Dėl techninių gedimų penktadienį (04.25) į reisus vienas po kito neišskrido du bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) lėktuvai. Kaip pranešė LAL, penktadienio naktį per lainerio "Boeing 737-300" planinį patikrinimą LAL inžinieriai aptiko mikroįtrūkimą važiuoklės hidraulinės sistemos tarpinėje.
Anot pranešimo, nors kiekvienas lėktuvas turi mažiausiai dvi dubliuojančias sistemas ir tokio pobūdžio defektas neturėtų įtakos skrydžio saugai, LAL nusprendė nedelsdama išsiaiškinti gedimo priežastį ir ją pašalinti. Kadangi šie darbai užtruko ilgiau, nei planuota, nepatogumų patyrė maždaug 100 keleivių, turėjusių penktadienio rytą skristi į Amsterdamą.
Daliai jų buvo sudarytos galimybės keliauti naudojantis kitų aviakompanijų paslaugomis, o dalis sutiko skristi LAL nuomojamu "SAAB 2000".
Tačiau, anot pranešimo, ruošiant šį lėktuvą reisui automatinė kompiuterinė diagnostikos sistema informavo apie galimus sutrikimus sraigto mechanizme.
"Aviacijoje nebūna smulkmenų, todėl buvo priimtas sprendimas atidžiai patikrinti, ar tai elektronikos klaida, ar iš tiesų gedimas. Visa tai privertė koreguoti dar dviejų reisų į Frankfutrą ir Berlyną laiką. Jei tokie rūpesčiai mus būtų užklupę keletu dienų vėliau, keleiviai tikrai nebūtų patyrę jokių nepatogumų, nes jau balandžio 30-ąją mes pradedame eksploatuoti iš vienos Kanados aviabendrovės išsinuomotą lėktuvą "Boeing 737-500", - pranešime cituojamas LAL pilotas inspektorius Vilmantas Mažonas.
Kaip BNS sakė už skrydžių organizavimą ir saugą atsakingos Lietuvos civilinės aviacijos administracijos (LCAA) vadovas Kęstutis Auryla, penktadienio popietę "Boeing" buvo suremontuotas ir išskrido į reisą per Amsterdamą į Londoną.
Kaip vėliau BNS informavo LCAA direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas, penktadienio popietę buvo pašalintas ir "Saab-2000" gedimas.
LAL pranešė šiuo metu įgyvendinančios lėktuvų parko optimizavimo ir atnaujinimo programą, todėl penktadienį sugedus dviem orlaiviams, bendrovė tapo "nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių auka".
BNS