• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiais metais dominavo naujienos apie korupcijos skandalus ir rinkimus. Prezidentūros skandalas, Specialiųjų tyrimų tarnybos atliktų poėmių partijų būstinėse istorija, vėliau peraugusi į Seimo korupcijos skandalą, prezidento, Europos Parlamento ir Seimo rinkimai kartu generavo per 30 proc. visų 12 mėnesių (2003 m. spalis - 2004 m. spalis) pasirodžiusių žinių.

REKLAMA
REKLAMA

Tai rodo viešųjų ryšių bendrovės “Pro Group” atlikta 2003 m. spalio - 2004 m. spalio politinės komunikacijos žiniasklaidoje analizė.

REKLAMA

Aktyviausi metų politinės komunikacijos dalyviai buvo valdančiosios koalicijos partneriai Lietuvos socialdemokratų partija ir Naujoji sąjunga, sugeneravę atitinkamai 24 proc. ir 19 proc. viso politinės komunikacijos srauto.

Treti - Liberalų ir centro sąjunga, paminėti 14 proc. visų politikos naujienų pranešimų. Tėvynės sąjunga (13 proc. paminėjimų) įsitvirtino ketvirtoje aktyviausiųjų sąrašo pozicijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Penktoje vietoje atsidūrė politikos naujokė Darbo partija, per metus užėmusi apie 10 proc. viso politinės komunikacijos srauto.

Šeštoje vietoje, aplenkę Kazimiros Prunskienės Valstiečių ir Naujosios demokratijos partijų sąjungą (6 proc. viso politinės komunikacijos srauto), liko Liberalų demokratų partija, paminėta 8 proc. visų politikos naujienų pranešimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Politikos naujokės Darbo partijos komunikacija bendrame politinės komunikacijos sraute išsiskyrė sistemingumu ir tolygiu augimu. Populistine vadinamos partijos komunikacijos srautas svyravo apie 10 proc., o prieš Seimo rinkimus užėmė beveik 18 proc. viso politinės komunikacijos srauto.

REKLAMA

Valdančiosios koalicijos partnerių Lietuvos socialdemokratų partijos ir Naujosios sąjungos komunikacijos aktyvumas buvo labiausiai priklausomas nuo partijų lyderių užimamų valstybinių postų.

Ministro pirmininko Algirdo Brazausko komunikacija sudarė apie 30 proc. socdemų, o Seimo pirmininko Artūro Paulausko - net apie 50 proc. visų Naujosios sąjungos paminėjimų žiniasklaidoje.

REKLAMA

Pranešimai, susiję su Liberalų ir centro sąjungos pirmininko Artūro Zuoko užimamomis pareigomis Vilniaus miesto savivaldybėje užėmė apie 10 proc. liberalcentristų komunikacijos.

Tyrimo duomenimis, įvaizdžio advokatai politinėms partijoms atstovavo vidutiniškai trečdalyje visų politikos naujienų pranešimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai partijoms žiniasklaidoje atstovavo jų lyderiai. Lietuvos socialdemokratų partijos komunikacijoje A. Brazauskas, kaip įvaizdžio advokatas dominavo 40 proc. visų pranešimų. V. Uspaskichas buvo bene vienintelis Darbo partijos įvaizdžio advokatas, savo partijai atstovavęs net 70 proc. visų atvejų. Opozicinės Liberalų ir centro sąjunga bei Tėvynės sąjunga disponavo 5-6 ryškiais ir skirtingais įvaizdžio advokatais.

REKLAMA

Politinės komunikacijos metinė kokybinė analizė rodo, kad didžioji dauguma, apie 84 proc. politikos naujienų pranešimų žiniasklaidoje buvo neutralūs partijų atžvilgiu. Neigiama nuostata politikų atžvilgiu pasižymėjo dešimtadalis partijų ar jų lyderių paminėjimų žiniasklaidoje, o teigiama - apie 7 proc.

REKLAMA

Darbo partija per metus sulaukė daugiausiai, t.y. 2 kartus daugiau negu vidutiniškai, tiek teigiamų, tiek neigiamų pranešimų žiniasklaidoje. Per 20 proc. Darbo partijos arba jos lyderio V. Uspaskicho paminėjimų buvo kritiški ir apie 15 proc. palankūs partijos atžvilgiu.

Ryškesnės politinių partijų viešųjų ryšių akcijos buvo 2003 metų gale vykusios “Socialdemokratų Kalėdos”, Naujosios sąjungos surengta akcija “Šviesiausia naujosios Europos valstybė” ir Gedimino Vagnoriaus Krikščionių konservatorių socialinės sąjungos organizuota bilietų į Baltarusiją dovanojimo V. Uspaskichui akcija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujosios sąjungos akcija “Šviesiausia naujosios Europos valstybė” sulaukė didžiausio žiniasklaidos dėmesio. Akcijos tema pasirodė netoli 100 pranešimų. Akcija “Socialdemokratų Kalėdos” buvo paminėta daugiau nei 60, o Krikščionių konservatorių socialinės sąjungos organizuotas bilietų į Baltarusiją dovanojimas V. Uspaskichui - apie 50 pranešimų žiniasklaidoje.

REKLAMA

Politinės komunikacijos srautas per 12 mėnesių sudarė per 60 tūkst. politikos naujienų pranešimų.

Metų politinės komunikacijos analizę (2003 m. spalis - 2004 m. spalis) atliko “Pro Group” komunikacijos tyrimų departamentas. Tyrimas atliktas remiantis nacionalinės spaudos, regioninės spaudos, vietinės spaudos, spaudos kitomis kalbomis, nacionalinių televizijos stočių, nacionalinių radijo stočių, radijo stočių kitomis kalbomis bei interneto naujienų svetainių stebėsenos duomenimis. Tyrimo metu reklaminiai ar kitaip apmokami pranešimai žiniasklaidoje nagrinėjami nebuvo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų