UAB “Gaumina” sukurtai turinio valdymo sistemai “Building Blox 4 WEB” (BB4W) gavus metų gaminio titulą, bendrovės vadovas Darius Bagdžiūnas viename interviu optimistiškai kalbėjo, kad apdovanojimas reiškia mažos (2,5-3 mln. Lt per metus vertės) interneto tinklapių rinkos augimą, vadinasi, ši rinka jau pastebima, ne prastesnė nei maisto pramonė ar tekstilė.
Neneigiu to, tačiau nedidelė žiniasklaidos dalis, šįmet prisiminusi, kad ir IT srityje dalijami “Metų gaminio” apdovanojimai, atkreipė dėmesį tik į “Gauminą”. Ir, žinoma, visiškai nepastebėjo kitų dviejų IT sektoriaus produktų - daugiakanalės elektroninių finansinių ir bankinių paslaugų programinės įrangos “Banktron”, sukurtos bendrovės “Etronika”, ir kelių įmonių grupės pristatytos irklavimo varžybų informacinės sistemos “Viltis”.
Ir apie kiekvieną galime pasakyti - “finansinių ir bankinių paslaugų rinka auga, tampa tokia pat svarbi kaip maistas” arba “Lietuvoje nuolat daugėja irkluotojų, jei jiems jau prireikė informacinės sistemos”. Ir, žinoma, laimėjusių bendrovių atstovai pasakytų, kad apdovanojimas rodo, jog rinka auga, tampa svarbesnė ir t.t.
Bet ar iš tiesų taip yra? Nors pagal metų gaminio konkurso nuostatus komisija atsižvelgia ne tik į patį produktą, bet ir į tai, kaip jis priimamas rinkoje, 2000 m. medalį buvo laimėjęs interneto aukcionų projektas “Rinkis” (www.rinkis.lt). O laikas parodė, kad interneto aukcionai Lietuvoje neprigijo, o tikėjimas jais buvo sąlygotas amerikietiškųjų “Yahoo!” ir į jį panašių euforijos.
Interneto turinio valdymo sistemų rinka auga, nes tinklapių vis dar daugėja, o sukurti seniai - keičiasi. Tačiau kuo toliau, tuo tie pokyčiai bus retesni - ir nebent technologinio progreso dėka (pvz., jei paplis “broadband” ryšys) internete atsiras naujų galimybių “žaisti” su tinklapių išvaizda ir turinio pateikimo būdais, o tam gali prireikti naujų turinio valdymo sistemų modulių.
Be to, mažoje turinio valdymo sistemų rinkoje Lietuvoje yra tikrai daug žaidėjų. Bent jau didesni iš jų mėgina išlaikyti savo produkcijos kainas, nes kaina vis dar yra vienas pagrindinių pasirinkimą lemiančių faktorių. O “Gaumina” “Omni Laikui” prognozuoja mažinsianti savo kainą. D. Bagdžiūnas teigė, kad BB4W kaina “taps viena iš mažesnių, kadangi šimtais procentų lenkdami visus konkurentus gamybinių apimčių lygmenyje, daug greičiau sukursime daugumą įmanomų modulių, o vėliau vien tik naudosime savo programinės įrangos bibliotekas”.
Todėl turinio sistemų rinkos augimą parodys ateitis. O “Metų gaminys” lieka “Metų gaminiu” - rinkodaros priemone, ženklu, kuris vartotojams rodo kokybės, o ne rinkos dydžio įvertinimą.