Lietuvos vežėjams šiemet stinga 15 tūkst. tranzitinių leidimų kroviniams per Lenkiją gabenti. Todėl Susisiekimo ministerija spalio 20 dieną derėsis su Lenkijos infrastruktūros ministerijos atstovais dėl papildomų leidimų tarptautiniams pervežimams automobiliais tranzitu per Lenkijos teritoriją.
Dar rugsėjo mėnesį vykusiame susisiekimo ministro Zigmanto Balyčio ir Lenkijos vicepremjero infrastruktūros ministro Mareko Polo susitikime buvo apsvarstytos galimybės padidinti šiems metams leidimų skaičių krovinių vežimams kelių transportu per Lenkiją. Lenkija sutiko išduoti papildomų leidimų, pabrėždama, kad keliai Lenkijos Respublikoje perkrauti, ir siūlydama Lietuvos vežėjams ieškoti alternatyvių krovinių pervežimo būdų, steigiant naują Klaipėda - Ščecinas (Svinouiscė) keltų liniją.
Šiuo metu Europos Sąjungos bei Vidurio Europos šalių prekės vežamos daugiausiai kelių transportu. Skirtingų vėžių pločio geležinkeliai Lietuvoje ir Vidurio Europoje trukdo nukreipti prekių srautus iš kelių transporto į geležinkelius. Apie 50 proc. Lietuvos eksporto į ES valstybes vežama kelių transportu, iš ES valstybių į Lietuvą - apie 65 proc.
Beje, po ilgų ir sunkių diskusijų susisiekimo ministro Z. Balyčio ir Lenkijos vicepremjero infrastruktūros ministro M. Polo susitikime Lenkija atsižvelgė į Lietuvos pastangas ieškant alternatyvių krovinių vežimo būdų ir sutiko derėtis dėl papildomų leidimų skaičiaus 2003 metams.
Spalio 20 dieną vyksiančiose derybose Lietuvos delegacijai vadovaus Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis. Lenkijos delegacijai - Infrastruktūros ministerijos valstybės sekretoriaus pavaduotojas Vitoldas Gorskis.
Derybose bus aptariami operatoriai, kurie galėtų pradėti eksploatuoti Klaipėda - Ščecinas (Svinouiscė) keltų liniją.
ELTA