Legendinio "Lituanica" žygio garbei Atlanto vandenyną perskristi sumanę Kauno aeroklubo pilotai, užtrukę Norvegijos Bergeno oro uoste dėl techninių nesklandumų, tęs kelionę kitos savaitės pradžioje.
Pasak Kauno aeroklubo direktoriaus Algimanto Žentelio, nuo šios savaitės pradžios Norvegijoje įstrigusiems pilotams mėgėjams Viktorui Ramonui ir Gintautui Staniuliui teko pakeisti JAV pagaminto lėktuvo "Piper Twin Comanche" propelerį.
Ketvirtadienį baigus tikrinti variklį ir neaptikus jokių defektų, penktadienį variklis su nauju propeleriu bus įmontuotas į lėktuvą ir išbandytas. A. Žentelio manymu, per savaitgalį pailsėję, surinkę išsamią meteorologinę informaciją, V. Ramonas ir G. Staniulis galės tęsti skrydį.
Lėktuvas pakeliui dar pasipildys kuro atsargas Islandijoje bei Kanadoje. Prireikus, lakūnai tūps ir Grenlandijoje. Pirmasis skrydžio etapas - iš Lietuvos į JAV - baigsis Niujorke. V. Ramonas ir G. Staniulis taip pat planuoja aplankyti keletą kitų JAV miestų.
Praėjusį penktadienį prasidėjusį skrydį per Atlanto vandenyną į JAV ir atgal kauniečiai pilotai skiria prieš 70 metų įvykusiam legendinių Lietuvos lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno žygiui.
Pavykus sumanymui, tai būtų pirmasis skrydis iš Lietuvos per Atlantą ir atgal lengvu lėktuvėliu. Ankstesniais kartais, pagerbiant legendinių lakūnų žygį, nedideli lėktuvai keletą kartų perskrido Atlantą tik į vieną pusę - iš JAV į Lietuvą.
Dabartinis lėktuvas yra modernesnis už prieš 70 metų Atlantą įveikusią vienmotorę "Lituanica", tačiau jame, kaip ir "Lituanica", nėra tolimojo ryšio priemonių, nuo apledėjimo apsaugančios sistemos.
Šiame lėktuve sumontuoti du varikliai, kurių galingumas prilygsta vieno "Lituanica" variklio galingumui.
Planuota, kad V. Ramonas ir G. Staniulis į Lietuvą grįš liepos 19 ar 20 dieną, keliomis dienomis vėliau, nei 1933 metų vasarą žuvo S. Darius ir S. Girėnas. Netikėtai ilgas sustojimas Norvegijoje gali kiek pakeisti skrydžio grafiką.
Du lietuvių lakūnai S. Darius ir S. Girėnas 1933 metų liepos 15 dieną pakilo iš Niujorko nedideliu vienmotoriu lėktuvu "Lituanica", kad be nutūpimo perskristų Atlanto vandenyną ir pasiektų Kauną. Sėkmingai įveikę Atlantą ir didžiąją Europos dalį, dėl iki šiol neišaiškintų priežasčių jie žuvo liepos 17 dieną tuometinės Vokietijos Soldino miške (dabar Lenkijoje), belikus vos keliems šimtams kilometrų iki kelionės tikslo.
Per 37 valandas 11 minučių įveiktas 6411 kilometrų atstumas buvo antras to meto aviacijos pasiekimas.
Šiemet, minint tragiškai pasibaigusio skrydžio 70-ąsias metines, Lietuvoje bei Lenkijoje vyks daugybė renginių.
BNS