Iš šios dienos pakartojimų priminsiu Raimondo Vabalo 1969 metų juostą "Birželis, vasaros pradžia" (LTV-2, 14.35 val.) - paprastą ir nenuolankų kūrinį, rodantį, kaip normalūs žmonės negalėjo normaliai gyventi, kaip jie moraliai duso socializmo epochos laikais.
Kiti ryškesni dienos filmai imponuoja kaip tik neįprastumu.
Barry Levinsono, kuriam labiau sekasi kurti psichologines juostas (tarkim, atmintiną "Lietaus žmogų"), "Sfera" (TV1, 21.00 val.) - apskritai fantastinė, eksploatuojanti ekspedicijos į Ramiojo vandenyno gelmę detales. Gaila, "užkalbėtas", perdėm dialoginis filmas nelabai žino, ką jam veikti su gerų aktorių - Dustino Hoffmanno, Sharon Stone, Samuelio L. Jacksono - plejada.
Ir aktorių meistrystė, ir tuomet, 1991-aisiais, meilės istorijai gana nelauktas raiškus sąšlavynų, griuvėsių, "buvusių žmonių" gyvenviečių fonas stipriai liejasi į vienumą prancūzų "naujojo romantizmo" kūrinyje, garsiame Leos Caraxo filme "Naujojo tilto meilužiai" (1 Baltijos kanalas, 23.25 val.). Fragmentai, kai jaunas patiltės gyventojas savo ir kitų nemotyvuotam malonumui leidžia iš burnos ugnį, - jau kone klasika.
Gal 1999-aisiais toje pačioje Prancūzijoje gimęs "Prarastas laikas" (LTV, 23.10 val.) tiek plačiai ir neišpopuliarėjo. Vis dėlto jis vertas dėmesio kaip vienas negausių sėkmingų kino bandymų prisilytėti prie literatūrinės Marcelio Prousto kūrybos bei enigmatiškos jo paties figūros. Keista, kad nacionalinę prancūzų šventenybę leista interpretuoti svetimtaučiui, Paryžiuje radusiam savo "naująjį tiltą" čiliečių avangardistui Raouliui Ruizui. Ekrane - daug "savų" (žinoma, Catherine Deneuve!), bet specifinį baroną de Šarliusą raiškiai piešia... Johnas Malkovichius. Greičiausiai tai teisingas kelias, nes Proustas irgi priklauso žmonijai. Gaila tik, kad Izoldą Keidošiūtę su jos apgalvotu "Elito kinu" nubloškė į tokį nepatogų laiką.