• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antrą mėnesį 32 jūrininkai žvejai iš Lietuvos yra įstrigę Rusijos ir Ispanijos firmai "Delmar International S.A" priklausančiame laive "Navigator", stovinčiame Mauritanijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Uostamiesčio dienraštis "Klaipėda" penktadienį rašo gavęs jūrininkų laišką, kuriame šie skundžiasi blogomis gyvenimo sąlygomis laive, vandens ir maisto trūkumu.

REKLAMA

Jūrininkų teigimu, pagal kontraktą laivo savininkas turi atsiskaityti su įgula ir išsiųsti ją į namus, tačiau to nedaro. Įgula, rašoma jūrininkų kreipimesi, jaučiasi tarsi įkaitai.

Dienraščio teigimu, panašų laišką "Navigator" jūrininkai išsiuntė ir į tarptautinės jūrininkų profsąjungos (ITF) būstinę Londone bei į Lietuvoje esančią ITF atstovybę.

REKLAMA
REKLAMA

Šiame laiške, kurį pasirašė 39 jūrininkai, teigiama, kad laivas Mauritanijoje įstrigo sugedus pagrindiniam varikliui. Jūrininkai teigia, kad dėl variklio gedimo jie nekalti. Tokią išvadą padariusi laivų serviso firma MAK.

Tačiau laivo savininkas mano, kad pagrindinis variklis sugedo dėl įgulos mechanikų kaltės.

ITF inspektoriams jūrininkai skundėsi, kad laive gyventi sunku, nes jame neveikia oro kondicionavimo sistema, vandens atsargos laive nedidelės, o vandens nudruskinimo, mineralizavimo ir dezinfekavimo sistemos neveikia. Turimas vanduo taupomas, išduodamas tris kartus per dieną kartu su maistu, o drabužių ir patalynė skalbiami kas 25 paras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl blogų sąlygų laive prasidėjo žarnyno susirgimai, odos išbėrimai. Laive nėra specialių patalpų sergantiems. Teigiama, jog baigiasi ir pagrindiniai maisto produktai, o laivo savininkas naujų nepristato.

Už avarinį laivo stovėjimo laiką "Navigator" jūrininkams skaičiuojamas 5 JAV dolerių (apie 15 litų) per parą pajus.

REKLAMA

ITF inspektorius Lietuvoje Andrejus Černovas dienraščiui sakė, jog jūrininkų padėtį sunkina tai, kad laivas stovi prie Afrikos valstybės krantų, o Mauritanijos Nuadibu uostas garsėja daugybe jame paliktų laivų.

A.Černovas teigė, kad ITF biuro Londone atstovai pažadėjo, kad į laivą nusiųs gydytoją, kuris įvertintų jūrininkų sveikatos būklę.

REKLAMA

Didžiajame žvejybos traleryje šaldytuve "Navigator" yra 47 žmonių įgula. Didžioji dauguma - 32 iš Lietuvos, kiti iš Rusijos, Ukrainos, laivo kapitonas - klaipėdietis Viktoras Safonovas.

Dienraščio teigimu, iš Lietuvos jūrininkus į "Navigator" reisą surinko Klaipėdoje veikianti jūrininkų įdarbinimo kompanija "Pelorus maritime service", kuriai vadovauja Eugenijus Petrovas. Vienas iš jos savininkų Vladimiras Butkevičius yra ir laivo "Navigator" savininko "Delmar International S.A" atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak E.Petrovo, jūrininkai iš Klaipėdos į laivą "Navigator" buvo išsiųsti balandžio 4 dieną penkiems mėnesiams su galimybe pratęsti kontraktą dar mėnesį. Kontraktas su jūrininkais baigsis spalio 4 dieną.

Per mėnesį jūrininkai vidutiniškai turėjo uždirbti po 900 JAV dolerių (2700 litų).

Laivo savininko atstovas V.Butkevičius dienraščiui sakė, kad iki pagrindinio laivo veleno gedimo, kurio keitimas kainuotų apie pusę milijono JAV dolerių, laivas žvejojo Mauritanijos zonoje.

V.Butkevičius teigė kalbėjęsis su "Navigator" savininko "Delmar International S.A" firmos direktoriumi, kuris pažadėjo, kad rugsėjo pabaigoje laivas bus tempiamas remontuoti į Ispanijos Las Palmo uostą, iš kur jūrininkai bus išskraidinti į namus. Pertempimas gali trukti apie penkias paras.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų