Stiklų tamsinimo įstatyme numatyta, kad draudžiama tamsinti automobilio priekinį ir priekinius šoninius bei kitus stiklus veidrodine, holografine plėvele arba panašiomis ypatybėmis pasižyminčia danga. Tačiau patys vairuotojai net ir praėjus nemažai laiko po įstatymo patvirtinimo mano, kad toks sprendimas nėra tinkamas – vairuotojas pats turėtų galėti rinktis, kokie jo transporto priemonės stiklai turėtų būti.
Autotransporto portalo Autogidas.lt atliktos vairuotojų apklausos rezultatai atskleidė, kad langų tamsinimas ir draudimas tai daryti yra viena iš daugiausiai diskusijų sulaukiančių temų, susijusių su automobiliais. Vieningos vairuotojų nuomonės nėra: dalis portalo respondentų teigia, kad langų tamsinimas jiems yra neaktualus dalykas, kiti sako, kad ir šiuo metu važinėja su užtamsintais langais, tad kartais tenka susimokėti baudą.
Vis dėlto didžiausia dalis apklausos dalyvių mano, kad turėtų būti leidžiama tamsinti ir priekinius šoninius bei priekinį langą. Tik siūloma nustatyti maksimalią logišką ribą, kiek tie langai gali būti užtamsinti.
Pasak respondentų, langų tamsinimas galėtų būti naudingas, nes važiuojant nuo saulės vairuotojai ir keleiviai nebūtų taip stipriai akinami, salonas ne taip greit prišiltų. Tamsinti langai galėtų būti ir kaip prevencijos priemonė – nesimatytų daiktų, paliktų automobilyje, ir plėvelė saugotų nuo stiklų išsibarstymo jų sudužimo atvejais.
Besibaiminantiesiems, kad tamsinti stiklai prastina matomumą ir vairavimo kokybę, apklausos dalyviai atšauna, kad svarbu tamsinti langus, naudojant kokybiškas medžiagas. Pasak tokį vairavimą išbandžiusiųjų, matomumui stiklų tamsinimas netrukdo.
Tie, kurie kalba apie galimybę tamsinti visus automobilio langus, neatsieja estetinio pojūčio – vairuotojams automobiliai su užtamsintais langais atrodo patrauklesni, labiau traukiantys akį. Taigi stiklų tamsinimas būtų būdas atkreipti dėmesį.
Statistinių duomenų analizė rodo, kad pažeidimų, susijusių su automobilių langų tamsinimu, kasmet mažėja. Iš policijos duomenų matyti, kad pernai buvo užfiksuoti 2767 su langų tamsinimu susiję pažeidimai, tai yra pusantro karto mažiau pažeidimų nei užpernai ir tris su puse karto mažiau nei, pavyzdžiui, 2008 metais.