• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienintelei "Lietuvos avialinijų" (LAL) privatizavimo konkurso dalyvei Skandinavijos "Scandinavian Airlines System" (SAS) kompanijai pasitraukus iš projekto, nacionalinė mūsų šalies oro bendrovė darbui liberalizuotoje rinkoje greičiausiai turės ruoštis viena.

REKLAMA
REKLAMA

"Artimiausiu metu bus rengiami tam tikri pasiūlymai, kaip pačios avialinijos galėtų dirbti tomis sąlygomis bent artimiausiu metu nesitikint investuotojo", - “Eltai” sakė Susisiekimo ministerijos sekretorius Alminas Mačiulis.

REKLAMA

Pasak pareigūno, galvoti, kaip LAL dirbs liberalizuotoje rinkoje, turės ir pati bendrovė, ir jos akcijas valdantis Valstybės turto fondas (VTF), ir strateginė transporto koordinatorė - Susisiekimo ministerija.

Kontrolinį 66 proc. avialinijų akcijų paketą pretendavus įsigyti, bet vėliau tokių planų atsisakius SAS, galimybė rasti kitą investuotoją nėra laikoma beviltiška, bet tam šiuo metu nepalankios pasaulinės tendencijos - aviacijos verslą smukdė karas Irake, šiuo metu jį silpnina sunkus ūmus respiracinis sindromas (SARS), pirmiausia užfiksuotas Kinijoje, o vėliau išplitęs ir į kitas pasaulio šalis.

REKLAMA
REKLAMA

"Dėl to negalima pasakyti, ar gali būti priimtas sprendimas rengti naują LAL privatizavimo programą, ar koreguoti senąją ir taip bandyti pritraukti galimų investuotojų", - teigė A. Mačiulis.

Valstybei priklausančią "Lietuvos avialinijų" bendrovę norėta privatizuoti ir padedant strateginiam investuotojui jos konkurencingumą sustiprinti iki 2004 metų gegužės, kai Europos oro rinka bus liberalizuota ir į Lietuvą užsienio oro kompanijų lėktuvai galės skraidyti be apribojimų. LAL turi septynių lėktuvų parką, kurį sudaro "Boeing" ir "Saab" lėktuvai, keturias antrines bendroves.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LAL praėjusiais metais uždirbo 39,924 mln. litų audituoto pelno. Dėl būtinybės sutvarkyti balansą užpernai LAL buvo patyrusi 33,396 mln. litų nuostolį, iki tol bendrovė taip pat dirbo nuostolingai.

Pagal į Vilnių ir iš jo skraidintų keleivių skaičių, kur Lietuvoje konkuruoja didžiosios aviakompanijos, pernai LAL priklausė didžiausia - 46,8 proc. - rinkos dalis. Per šiuos metus LAL planuoja atlikti 4 tūkst. 25 reisus, pervežti 305 tūkst. 114 keleivių, o reisų užimtumą padidinti iki 55,6 proc.

Įstatinis nacionalinės Lietuvos oro bendrovės kapitalas yra 9,67 mln. litų, 100 proc. akcijų priklauso valstybei, jas valdo VTF.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų