Ketvirtadienį (01.08) Lietuvos baleto trupė šoko populiarų graikų kompozitoriaus Mikio Theodorakio baletą “Graikas Zorba”, kurį prieš keletą metų Vilniuje pastatė choreografas Lorca Massine’as.
Į šį spektaklį renkasi kitokia publika, nei įprastai. Galbūt todėl, kad jis pastatytas prieš penkiolika metų ir pasauliui žinomas toks, koks yra. O gal todėl, tai kad nėra orientyras, į kurį reikėtų lygiuotis Lietuvos kūrėjams. Tačiau pagrindinių vaidmenų atlikėjai - Zorba (Aleksandras Molodovas), Marina (Eglė Špokaitė), Džonas (Nerijus Juška) - iš tiesų pavertė spektaklį gražiu reginiu.
Lengvai modernizuotą klasikinio šokio liniją puikiai brėžė primabalerina Eglė Špokaitė. Ypač graži jos ranku plastika. Dailiai judesiams pakluso suknelės klostės. Pagrindinė išraiškos priemonė - pantomima, nuosekliai siejama su šokio elementais. Spektaklio stilistika iš šokėjų reikalauja aktorinių sugebėjimų, skoningų, taupių, drauge - charakteringų judesių atlikimo įtaigos. E. Špokaitės Marina - trapi, bet ir stipri moteris. Šokio meistriškumą monologuose ir duetuose rodžiusi primabalerina vėl įrodė ne viename interviu pareikštą mintį, kad jai nėra nemielo ar mažo vaidmens - ji šoko su didele meile ir nuoširdumu. Žinoma, publika jai neliko abejinga.
Labai įdomus buvo Nerijaus Juškos Džonas. Šiam solistui puikiai pavyksta išreikšti kančios, skausmo temą. Gražūs, lengvi šuoliai bei stabilūs sukiniai ir nepriekaištingas asistavimas primabalerinai leido pasidžiaugti puikiu jo šokiu.
Energingasis, neprilygstamasis Zorba - Aleksandras Molodovas - spektaklio siela. Jo pirmasis pasirodymas iš karto labiau prikaustė publikos dėmesį prie vykstančios dramos.
Žinoma, finalinis sirtakis, kaip visuomet, sukėlė plojimų audrą, porą bisų (po nuolatinių trijų) ir žiūrovų ovacijas atsistojus. Stilizuotą, liaudišką kordebaleto šokį papildo klasikiniai Džono šuoliai ir charakteringasis Zorbos šokis. Juška ir Molodovas tiesiog smaginosi bisų metu - žiūrovams, be abejo, tai patiko. Nerūpestingai numetęs gautą gėlių puokštę, Juška skriejo šuoliuodamas, o Molodovas, pakėlęs ją ir laukdamas savo šuolių kaskados, bičiuliškai gestais rodė, kad gėlių mėtyti negalima.
Gražiai, neformaliai kordebalete šoko Rasa Taučiūtė, Ilva Juodpusytė, Ana Baranova, Goda Bernotaitė. Iš vyrų labiausiai išsiskyrė Igoris Zaripovas, Valerijus Fadejevas, Donatas Bakėjus ir Martynas Rimeikis.
Beje, pasibaigus spektakliui ir atėjus metui lenktis, vyrai pasielgė nelabai taktiškai - nužygiavo lenktis pirmieji, neužleidę moterims pirmenybės. Tai nemaloni sceninės etikos klaida, kuri neturėtų kartotis.