Europos Komisija ir JAV teisingumo departamentas pritarė Prancūzijos avialinijų "Air France" susiliejimui su Nyderlandų konkurente KLM. Taip leista susikurti didžiausiai pasaulyje pagal apyvartą oro transporto bendrovei, rašo verslo dienraštis "Financial Times".
Briuselis tikisi, kad susiliejimas padės konsoliduoti susiskaldžiusį Europos aviacijos sektorių. Tačiau Europos Komisija pridūrė, jog norint gauti pritarimą atskiram "Air France" ir Italijos "Alitalia" bendradarbiavimui reikės daugiau nuolaidų.
"Alitalia" norėtų ilgainiui prisijungti prie susiliejusios "Air France"-KLM, tačiau Europos Komisija tikisi, kad bus patobulintas "Alitalia" ir "Air France" aljansas. Praėjusių metų pabaigoje Briuselis leido suprasti esąs pasirengęs aljansui pritarti."Ilgai lauktas Europos avialinijų sektoriaus konsolidavimas gali vykti visiškai laikantis konkurencijos taisyklių", - sakė Europos Sąjungos (ES) konkurencijos komisaras Mario Monti (Marijus Montis).
Trečiadienį JAV teisingumo departamentas pareiškė, kad baigė tyrimą dėl "Air France" ir KLM susiliejimo bei nesieks jo blokuoti.
M. Monti susiliejimui pritarė su sąlyga, kad minėtos dvi avialinijos atsisakys 47 nustatyto nusileidimo ir pakilimo laiko porų, daugiausia - Paryžiaus ir Amsterdamo oro uostuose. Taip siekiama padidinti konkurenciją pervežant keleivius reisais, dėl kurių monopolizavimo Europos Komisija nerimavo.
Briuselis nurodė, jog susiliejimas, skirtingai nuo aljanso, yra pastovus, todėl avialinijos nustatyto laiko porų turės atsisakyti visam laikui. Panašų reikalavimą Europos Komisija iškėlė pirmą kartą.
Vienas iš daugiausiai nerimo kėlusių susiliejimo aspektų buvo tai, kad sandoris sumažins stambių transatlantinių aljansų skaičių nuo keturių iki trijų. Tačiau "Air France" ir KLM pareiškė ir toliau atskirai bendradarbiausiančios su savo partneriais Jungtinėse Valstijose.
Susiliejimo sandoris, kurio vertė siekia daugiau kaip 800 mln. eurų, turėtų būti sudarytas balandžio mėnesį arba gegužės pradžioje.
ELTA