Vairuotojai gali būti ramūs tik Vilniuje - kituose šalies miestuose ir toliau greičio apribojimų pažeidėjų tykos už krūmų pasislėpę policininkai. Lietuvos kelių policija paskelbė nusprendusi eismą Lietuvoje ir toliau kontroliuoti įvairiais metodais, tarp jų - pasitelkiant matavimo prietaisus - greičio matuoklius ir alkotesterius.
O Vilniuje vairuotojai gali būti ramūs - sostinės kelių policininkams nurodyta nuo pirmadienio nebesislapstyti, matuojant automobilių greitį ir gaudant pažeidėjus.
Kaip pranešė Policijos departamentas, šiuo metu eismo kontrolę vykdantys policijos pareigūnai vadovaujasi Kelių policijos patrulinės tarnybos veiklos bei Policijos patrulių veiklos instrukcijomis, kuriose yra numatytas viešas, neviešas ir mišrus patruliavimas.
Pasak pranešimo, užsienio šalyse atlikti tyrimai rodo, kad nevieša eismo kontrolė yra veiksminga priemonė, išaiškinant ir sulaikant ypač įžūlius eismo taisyklių pažeidėjus.
Anot policijos, viena pagrindinių avarijų priežasčių - greičio viršijimas. Dėl viršyto greičio įvykusių autoavarijų padariniai yra labai sunkūs. 2002 metais Lietuvoje dėl leistino ar saugaus greičio viršijimo autoavarijose žuvo 304 žmonės ir 2 tūkst. 777 buvo sužaloti. Tai sudaro 43,6 proc. visų autoavarijose žuvusių ir 37,4 proc. sužalotų žmonių.
Tarp šalių kandidačių į Europos Sąjungą avaringumo padėtis Lietuvoje yra viena blogiausių. Vienam milijonui gyventojų Lietuvoje tenka daugiau nei 200 autoavarijose kasmet žuvusių žmonių. Pagal šį rodiklį kol kas blogesnė padėtis yra tik Latvijoje.
Policijos teigimu, nesiimant veiksmingų priemonių, padėtis nepagerės, o viena svarbiausių saugumo užtikrinimo priemonių - greičio kontrolė.
Policijos pareigūnai teigia, kad greičio pažeidimo atvejų padaugėja tamsiu paros metu. Be to, naktį policijos stabdomi vairuotojai dažniausiai nepaiso reikalavimų, baimindamiesi, kad juos stabdo ne pareigūnai, o jais persirengę plėšikai.
Policija praneša, kad tamsiu paros metu automobilius stabdantiems pareigūnams yra numatyti specialūs reikalavimai.
Tamsiu paros metu policijos pareigūnas, stabdydamas transporto priemonę, turi vilkėti uniformą su šviesą atspindinčiais elementais - vilkėti specialiąsias liemenes, mūvėti rankogalius ar turėti kitus šviesą atspindinčius elementus.
Patrulyje turi dirbti ne mažiau nei du policijos pareigūnai. Patrulių automobilis turi būti pažymėtas specialiomis spalvomis ir policijos skiriamaisiais ženklais.
Transporto priemonę policininkas turi stabdyti šviečiančia reguliuotojo lazdele arba šviesą atspindinčiu skrituliu. Patrulių automobilio mėlynos ir (arba) raudonos šviesos švyturėliai turi būti įjungti.
Kaip pranešė Policijos departamentas, patruliai ne visada pasirenka tinkamus darbo metodus. Apie pastebėtus jų darbo trūkumus gyventojai gali pranešti Policijos departamento pasitikėjimo telefonu 8 5 272 53 72 arba telefonais 02 ar 112.
Policijos teigimu, visi gauti anoniminiai pranešimai yra ištiriami ir imamasi priemonių atskleistiems trūkumams šalinti.
Kaip skelbta anksčiau, iš Vilniaus kelių policininkų jau surinkti nešiojami greičio matavimo prietaisai. Juos pareigūnai naudos tik per specialias akcijas, kurioms rengti reikės specialaus komisaro nurodymo, prieš tai visuomenę informavus, kokiose gatvėse ar vietovėse bus tikrinamas visų tame ruože važiuojančių transporto priemonių greitis.
Apie tai spaudos konferencijoje pirmadienį paskelbė Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas bei Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato vyriausiasis komisaras Erikas Kaliačius.
A. Zuoko teigimu, Vilniuje numatoma įrengti 23 stacionarius greičio matavimo įrenginius. Ten greitis bus matuojas ištisą parą.
BNS