuotraukas praktiškai neįmanoma objektyviai nustatyti tikrąsias didžiojo jo brolio proporcijas. Tenka pripažinti, kad tuo požiūriu dizainerių darbas buvo atliktas pavyzdingai, nes realybėje naujasis modelis yra tikras gigantas. Kad geriau iliustruotume ką turime omenyje, galime pasakyti, kad pavyzdžiui 500L kėbulo ilgis siekia visus 4147 mm ir yra 601 mm didesnis nei „Cinquicento“, kėbulo pločio skirtumas kiek mažesnis – tik 157 mm, o aukščio −177 m.

REKLAMA

 

Apibūdinti kompaktiškojo vienatūrio dizainą yra itin sudėtinga užduotis. Žvelgiant bet kuriuo rakursu automobilis atrodo masyvus ir nerangus, o tokį įspūdį dar labiau sustiprina prie bendrų proporcijų nederantys šiaip jau ne tokie ir maži 16 colių skermens ratai bei kaip reikiant išpūsti sparnai. Pastebimas kad ir ne itin ryškus panašumas į vieną iš idėjinių modelio idėjinių pirmtakų „Fiat Idea“ taip pat turėjo ne patį geriausią poveikį galutiniam dizainui. Visgi pagrindinė problema, mūsų subjektyvia nuomone, yra ta, kad modelis nepaisant optinės apgaulės nuotraukose realybėje yra panašesnis į „Multipla“ nei į 500.

REKLAMA

Hečbekas, vienatūris ar nedidelis autobusas?

Atsisėdęs į mažojo vienatūrio saloną jautiesi lyg nedideliame autobuse – erdvės gausu visomis kryptimis, netgi kairę vairuotojo ranką nuo durelių skiria solidus atstumas. Maloniai stebina ir ženkliai pagerėjusi italų gamintojo naudojamų medžiagų kokybė. Jei 500 interjero stilius atrodo šviežiai ir nuteikia maloniai, tai nuotaiką gali sugadinti plastikinių panelių teikiamas įspūdis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Kompaktiškame vienatūryje tokių erzinančių paviršių nėra, mums patiko ir nebrangios odos imitacijos panaudojimas durų apmušalams bei ties priekinio panelio apačia. Taip pat šiuolaikiškai atrodo dviejų tonų pilkų atspalvių medžiaginiai sėdynių apmušalai su įspaustais užrašais.

REKLAMA

 

Galbūt ne vienintelis, tačiau neabejotinai didžiausias 500L privalumas yra jo funkcionalumas. Erdvės tikrai daug ir nors priekyje norėtųsi daugiau bei didesnių nišų mobiliajam telefonui ar nešiojamam grotuvui vienatūris šį nedidelį trūkumą kompensuoja papildoma daiktadėže, atlenkiamais padėklais priekinių sėdynių nugarose ir modulinio tipo galinėmis sėdynėmis.

REKLAMA

 

Kaip ir priklauso daugia-funkciniam modeliui, 60/40 santykiu padalintą galinę sėdynę galima slankioti pirmyn-atgal, reguliuoti atlošą, o norint gabenti didelį krovinį sulankstyti jas paliekant ant priekyje įrengtų vyrių. Akivaizdus tokios įrangos privalumas – nuo 343 iki 1310 litrų padidėjantis bagažinės tūris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Erdvės gausu, įrangos – tiek, kiek reikia

Malonus siurprizas susipažinimo su 500L metu buvo ir stebėtinai gerai užpildytas įrangos sąrašas. Tiesa, bandyti teko bene pačią prabangiausią įmanoma modelio versiją, tačiau netgi įskaitant „metalizuotą dažymą“ ir kompaktišką atsarginį ratą, erdvaus vienatūrio su 1,4 litro darbo tūrio benzininiu varikliu ir mechanine šešių laipsnių transmisija kaina tik keliasdešimt litų perkopė 60 tūkst. ribą.

REKLAMA

 

Panašu, kad „Fiat“ modelius komplektuojantys specialistai pagaliau suprato, kad bazinis komforto įrangos paketas kiekvienai transporto priemonei, kainuojančiai daugiau nei 10 tūkst. eurų šiais laikais tapo kone privalomas.

 

Erdvės visomis kryptimis – kiek tik širdis geidžia, matomumas puikus, tačiau įsitaisyti patogiai prie daugiafunkcinio modelio vairo mums nepavyko. Kuomet sėdėjome žemai ir buvome per pagarbų atstumą nutolęs nuo prietaisų skydelio – viskas tvarkoje, tačiau kuomet pristūmėm sėdynė artyn ir pakilome aukštyn dešinė koja įsirėmė į priekinį panelį, o per šiek tiek nuleistą vairą nesimatė nei spidometro, nei tachometro parodymų.

REKLAMA

 

Ne itin patogi pasirodė ir ilga kaip autobuse pavarų perjungimo svirtis, kuri mus labiau prie lengvųjų automobilių pripratusius vairuotojus vertė „ieškoti“ pavarų.

Triukšmingas, bet negalingas

Bandytas tas pats 500L, kurį „Metų automobilio“ rinkimuose narstė ir komisijos nariai turi 1,4 litro atmosferinį benzininį motorą. Maksimali jo išvystoma galia siekia 95 AG, tačiau svarbesnis skaičius šiuo atveju yra didžiausias 127 Nm sukimo momentas. Kompaktiškojo vienatūrio svoris siekia 1245 kg, tačiau jis yra aukštas ir ne itin aerodimaniškas, todėl minėtas sukimo momentas suteikia tokį pat pagreitėjimą kaip ir spyris koja – pernelyg mažą, kad būtų galima išmatuoti.

