Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus patarėjas Karolis Žukauskas savo „Facebook“ paskyroje atkreipė dėmesį, kad šeštadienį ant Gedimino bokšto be leidimo iškeltas A. Zuoko reklaminis plakatas „Vilnius 2035“.
„Artūras Zuokas savo rinkiminę kampaniją pradeda nelegaliai darkydamas Vilniaus simbolius ir siunčia signalą – „Jei aš laimėsiu rinkimus, kiekvienas Ostapas Benderis ant Gedimino pilies galės kabintis savo skalbimo miltelių reklamą“. Simboliška, kad šitas veikėjas dar kartą patvirtino, jog miestas ir jo simboliai jam tėra įrankiai siekti savų tikslų“, – savo „Facebook“ paskyroje rašė K. Žukauskas.
Reklamavo konferenciją
Ant Gedimino bokšto atsiradęs plakatas buvo skirtas šeštadienį bokšte vykusiai buvusio Vilniaus mero A. Zuoko organizuotai konferencijai, skirtai aptarti Vilniaus ateities viziją.
Prieš renginį A. Zuokas platino pranešimą spaudai, kuriame ir paaiškino, kodėl konferencijai pasirinko būtent Gedimino bokštą.
„Gedimino bokštas idėjų renginiui pasirinktas neatsitiktinai, tai – vieta, kur gimė garsiausia svajonė, čia – Lietuvos sostinės pradžia. Tai simbolinė vieta, kur drauge pradėjome kurti ateities Vilnių, o svajones paversime veiksmų planu – Vilnius 2035“, – pranešime spaudai cituojamas A. Zuokas.
Pranešime politikas teigia, kad planas „Vilnius 2035“ galėtų būti apjungtas su šiuo metu rengiamu Vilniaus Bendruoju miesto planu ir tapti vieningu dokumentu, „nubrėžiančiu sostinės prioritetus artimiausiems penkiolikai metų“.
Po renginio A. Zuokas savo „Facebook“ paskyroje pasidalino ir akimirka iš Gedimino bokšte vykusios konferencijos.
A. Zuokas dar nėra oficialiai paskelbęs, ar sieks sostinės mero posto 2019 m. vyksiančiuose savivaldos rinkimuose. Portalui tv3.lt su A. Zuoku susisiekti kol kas nepavyko.
Leidimo negavo
Ir nors A. Zuokas gavo leidimą savo konferenciją rengti Gedimino bokšte, leidimo ant bokšto kabinti reklamą Lietuvos nacionalinis muziejus nesuteikė.
„Taip, nebuvo duotas leidimas iškelti vėliavą. Leidimas apskritai surengti renginį buvo duotas, bet nebuvo duotas leidimas pakabinti vėliavą „Vilnius 2035“. Taip, žinoma, kad reikėjo gauti leidimą“, – portalui tv3.lt patvirtino muziejaus atstovas spaudai Arminas Šileikis.
Leidimo nereikia
Tuo metu „Vilnius2035“ iniciatyvinės grupės narė Indrė Jakaitytė pažymi, kad trumpalaikei, socialiniais tinklais surengtai akcijai – nuotraukai su iniciatyvos logotipu – leidimo nereikia.
„Pirmiausia dėl to, kad tokio pobūdžio veiksmui netaikomos išorinės reklamos įrengimo taisyklės bei pats reklamos įstatymas ir jo reikalavimai. Antra, vėliava buvo nuleista trumpam, tol, kol renginio dalyviai savo idėjų generavimą Vilniaus ateičiai įprasmino bendrai nuotraukai“, – tv3.lt rašė I. Jakaitytė. Nei Reklamos įstatymas, nei Vilniaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintos išorinės reklamos įrengimo taisyklės nereglamentuoja socialinės reklamos įrengimo tvarkos. „VšĮ „Vilnius 2035“ nebuvo komercinė reklama, kvietė mąstyti Vilniečius, o ne reklamavo prekes ar paslaugas, todėl tokiems atvejams netaikomi VMS reklamos įrengimo taisyklės. Be to, Vilniaus miesto išorinės reklamos įrengimo taisyklės nereglamentuoja trumpalaikės, pavyzdžiui, 15 min. skirtos nekomercinio turinio reklamos įrengimo tvarkos. Todėl taisyklės netaikomos“, – rašė I. Jakaitytė.
Oficiali savivaldos rinkimų reklaminė kampanija prasideda lapkričio 7 d. Savivaldos rinkimai vyks 2019 m. kovo 3 d.