Pirmadienį startuoja nacionalinės oro bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) privatizavimas - Lietuvos ir užsienio žiniasklaidoje pasirodė pranešimai apie prasidedantį tarptautinį viešąjį kontrolinio 66 proc. oro bendrovės akcijų paketo pardavimo konkursą.
Pirmadienį skelbimai apie LAL privatizavimo konkursą publikuoti mūsų šalies verslo dienraštyje "Verslo žinios" bei "International Herald Tribune", o antradienį bus paskelbti savaitiniame aviacijos žurnale "Flight International".
Nuo pirmadienio lygiai mėnesį vyks potencialių strateginių investuotojų atrankinis konkursas, per kurį bus atrinkti kvalifikacinius kriterijus atitinkantys pretendentai. Nuo kovo iki balandžio 3 dienos bus pardavinėjami viešo konkurso dokumentų rinkiniai, kainuojantys 40 tūkst. litų. Pirminius savo pasiūlymus potencialūs pirkėjai galės teikti ir kainą už privatizuojamą avialinijų akcijų paketą siūlyti balandžio 24-25 dienomis, o galutinių konkursinių pasiūlymų priėmimas numatytas birželio 26-27 dienomis.
Su strateginiu investuotoju numatoma pasirašyti akcininkų sutartį. Po kontrolinio LAL akcijų paketo privatizavimo blokuojantis 34 proc. nacionalinės oro bendrovės akcijų paketas liks valstybės rankose.
Oro bendrovę norima privatizuoti ir padedant strateginiam investuotojui jos konkurencingumą sustiprinti iki 2004 metų gegužės, kai Europos oro rinka bus liberalizuota ir į Lietuvą užsienio oro kompanijų lėktuvai galės skraidyti be apribojimų.
Įstatinis LAL kapitalas yra 9,606 mln. litų, oro bendrovės kapitale valstybei priklauso 100 proc. akcijų, vienos akcijos nominalas - 10 litų. Po kelių nuostolingų metų avialinijų bendrovė, turinti per 80,853 mln. litų įsipareigojimų, tikisi, kad praėjusiais metais uždirbo per 20 mln. litų pelno.
LAL yra neabejotina Lietuvos oro rinkos lyderė, kuriai priklauso daugiau kaip pusė jos dalies. Užsienio oro kompanijos tarpusavyje yra "pasidalijusios" likusią mūsų šalies oro rinkos dalį.
ELTA