REKLAMA
REKLAMA

 

Gamintojo duomenimis, įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka 12,8 sekundės, tačiau praktikoje to išbandyti mes nesiryžome. Pernelyg gaila buvo variklio, kuris kaip ir visi mažieji „Fiat“ motorai yra itin triukšmingas ir jau nuo 2500 aps./min. pradeda užgožti visus kitus supančios aplinkos garsu.

 

Vienintelis būdas nesustoti kur nors įkalnėje ar labai neatsilikti miesto sraute yra laikyti sūkius labai aukštai, tačiau dėl neįspūdingos garso izoliacijos tai gali būti kenksminga jūsų ausims, taip pat sunku įsivaizduoti moterį su vaikais minančią akceleratorių iki maksimalios galios ribos ir siautulingai lyg pirmus metus vairuojančiam paaugliui perjunginėjant pavaras.

 

Patraukliausias gamoje mums atrodo 105 AG, 1,6 litro darbo tūrio turbodyzelis. Mūsų rinkoje šis motoras kol kas nėra siūlomas ir neabejotinai kainuos gerokai daugiau nei mūsų bandyto modelio jėgainė, tačiau potencialiems 500L pirkėjams būtų vertas investicijų.

 

Valdymas – it komercinio transporto

Bene labiausiai nuvilia automobilio valdymas. Nepakankamai galingas variklis ir traukos trūkumas yra tik viena medalio pusė, nes pats valdymas taip pat yra visiškai neįtraukiantis vairuotojo.

REKLAMA

Reakcija į vairo pasukimą nėra nei staigi, nei tiksli, kėbulas kaip reikiant svyruoja posūkiuose, stabdžių sistema ne pati efektyviausia, pavarų perjungimas ne itin sklandus. Kitaip nei prie „Fiat 500“ vairo, kur atsisėdę, net ir patys ramiausi asmenys gali iš naujo atrasti vairavimo džiaugsmą, modelyje su raide „L“ jautiesi taip lyg atliktum pareigą.

Visi minėti trūkumai būtų ne tokie jau ir svarbūs, jei „Fiat 500L“ neturėtų dar mažiausiai trijų rimtų problemų. Neskaitant „Mini Countryman“, kuris pagal savo retro stiliaus dizainą ir gabaritus galėtų būti pagrindinis naujojo italų vienatūrio konkurentas yra dar trys vienas už kitą stilingesni ir grėsmingesni varžovai.

 

Tai prancūziškas „Citroen C3 Picasso“, vokiškas „Opel Meriva“ ir europietiškos kilmės amerikietiškas produktas – „Ford B-Max“. Funkcionalumo ir žavesio nei vienam iš jų netrūksta, kainos taip pat prasideda nuo 50 tūkst. litų, taigi „Fiat“ gali turėti ir greičiausiai turės labai rimtų problemų.

Išvada:

Kuomet aptardami bandomojo važiavimo įspūdžius pradėjome diskutuoti su „Fiat“ atstovais apie tai, kad kitaip nei 500 trijų durų mažylis, didysis jo brolis nesuteikia tokio vairavimo malonumo, mums buvo pateiktas pastebėjimas – esą šių dviejų modelių nederėtų lyginti tarpusavyje. Sekundę pamąstėme.

REKLAMA

O juk tai visiškai teisinga, jiems praktiškai neturi nieko bendro. Į pastabą mes atsakėme pastaba - kodėl tuomet modelio pavadinime apskritai panaudotas skaičius 500. Diskusija baigėsi išvada, kad kompanija tiesiog stengiasi pasinaudoti „Cinquicento“ šlove ir populiarumu.

 

Vertinant 500L šeimyniniams modeliams pačiais svarbiausiais – funkcionalumo ir praktiškumo aspektais, modelis yra pavyzdingas. Salonas itin erdvus, netrūksta daiktadėžių, nišų ir tinklelių įvairiausioms smulkmenoms. Bagažinė talpi, o dėl sulankstomų sėdynių ir kitos įrangos, mes net nedrįstame abejoti dėl gamintojo skelbiamų 1500 vidinės erdvės konfigūracijų.

 

Visgi vairavimo malonumas taip pat yra automobilio žavesio dalis, o prie 500L vairo jautiesi panašiai lyg valdytum krovininį pirmos kartos „Doblo“.

Pamenate režisieriaus Gartho Jenningso filmą „The Hitchhiker‘s Guide to the Galaxy“, kuriame buvo pateiktas universalus atsakymas į visus visatos klausimus – 42? Kompantiškojo vienatūrio pasirodymą greičiausiai seks ir krosoveris, taigi panašu, kad 500 yra „Fiat“ rinkodaros ir produkto plėtros specialistų atsakymą į visus visatos klausimus. Ar jis teisingas – atsakys pirkėjai.

Mums patiko:

Erdvus ir funkcionalus interjeras Puikus matomumas visomis kryptimis Nuotaikingi sėdynių apmušalai

Mums nepatiko:

Nepakankamai galingas benzininis motoras Vangus automobilio valdymas Pernelyg kieta pakaba  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų