Besitaikanti į "Stumbro" privatizavimo konkurso nugalėtojus didžiausia Latvijos alkoholinių gėrimų gamintoja - "Latvijas balzams" spaudžia privatizavimo pareigūnus ir iš anksto grasina teismu.
"Latvijas balzams" atstovai pirmadienį (07.21) išplatino pareiškimą, kad jei nebus paisoma "Stumbro" privatizavimo konkurso sąlygų, "Latvijas balzams" kreipsis į teismą. Sprendimas dėl kreipimosi į teismą būtų priimtas, gavus Valstybės turto fondo (VTF) sprendimą ir atlikus jo juridinę analizę. Be to, grasinama ir tarptautiniais teisminiais procesais. Bus prašoma peržiūrėti VTF sprendimą, kreipiantis į Jungtinių Tautų tarptautinės prekybos įstatymų komisijos arbitražą (UNCITRAL). Vadovaujantis tarpvalstybine dviejų Baltijos šalių vyriausybių sutartimi, taip pat bus prašoma, kad sprendimą įvertintų Tarptautinis investicinių ginčų sprendimo centras (ICSID).
"Latvijas balzams" primena, kad ji VTF pateikė visus reikalingus dokumentus bei atsakymus į papildomus klausimus ir laukia oficialaus Lietuvos institucijų sprendimo, "kuris atitiktų konkurso sąlygas ir būtų pagrįstas ekonominio poveikio įvertinimu".
"Mes suprantame, kad privatizavimo komisijai šiuo metu daromas didelis spaudimas. Tačiau mes tikimės, kad už privatizavimo konkurso eigą atsakingos Lietuvos institucijos objektyviai įvertins bendrovės galimybes įgyvendinti privatizavimo konkurso sąlygas", - pažymi "Latvijas balzams" valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Juris Gulbis.
Pagal "Stumbro" privatizavimo sąlygas naujasis gamyklos savininkas turi užtikrinti 0,5 mln. dekalitrų įmonės produkcijos eksportą per metus. Rusijos S.P.I valdomo ir dėl prekių ženklų su Rusijos valstybine įmone "Sojuzplodoimport" besiteisiančio koncerno bendrovė "Latvijas balzams" mano garantuosianti tokį eksportą.
Tačiau investavimo ir kitas sąlygas garantuoja ir kitas pretendentas į "Stumbro" konkurso nugalėtojus - koncerno "MG Baltic" valdoma bendrovė "Mineraliniai vandenys", dirbanti su pasaulinio garso gamintojais ir turinti ilgametę prekybos alkoholiniais gėrimais patirtį.
Abiejų pretendentų pasiūlyta kaina už "Stumbrą" skiriasi 6 mln. litų - Latvijos įmonė pasiūlė 158 mln., Lietuvos - 152 mln. litų, tačiau ši kaina - ne vienintelis kriterijus. Nugalėtoją nulems investicijų, patikimumo, kapitalo skaidrumo ir kitos sąlygos.
Įsigijęs "Stumbrą", Lietuvos koncernas 10 mln. litų investuotų vien į rinkodarą, stiprintų degtinių "Lietuviška" ir "Stumbras", brendžio "Gloria", trauktinės "Stumbro starka", kokteilio "Dozė" ir kitus prekių ženklus bei aktyviai veržtųsi į Latvijos bei kitas užsienio rinkas.
"Stumbro" produkcijos eksportas į Latviją, pasak "MG Baltic" prezidento Dariaus Mockaus, būtų tik vienas iš ambicingų iššūkių. Ketinama pritaikyti pasiteisinusią koncerno valdymo patirtį daugelyje veiklos sričių - nuo rinkodaros iki logistikos. Tikimasi, kad koncerno valdomas "Stumbras" taptų klestinčia ir daugelyje pasaulio šalių žinoma lietuviška alkoholio gamykla.
ELTA